Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

    Minskad sexlust

    Hej, 
    Jag är en man i övre 20-årsåldern som på senare tid haft minskad sexlust, ungefär 1,5 år. Det är inte så att den är helt borta, men tillräckligt för att göra mig orolig och stressad. 
    Jag gymmar en del, dock oftast i perioder. När jag inte gymmar tar jag åtminstone promenader varje vecka. Jag är varken över- eller underviktig, men jag skulle kunna förbättra min kost. 
    Många pratar om att de har morgonstånd nästan varje dag, vilket jag sällan upplever. Jag har kollat mina testosteronvärden och de är normala. Jag är inte heller deprimerad och känner mig inte särskilt stressad. 
    För ungefär två år sedan gick jag ur ett längre förhållande och har sedan dess inte varit särskilt sexuellt aktiv, även om jag sköter mina behov. När jag väl känner att jag behöver lätta på trycket får jag inte lika hårt stånd som jag tidigare fick. Detta gör mig orolig inför framtida sexuella möten eftersom jag inte vet hur det kommer att gå. 
    Jag förstår verkligen inte varför det har blivit så här. Borde jag söka hjälp för detta, eller finns det andra saker jag kan göra? Ge gärna tips på hur jag kan förbättra detta på egen hand!
Svar på tråden Minskad sexlust