• Anonym (Anna)

    Dejt visar dubbla signaler om midsommarfirande

    Hej!

    Jag har dejtat en kille i över en månads tid nu och jag börjar bli mer och mer osäker. Vi har planerat att jag skulle åka till honom och spendera midsommarhelgen med honom.

    Nu menar han dock att han bara kan ha mig från sent på torsdagskvällen till lördagförmiddag då han har andra saker han ska fixa. Han nämnde att han ville ha dessa dagar ?fria?. Vi bor någon timme ifrån varandra och har inte setts på två veckor.

    Jag känner att jag inte direkt är prioritera och har sagt att vi kanske ska avboka men han menar att han vill träffa mig. Jag har dock tappat lusten. I övrigt har han blivit sämre på att svara på meddelanden och är inte lika gullig som tidigare.

    Vad hade ni gjort?
  • Svar på tråden Dejt visar dubbla signaler om midsommarfirande
  • Anonym (J)

    Följ din känsla, han är inte intresserad nog tycker jag det låter som men vill ha sällskap över midsommar.

  • Eurydike

    Jag hade tappat lusten, precis som du. Dejting handlar ju mycket om känslor och jag hade blivit avtänd av att inte känna mig så prioriterad 🤔

  • Mandel

    Hur gamla är ni? Ni har bara dejtat i 1 månad.

    Vad är tanken att ni ska göra midsommarafton?

    Som 50-åring har jag full förståelse för att han kanske har ett intresse/hobby han även vill hinna med när det är lite extra ledigt eller alternativt hinna umgås med vänner/familj.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Anna)
    Mandel skrev 2024-06-19 21:22:04 följande:

    Hur gamla är ni? Ni har bara dejtat i 1 månad.

    Vad är tanken att ni ska göra midsommarafton?

    Som 50-åring har jag full förståelse för att han kanske har ett intresse/hobby han även vill hinna med när det är lite extra ledigt eller alternativt hinna umgås med vänner/familj.


    Vi är i 30-årsåldern och det som sårar mig är att vi först planerat att ses till och med söndag. Sen frågade jag ho om vi skulle avboka då jag upplevt honom som disträ, och då sa han helt plötsligt att han ville ses men inte på lördag och söndag.
  • Anonym (Pupp)
    Mandel skrev 2024-06-19 21:22:04 följande:

    Hur gamla är ni? Ni har bara dejtat i 1 månad.

    Vad är tanken att ni ska göra midsommarafton?

    Som 50-åring har jag full förståelse för att han kanske har ett intresse/hobby han även vill hinna med när det är lite extra ledigt eller alternativt hinna umgås med vänner/familj.


    Och varför skulle inte hans tjej kunna vara med när han umgås med vänner o familj?
  • Anonym (Hejsan)

    Inget att hetsa upp sig för, han ska väl träffa något annat ragg lördag och söndag. 
    Åk dit och knulla me'se o njut av sommaren. 

  • Mandel
    Anonym (Pupp) skrev 2024-06-19 21:58:14 följande:
    Och varför skulle inte hans tjej kunna vara med när han umgås med vänner o familj?
    Efter en månads dejtande skulle jag inte vilja träffa vänner och familjen, men det är ju jag det.
    Skillnad om man är tonåringar som fortfarande bor hemma för då träffar man ju varandras familjer och vänner omgående, men som vuxen föredrar jag att avvakta ett tag tills man vet att det är rätt.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Pupp)
    Mandel skrev 2024-06-20 07:52:00 följande:
    Efter en månads dejtande skulle jag inte vilja träffa vänner och familjen, men det är ju jag det.
    Skillnad om man är tonåringar som fortfarande bor hemma för då träffar man ju varandras familjer och vänner omgående, men som vuxen föredrar jag att avvakta ett tag tills man vet att det är rätt.
    Man är ju bara en människa som träffar andra människor. Finns säkert andra tjejer i sällskapet som får vara med så varför skulle just TS vara så besvärlig o ivägen? 
  • Mandel
    Anonym (Pupp) skrev 2024-06-20 08:01:04 följande:
    Man är ju bara en människa som träffar andra människor. Finns säkert andra tjejer i sällskapet som får vara med så varför skulle just TS vara så besvärlig o ivägen? 
    Handlar inte om att vara i vägen utan att man kanske väljer att avvakta med att presentera en ny tjej/kvinna för familj, vänner osv.

    Kan ju vara så att det är saker bokade och ingen annan ska ha med sin respektive. Vi vet ju inte vad han tänker göra och för mig som äldre ser jag inget problem med att man kanske bestämt saker kring midsommar med andra långt innan han dejtade ts och att han inte vill ändra på det.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Cathariiina

    Spontant tycker jag inte att det där är OK. Ska de' va' så ska' de va', eller så kan det vara. Sedan kan det förstås ha dykt upp väldigt speciella omständigheter som han inte kände till när han bokade in hela M-helgen med dig, men då får han ju redogöra för dessa omständigheter. Man kan inte bara ändra planerna utan att förklara sig.

  • Anonym (Anna)
    Eurydike skrev 2024-06-20 20:16:17 följande:

    Vet du hur det blir med midsommarfirandet än? 🌸


    Jag åkte dit och firade midsommar med han och hans familj. Han visade knappt något intresse och ville inte ens mysa med mig trots att vi delade samma säng. Åkte precis därifrån och jag gav honom inte en hejdåkram för att markera.
  • Eurydike
    Anonym (Anna) skrev 2024-06-22 11:19:26 följande:
    Jag åkte dit och firade midsommar med han och hans familj. Han visade knappt något intresse och ville inte ens mysa med mig trots att vi delade samma säng. Åkte precis därifrån och jag gav honom inte en hejdåkram för att markera.
    Så trist! Då skulle jag ha blivit ännu mer avtänd 🥱 Släpp den där tråkmånsen nu, så får han hitta någon som gillar att bli behandlad som luft. Det finns fler fiskar i sjön 🐟
  • Anonym (J)
    Anonym (Anna) skrev 2024-06-22 11:19:26 följande:
    Jag åkte dit och firade midsommar med han och hans familj. Han visade knappt något intresse och ville inte ens mysa med mig trots att vi delade samma säng. Åkte precis därifrån och jag gav honom inte en hejdåkram för att markera.
    Usch vilken idiot! Då kunde han ju lika bra ställt in det. Bra han visade tidigt vad han går för!
  • Anonym (Allis)
    Anonym (Anna) skrev 2024-06-22 11:19:26 följande:
    Jag åkte dit och firade midsommar med han och hans familj. Han visade knappt något intresse och ville inte ens mysa med mig trots att vi delade samma säng. Åkte precis därifrån och jag gav honom inte en hejdåkram för att markera.
    Gå vidare tycker jag, det där låter inte som någon succé direkt.

    Det borde vara kul och spännande och kärleksfullt nu om det ska bli en bra relation.
Svar på tråden Dejt visar dubbla signaler om midsommarfirande