• Anonym (Villveta)

Hur mycket utgifter har ni?

Hej! Bor i villa utanför storstad, sambo och barn. 

Våra räkningar varje månad bruka ligga mellan 25-30 tkr. 

Då är det verkligen allt. Ränta, Amortering, försäkringar, billån, larm, el & värme, internet, streamingtjänster, gymkort, förskola, bränsle (betalar månadsvis) etc. Alla fasta kostnader egentligen, mat exkluderat då såklart. 

tycker ni det är rimligt eller på tok för mycket? Har några dumma lån sen förr i tiden på ett kreditkort, inget superstort belopp dock. 

intressant och veta hur andra ligger till :) 

• Svar på tråden Hur mycket utgifter har ni?
  • Anonym (Villveta)
    Anonym (ÄlskarSommaren) skrev 2024-06-19 12:19:41 följande:

Inga lån. En bil. Räknar man bort mat vilket är vår dyraste post på 11000 så är det driften på huset+bränsle+försäk+abonnemang ca 4000 per månad.

Wow! Bra jobbat :) 
    Då finns det utrymme för oss och jobba sig neråt iallafall 😃
  • Anonym (ÄlskarSommaren)
    Anonym (Villveta) skrev 2024-06-19 12:21:59 följande:
    Wow! Bra jobbat :) 
    Då finns det utrymme för oss och jobba sig neråt iallafall 😃
    Tack. Vi har kunnat vara mycket med barnen tack vare att man har lite utgifter. Frun var helt ledig i 6 år. Jag i 2. Jobbat deltid nu i ett par år. 
  • Studentpappa

Ligger oftast mellan 40-50tkr inkl allt. Då är det allt, även konsumtion då vi använder kreditkort gemensamt under månaden för alla löpande kostnader.

Fyra pers, ett hus, två bilar och två kaniner..

Ride it like you stole it
  • Studentpappa

Räknar jag bort mat och konsumtion ligger vi på ca 28 kkr nu när det är sommar och elförbrukning låg.

Ride it like you stole it
  • Anonym (Familj i lägenhet)

Vi bor i lägenhet i Stockholm, två vuxna och två barn. Vi landar på 15 000 kronor/månad i räkningar. Då är busskort men inte mat medräknat. 

• Anonym (Lägenhet, Familj 2 tonåringar.)

Bor strax utanför Stockholms tullar i en 5:a, Nyproduktion. Kostnader med mat/nöjeskostnder exkluderat, 55 000. Frugan och jag har en genensam månadsinkomst på 110 000.

• Less is more

NI har rimliga kostnader.

Kan berätta att jag och min man bor i bostadsrätt och betalar 22500 kr per månad bara för BOSTADEN  amortering, ränta, månadsavgift och el.

Egentligen behöver vi flytta till en tvåa med våra tonårsbarn för att ha råd att leva. Men hoppas att vi klarar det här i slutändan.

• Anonym (Iris)

Just nu är det 55 k ut i månaden, men det beror på att vi skaffat en gård mitt i krisen och var tvungna att ta lån igen i väntan på en dödsbouppgörelse.

Inte kul med dessa räntor men det få gå, inom ett halvår halveras det lånet.

• Anonym (Lagom)

Tyckte vi hade mycket utgifter men vi ligger på under 20 lite beroende el..mat och konsumtion ligger på runt 18-20 inkomst tillsammans 59 netto

• Anonym (Mindre)

Vi ligger på runt 18 000, med allt. (Ej mat) Hus, 2 bilar, husbil, båt, 2 motorcyklar, 3 barn varav en på fritids. Busskort till barnen. Försäkringar. 

Skillnaden är kanske lånebiten? Har 2 miljoner i huslån, inga andra lån. 

Bor i en storstad. 

Svar på tråden Hur mycket utgifter har ni?