Inlägg från: Anonym (Villveta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Villveta)

Hur mycket utgifter har ni?

Hej! Bor i villa utanför storstad, sambo och barn. 

Våra räkningar varje månad bruka ligga mellan 25-30 tkr. 

Då är det verkligen allt. Ränta, Amortering, försäkringar, billån, larm, el & värme, internet, streamingtjänster, gymkort, förskola, bränsle (betalar månadsvis) etc. Alla fasta kostnader egentligen, mat exkluderat då såklart. 

tycker ni det är rimligt eller på tok för mycket? Har några dumma lån sen förr i tiden på ett kreditkort, inget superstort belopp dock. 

intressant och veta hur andra ligger till :) 

• Svar på tråden Hur mycket utgifter har ni?
  • Anonym (Villveta)

Allright! Då kan jag tänka mig att inkomsten är något högre än här också ;) 

• Anonym (Villveta)
    Anonym (Jepp) skrev 2024-06-19 12:10:36 följande:

Det är nog ungefär det vi betalar också. Två vuxna, två barn, katt, hund och höns

Se där! Ja vi har också katt & hund ska sägas. Tack för svar :) 
  • Anonym (Villveta)
    Jemp skrev 2024-06-19 12:11:56 följande:

Vi ligger på drygt 35 inkl mat, lite beroende på hur man räknar. 

Vad som är lagom beror ju helt på inkomst, prioriteringar och ekonomin i övrigt. 

Givetvis är det så! Inkomsten varierar något & då sambon pluggar heltid så är det ibland lite kämpigt. Men i snitt får vi in runt 40-45 tillsammans. 

Anledningen till att jag undrade detta nu var för att jag har fått bättre inkomst from maj och vi kommer nu få in 55-60 istället varje månad och tyckte att det blev så himla mycket pengar över för en gångs skull :) 
  • Anonym (Villveta)
    Anonym (Jepp) skrev 2024-06-19 12:13:20 följande:

Såg ju att du inte hade räknat med maten. Vi betalar 25-30000kr/ månad inklusive allt! Semester resor inräknat :). Sista minuten resor kan man hitta bra billigt. 

Ja okej, det var inte dåligt! Hade helt klart kommit ner 4-5 tusen om man inte gjorde några dumma val som ung (dumt billån och krediter) som man fortfarande betalar av. 

Resor är något vi fått prioritera bort lite sen vi fick barn lite plötsligt och sambon studerar 100% :)
  • Anonym (Villveta)
    Anonym (ÄlskarSommaren) skrev 2024-06-19 12:19:41 följande:

Inga lån. En bil. Räknar man bort mat vilket är vår dyraste post på 11000 så är det driften på huset+bränsle+försäk+abonnemang ca 4000 per månad.

Wow! Bra jobbat :) 
    Då finns det utrymme för oss och jobba sig neråt iallafall 😃
Svar på tråden Hur mycket utgifter har ni?