Inlägg från: Anonym (Hgd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hgd)

Är jag smal, rund/mulligt eller något annat?

Anonym (Intelligensutmanad much?) skrev 2024-06-19 18:17:49 följande:

Ahhh mentalpatienten Rob är igång igen. Vilken lycka för oss alla.
    Skaffa ett liv.

Japp. Sitter väl inlåst och alla dagar går åt till att nypa sig själv i skinnet, smeka sig över revbenen när han runkar och diskutera kvinnors vikt.
  • Anonym (Hgd)
    Anonym (Haha) skrev 2024-06-20 06:49:30 följande:
    Jag håller faktiskt ofta med om saker du säger, även om jag kanske tycker att du ofta är lite onyanserad. Just det här håller jag dock inte riktigt med om - att bmi är ett ganska trubbigt verktyg är jag helt med på, men inte att det är en glädjemätare; om man inte är extremt kort är felmarginalen inte speciellt stor. Mitt bmi, t.ex., är 15,3 enligt traditionell bmi-räkning; räknar man enligt den nya metoden, som balanserar för skillnader i längd, är det 15,6, så ingen enorm skillnad, med andra ord. Och då är jag ändå betydligt kortare än många andra kvinnor (162 cm).
    Är du sjuk?
  • Anonym (Hgd)
    Anonym (Haha) skrev 2024-06-20 06:53:10 följande:
    Oj - har du en väldigt speciell kroppskonstitution då? Om du hade sett anorektisk ut om du hade varit normalviktig, menar jag.
    Alla har olika kroppar! Klart någon med bred bröstkorg och breda höftben ser benig ut fortare än någon med tunn dito.
  • Anonym (Hgd)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-20 14:24:58 följande:
    Det tycker inte jag. Men smaken är som baken.

Lite att ta av ?  Jag är inte tjock.  Det är i stort pga regelbunden gymträning i 7 år.
    Lite att ta på måste inte betyda fett!
    Hur kan man feltolka så? Du måste va rätt ätstörd själv.
  • Anonym (Hgd)
    Anonym (E) skrev 2024-06-21 15:41:37 följande:
    Under 19 är inte smalt det är utmärglad.. Du anser alltså att man bara är smal om man är precis över undervikt eller underviktig. Fräscht. 
    Rob lever inte i samma värld som vi vanliga. Han lever i de sjukas värld och tänder på skelett. 
    Är det kanske i själva verket flashbackhataren "skelettkvinnans" bror?
    Hon onanerar till skelett hon stulit eller köpt på någon suspekt marknad. Har stått om henne I AB och förstås på flashback som hon och hennes störda far tror sig ha makt att stänga ned (haha). Allt pga att det blev en artikel om en uppenbart störd nekrofilkvinna som åkte fast för brott mot griftefriden och blev fråntagen sina skelett.
    Klart det skvallras om en sån! Det kan inte hennes farsa tåla. Allt är flashbacks fel och farsan gör mycket för att forumet ska stängas för att ingen ska kunna skvallra om dottern:D
    Inklusive att hota enskilda medlemmar och lägga ut medlemmars identiteter.

Det smittade visst till familjeliv också.. 
  • Anonym (Hgd)
    Anonym (Haha) skrev 2024-06-22 05:57:03 följande:
    Haha - va? För att jag inte slaktar "Rob" menar du?
    Nej verkligen inte.

Tänkte på bmi 15,3.

Styrkekramar och förhoppningar om att du snart blir bättre!
    {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Hgd)

Dessutom, om jag börjar lägga all vaken tid på att gå in i trådar och propagerar för att män ska väga minst 120 steroidpumpade muskler eller att kvinnor bör väga över 150 kg för att ens få kallas riktiga män och kvinnor. Ja då hoppas jag att normala, sunda människor totalslaktar mina snedvridna ideal.

Inte konstigt att Rob får mothugg alltså.

• Anonym (Hgd)
    Anonym (Späd) skrev 2024-06-22 08:24:09 följande:
    Som vanligt ska det hackas ner på oss som är tunna och späda, man är INTE utmärglad bara för att man har BMI 19!!! Ner till 18.5 är normalt.

Själv har jag alltid vägt runt 57-58 fram till klimakteriet, väger lite mindre nu. helt klart minskad muskelmassa, nu väger jag 54-55 och ligger på BMI strax under 19.

Både min mamma och mormor hade smal kroppsbyggnad med smala axlar, smala höfter, långa ben och liten muskelmassa. Dom blev pigga små skinntorra gummor som äldre och har jag lyckan att få bli gammal så kommer jag också bli det.
    Det är därför bmi är ett trubbigt mått man inte ska stirra sig blind på. En person med bmi 18 kan skilja så mycket från en annan med bmi 18. Självklart klär det vissa personer bättre, tex de med smala axlar, höfter och handleder. 
    Jag tillhör skaran som är rejält benig vid bmi 19, när jag hade den bmi så hade jag en kompis som vägde mindre än mig med nästan samma längd. Henne klädde det då hon hade den typen av kroppsbyggnad som du har. Hon såg inte ut som ett skelett, alls. Det gjorde jag.
    Så olika människor har olika erfarenheter av bmi 19 helt enkelt och svarar utifrån det. Vissa ser på gränsen till utmärglade ut, andra som är naturligt späda gör det inte.
  • Anonym (Hgd)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-23 12:38:53 följande:
    Nej, du såg inte ut som ett skelett eller utmärglad ut vid bmi 19.  Det är normalt bmi.
    Så du skulle vara någon från min bekantskapskrets då eller?

Benen syntes tydligt i dekotellaget. De skymtade inte bara fram i vissa ljus, 3 revben syntes tydligt ovanför/mellan brösten. Höftbenen stack ut otroligt mycket. Åt heller inte normalt, sprang mycket och tog amfetamin 3-4 ggr I veckan. Låg kanske inte på 19 hela tiden, även lite lägre men aldrig under 17,5.
    Varför har du så svårt att förstå att alla är byggda olika? Har man breda höfter och bred bröstkorg så ser man förstås benigare ut vid samma bmi där någon som är nätt byggd naturligt bara ser smal ut.
  • Anonym (Hgd)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-23 14:07:04 följande:
    Jag har inte svårt att förstå att alla är byggda olika. Att benen syns olika vid samma bmi är inget konstigt och fullt normalt. Det är kan vara otroligt tydligt som i ditt exempel. Bara för att benen syns mer på vissa ser man inte ut som skelett eller utmärglad ut.  Jag vet inte om du har sett hur en kvinna med BMI 11 ser ut kanske ?  Man är inte döende för att revben eller höftben syns. Det är snarare ett hälso tecken förutsatt att man inte ligger på en sjuklig lågt bmi.  Definitivt inte vid bmi 19.  
    Så att säga att det inte klär kvinnor att vara benig får stå för dig.  
    Jag hoppas dock du har slutat med amfetamin. Men löpning är väldigt bra. Fortsätt med det.
    Jag siktar en aning högre än att bara undvika att se döende ut:D
    Nej man behöver inte vara döende för att ben syns. Det är inte snyggt bara. Övervikt gör inte heller att någon är akut döende för övrigt, mastodonterna i my 600 lbs life lever ju sängliggande år ut och år in med bmi 60 eller liknande. Är också stor skillnad på ben som skymtar och revben som petar ut och som tydligt går att räkna i alla ljus-det ser inte friskt ut.

Jag har slutat för längesen med att vara både benig och ta tjack. Tror du att din fäbless för benknotor kommer att ge sig? 
  • Anonym (Hgd)
    Anonym (Haha) skrev 2024-06-24 06:24:58 följande:
    Åh... Haha, det tänkte jag inte ens på - det är ett högt bmi för att vara mig, så jag associerar det inte alls med att vara sjuk, eftersom jag är väldigt frisk (iaf fysiskt) just nu i jämförelse med hur det är i andra perioder. Men ja, jag är sjuk i betydelsen "har en ätstörning".

Men du - tack så jättemycket för din omtanke ♥️   
    Hoppas verkligen att du inte blir sämre igen. Kämpa allt du kan! Allt gott<3
  • Anonym (Hgd)

(Haha): nu när du säger det så är det kanske Pelle jag blandar ihop Rob med. Båda säger mycket knasigt. Men visst säger Rob en del sanning också. Att uttrycka sig klumpigt, vilket händer mig också ibland, gör ändå att det kan låta väldigt provokativt, mer än det kanske är meningen. Är det sen helt med mening någon beter sig som en mobbare så självklart reagerar andra, med all rätt.

Rob och Pelle verkar båda gilla att provocera. Och du om någon vet ju hur känsligt ämnet vikt kan vara. Så att gå in i trådar och medvetet få andra att må dåligt eller som Pelle att starkt framhäva sjuka ideal är inget jag står bakom.

• Anonym (Hgd)
    Anonym (Haha) skrev 2024-06-24 06:59:39 följande:
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-23 14:07:04 följande:
    Jag har inte svårt att förstå att alla är byggda olika. Att benen syns olika vid samma bmi är inget konstigt och fullt normalt. Det är kan vara otroligt tydligt som i ditt exempel. Bara för att benen syns mer på vissa ser man inte ut som skelett eller utmärglad ut.  Jag vet inte om du har sett hur en kvinna med BMI 11 ser ut kanske ?  Man är inte döende för att revben eller höftben syns. Det är snarare ett hälso tecken förutsatt att man inte ligger på en sjuklig lågt bmi.  Definitivt inte vid bmi 19.  
    Så att säga att det inte klär kvinnor att vara benig får stå för dig.  
    Jag hoppas dock du har slutat med amfetamin. Men löpning är väldigt bra. Fortsätt med det.
    Jag tänker att det kanske inte bara är en fråga om att alla har olika kroppstyper, utan även om att alla har olika referensramar? Jag håller ju 100% med Rob här: att bara för att man är benig innebär det inte att man ser ut som ett skelett eller ser utmärglad ut. Man kan ändå se sjuk ut, eller vara objektivt "ful" (i brist på bättre ord), så klart, men man kan inte vara utmärglad eller som ett skelett. Som jag ser det är det liksom fullständigt omöjligt, helt oberoende av vilken kroppstyp man har. Men, nu inser jag att min (och Robs) reaktion kanske beror på att jag (och, verkar det ju som: Rob (även om det in hans fall inte gäller honom själv)) är van vid en kropp som faktiskt är utmärglad "på riktigt" (som lägst har jag legat på ett bmi under 10), och då blir det som sagt fullständigt omöjligt att man skulle kunna se ut så på ett bmi på 19.

Bara för att jag är nyfiken: ni som anser att en människa på bmi 19 i vissa fall kan vara utmärglad, hur skulle ni beskriva någon som ligger på ett bmi på 11-12 eller lägre?

11-12?!! Jag är glad att jag sluppit se det, usch så tragiskt! Har ingen aning om hur det ser ut. Som skelett och tunt skinn, bokstavligen! Seg, och knappt levande? Tror man måste vara ung för att överleva en sån svältkatastrof.

Spekulationer.

Sen "utmärglad" är en av de där beskrivningarna som betyder olika för olika personer. 
Svar på tråden Är jag smal, rund/mulligt eller något annat?