Inlägg från: Anonym (Mamma till 3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma till 3)

Vabba eller vad gör man?

Anonym (Isa) skrev 2024-06-17 00:35:37 följande:

Varför blir allt på fl så komplicerat?? 

nej jag jobbar inte alla dom timmarna men har resväg så jag är ändå borta från hemmet. Jobbar heller inte alla dagar i veckan. jobbar ca 85%
    Men nu har de inträffat en stor kris i våra liv med pappan. Dom kan inte vara där o mår såklart dåligt o är oroliga o ledsna. Känns fel att lämna barnen ensamma i de skicket just nu. Så för en kort period undrar jag om man kan ta vab för de? 

men jag googlade lite efter ha bara fått motfrågor o ja det kan man visst 

så tack för mig 

Om dina barn mår dåligt så kan du ordna läkarintyg för att vabba.
    Prata med din vc eller bup.

Jag är ensamstående med 3 barn som har npf och har löst somrarna med semester och tjänstledigt.
    När det gått ha de varit med mormor/morfar.
  • Anonym (Mamma till 3)
    Anonym (Lia) skrev 2024-06-17 17:21:35 följande:
    Men barnvakt hade ju kanske räckt 1 h på morgonen innan fritids och några h på eftermiddagen efter fritids, om barnen varit i fritidsåldern.

Men ts säger att de är för gamla för fritids så då är de ju minst  12-13 år gamla eftersom fritids är upp till den åldern. då borde de ju även kunna klara sig hemma de flesta av de 16 timmarna. Då borde det räcka att en barnvakt kommer en stund mitt på dagen och tex hjälper till med matlagning.

Barnen borde ju även ha kompisar att kunna umgås med. Det är ju även minst 2 barn och om yngsta är 13 så är ju den andra minst 14.
    När jag var 13 var jag barnvakt åt andra barn och vid 14 kunde jag vara ensam hemma en hel helg.
    Alla är olika.
Svar på tråden Vabba eller vad gör man?