Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Vabba eller vad gör man?

Om de är förstora för fritids är de också förstora för vab. Så nej, van kan du inte ta. 

Hitta en granne eller annan som kan vara barnvakt. 

• Anonym (M)
    Anonym (Isa) skrev 2024-06-17 00:10:11 följande:
    Nä man får vabba tills de fyller 12 så?
    Om jag nu skulle ha någon granne eller vän att fråga så hade jag naturligtvis gjort det redan.
    Och fritids får man ha tills de är 13. 

Både en 13 åring och äldre ska kunna vara hemma själv några timmar, såvida de inte har någon funktionsnedsättning. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Isa) skrev 2024-06-17 08:41:36 följande:
    Jag känner ingen här! Så vem fan är barnvakt åt mig då? Folk jobbar väl?
    man får ta vab om barnen mår psykiskt dåligt. Det googlade jag fram. 
    Ja, när man har läkarintyg. I ditt fall har barnen en pappa, som du verkar delad vårdnad med. För att du ska få vabba i din situation behövs läkarintyg på barnets psykiska välmående. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Isa) skrev 2024-06-17 09:42:48 följande:
    Du kan fortfarande inte ta vab i flera veckor och för att du ska få vab för barnens psykiska ohälsa så ska det vara konstant, inte enbart de dagar du jobbar. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Isa) skrev 2024-06-17 11:48:33 följande:

Jag orkar inte gå igenom allt men det dummaste svaret jag fått hittills är att ordna en barnvakt. 

som OM jag inte funderat på de enklaste lösningar redan 

Jag har sagt upp mig nu. Byter jobb inom kort så de löser sig 

Och varför är det ett dumt svar?

Det är det man gör när man inte får livspusslet att få ihop och man vägrar barnen fritids "för att bara småbarn går där". 
  • Anonym (M)
    Anonym (Isa) skrev 2024-06-17 12:09:53 följande:
    Det är en tillfällig KRIS som gör att pappan inte kan ha barnen därför funkar inte mitt liv just nu. Herregud vad alla är dryga o elaka.
    Nej, vi svarar utifrån det du frågar. Nämligen om du kan vabba då barne är "för stora" för fritids och för små för att vara hemma 16h/dag och att pappan inte kan ha barnen för socialtjänsten. 

Väldigt knapphändig informationen och du fick svar utifrån det. 
Svar på tråden Vabba eller vad gör man?