Anonym (Lia) skrev 2024-06-17 17:21:35 följande:
Men barnvakt hade ju kanske räckt 1 h på morgonen innan fritids och några h på eftermiddagen efter fritids, om barnen varit i fritidsåldern.
Men ts säger att de är för gamla för fritids så då är de ju minst 12-13 år gamla eftersom fritids är upp till den åldern. då borde de ju även kunna klara sig hemma de flesta av de 16 timmarna. Då borde det räcka att en barnvakt kommer en stund mitt på dagen och tex hjälper till med matlagning.
Barnen borde ju även ha kompisar att kunna umgås med. Det är ju även minst 2 barn och om yngsta är 13 så är ju den andra minst 14.
När jag var 13 var jag barnvakt åt andra barn och vid 14 kunde jag vara ensam hemma en hel helg.
Vem har sagt att yngsta är 13? Nej yngsta är 11 år. Klart att dom klarar sig som så men dom är ledsna o gråter o jag ska sitta 7 mil bort utan att kunna hjälpa. jag VET att en 11 åring får vara på fritids men här där vi bor finns ingen i den åldern på fritids dessutom är de inte öppet då jag åker. alla bor inte i en stad?. Mina barn skulle inte kunna vara ensamma en hel helg. Kaos.
ja alla är olika.