Era solskenshistorier
Jag minns att jag resonerade och tänkte som dig. .
När jag väl fick mitt första barn så kände jag inte alls igen mig i den omtalade lyckobubblan. Hamnade snarare i en kris pga att det blev en stor omställning, jag ställde för höga krav och prestige på mig själv.
Nu i efterhand så kan jag förstå att det inte är konstigt att känna så som jag gjorde. Allt var ju ovist och jag skulle börja lära känna en helt ny person.
med barn nr 2 var det något annat, jag viste vad jag gav mig in på och hade en helt annan inställning och glädje.
Jag kan säga såhär. Ditt liv kommer vara mer berikande, och ja det kommer vara något begränsad men inte under hela ditt liv, det är snarare det första året som är begränsat. Efter föräldraledigheten kommer du successivt märka att ditt liv är som förut. För varje år barnet blir äldre kommer du märka att det blir sig likt. Men du ändras också som person pga av att du blir mer vis med åren. Du kommer göra andra val och prioriteringar i ditt liv, men det kommer inte kännas som om du gör avkall på dig själv.
Du har väl själv märkt att du inte gör samma val och prioriteringar i livet som när du var 5 eller 10 år? man märker inte av det eftersom vi ständigt utvecklas och formas du märker aldrig när det var sista gången du gjorde något pga av din ålder.