Anonym (+) skrev 2024-06-16 00:43:44 följande:
Jag har haft en långvarig önskan om att resa till ett nordiskt grannland. Det har dock inte blivit av ännu då ingen vill resa dit med mig och jag vågar inte åka ensam. Är inte van vid flygplatser och att resa runt på det sättet heller. Om det inte vore för oron jag känner så hade jag åkt dit för längesen.
Har annars planerat långa naturpromenader med kompis och lite bad och picknick vid både hav och sjöar. Blir en del födelsedagar också då flertalet i min närmaste familj fyller år under sommaren.
En massa glass kommer det bli också. Både egengjord och på olika glassbarer. Jag gillar Bräutigams bäst. De gör sin egen glass och den är finfin.
Glass är ju såå gott! Har du gjort egen glass? Jag insåg hur galet enkelt det är efter att jag fattade grejen med konservburkar med sötad kondenserad mjölk. (Leta recept om du inte har gjort det!)
Du ska inte vara rädd för att besöka ett nordiskt grannland. Nu har jag bara varit i Danmark och Finland (Kan inte tro att Norge är värre) men det är i princip som att vara i Sverige, eftersom man fattar vad det står på skyltarna. Enda gången jag har upplevt problem var när jag insåg att allemansrätten inte existerar i Danmark. (Tur att jag googlade innan) Man kan liksom inte bara slå upp ett tält någonstans och tro att det är okej att tälta där.