JosHed skrev 2024-06-15 14:01:52 följande:
Oj vad otrevligt? vet inte vad någon gjorde för att såra dig men ta in ut det över mig?
han går på förskola men jag är ju inte där på dagarna så har ingen aning om vad de andra i hans ålder kan? På hans förskola går ingen annan som är lika gammal, och skillnaden mellan barn kan ju vara stor men fortfarande inom det normala? Om BVC säger att han är tidigt och jag inte helt tror på det är det väl inte fel med att fråga? Försökt googla men får inte upp några bra svar på mina frågor. Har du inget svar på frågan kan du ju bara scrolla vidare.
är ju inte heller mycket till skryt när jag skriver på ett ställe där inga jag känner är. Ganska onödigt att skryta för okända människor som aldrig kommer träffa min son med största sannorlikhet.
Som jämförelse så har jag nu 2-åringar som kan äta med gaffel (inte dela maten) och som äter med händer och har svårt att ha mat på en tallrik, vi får ge maten i skål med höga kanter. En dricker ur glas, en ur pipmugg utan lock, en pipmugg med lock. En kan hälla vatten ur liten kanna och en klarar det inte utan att det blir vatten över hela bordet. En kan skära banan i bitar och en mosar bananen med handen. En kan säga "jag vill ha smörgås" och en kan säga "haaaa".
Spannet är stort i den åldern. De flesta är på samma nivå i detta när de är 4 eller äldre.