• Åkerman8385

    Sambon ville ha uppehåll och göra abort

    Hej,
    Min sambo flyttade hem till sina föräldrar och ska göra abort.
    Vi har bara varit tillsammans i 4 månader men båda kände samma sak för varann att vi aldrig upplevt en sådan kärlek och trygghet hos en annan pratner.
    Vi blev gravida av misstag, som jag inte orkar gå in på hur. När vi fick reda på det var allt bra, sedan började hon bli trött och irriterad och då lät jag henne bara vara och gav henne utrymme. Det mesta jag gjorde var fel. Tillslut ville hon inte ha närhet från mig och klarade knappt av en enkel kram.
    Slutligen sa hon att hon inte vet vad hon känner för mig och skulle flytta hem och göra abort. Vi är fortfarande tillsammans, när jag pratar med hennes vänner säger dem att hon har talat gott om vårt förhållande men just nu såhär en vecka in i uppehållet vill hon knappt prata med mig, skriver jag ett fint meddelande till henne för att berätta att jag tänker på henne och hoppas att hon mår bra svarar hon som att jag är en jobbig kille från tinder.
    Men det jag lever på, är att vi fortfarande är tillsammans, dock har hon uttryckligen sagt att hon inte vet om hon kan ge vårt förhållande en chans eller inte. Både hennes vänner och familj tycker jag är en fantastisk kille och säger att ingen har någonsin gjort henne så glad och hoppas att vi stannar tillsammans.

    Jag behöver råd, vad tror ni om vår situation? Finns det risk att hon aldrig kan hitta känslor för mig? Eller ligger dem bakom hormonerna och bara blockeras?
    Har någon liknande upplevelse med ett positivt utfall? Kan ni ge mig tips?

    Jag är tacksam för allt, denna tjej är den största kärleken i mitt liv och jag går igenom allt för att det ska vara vi livet ut. Jag tänker inte ge uppRynkar på näsan


    Förhållande
  • Svar på tråden Sambon ville ha uppehåll och göra abort
  • Anonym (Ok)

    Låter som hon fick panik när hon blev gravid. Plus hormoner som spökar. Eller fick graviditeten henne att inse hon inte ser en framtid med dig. Går omöjligt att veta. Hade jag varit du hade jag gett henne utrymme men sagt att du finns där om hon behöver och såklart stötta henne i aborten. 

  • Anonym (Maybe)

    Det är ju mycket som spelar in. Först och främst, är hon ens intresserad av att ha ett barn? Hon kanske blev glad men upplevde att du verkade ointresserad?

    Annars kanske hon inte tycker det är rätt tillfälle eller rätt man. Hon kanske kände sig tvingad att ta abort ( om hon tror att du inte vill). 

    Finns många tänkbara orsaker till att hon agerat som hon gjort. Men om hon inte vill ha barn eller tycker att du är fel man, finns inte mycket att göra åt det. 

  • Sniffmusen

    Ni känner ju inte varandra så jag tycker hon gör helt rätt. Klok kvinna. Du å andra sidan behöver en rejäl jävla reality check. 

  • Anonym (Ok)
    Sniffmusen skrev 2024-06-14 17:37:57 följande:

    Ni känner ju inte varandra så jag tycker hon gör helt rätt. Klok kvinna. Du å andra sidan behöver en rejäl jävla reality check. 


    Varför behöver han det? 
  • Åkerman8385

    Känner inte mig? 


    i början var vi båda superglad, jag stöttade henne och sa att det är helt hennes val vad hon vill göra med barnet men att jag var redo för livet med henne. 


    Det känns inte som folk läser inlägget, vi var tok kära, hennes vänner och familj fattar ingenting varför hon plötsligt valde detta för den har aldrig sett henne så kär.
    Det jag sökte var personer med erfarenhet som skulle svara. Inte personer som spekulerar eller nedvärderar vårt förhållande.
    som sagt vi är fortfarande tillsammans för jag tror hon själv vet att hon egentligen älskar mig. Behövde bara denna tråd som lite stöttning för att skriva av mig och få tips

  • Anonym (Ja)

    Just nu ÄR du jobbig, så lämna henne bara ifred. Abort är helt rätt i ert läge.

  • Åkerman8385

    Hur är jag jobbig!? Jag skriver här för att ge henne utrymme, jag stöttar henne i hennes val av abort, jag har aldrig pressat henne att göra något. Varför är folk så himla mot mig!?

  • Anonym (Ok)
    Åkerman8385 skrev 2024-06-14 18:05:28 följande:

    Hur är jag jobbig!? Jag skriver här för att ge henne utrymme, jag stöttar henne i hennes val av abort, jag har aldrig pressat henne att göra något. Varför är folk så himla mot mig!?


    Jag håller med, tycker inte du gjort något fel vad jag kan utläsa. Det blir konstigt när någon skiftar så men det blev nog en kris för henne med graviditeten. 
  • Anonym (Ja)
    Åkerman8385 skrev 2024-06-14 18:05:28 följande:

    Hur är jag jobbig!? Jag skriver här för att ge henne utrymme, jag stöttar henne i hennes val av abort, jag har aldrig pressat henne att göra något. Varför är folk så himla mot mig!?


    Du har alltså bara hört av dig en gång till henne sedan dess, eller? För EN gång är ok, men nu måste du lämna henne ifred. Förbered dig på att bli dumpad, risken är mycket stor.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ja)
    Åkerman8385 skrev 2024-06-14 18:33:23 följande:
    Jag tvivlar faktiskt på det, du har ingen aning om vår relation :) 
    Men nu är jag ute efter erfarenheter från andra och inte ditt trollande!
    Din barnsliga attityd att kalla folk för troll när svaren inte passar är verkligen bara ett till bevis på varför hon backar. Du är inte ett dugg ute efter erfarenheter, du vill bara höra att hon älskar dig och kommer tillbaka. Otacksamma personer kan sitta med sina problem själva.
  • Anonym (Trista svar va)

    Lycka till TS, jag håller tummarna för er :)

  • Tecum
    Åkerman8385 skrev 2024-06-14 18:05:28 följande:

    Hur är jag jobbig!? Jag skriver här för att ge henne utrymme, jag stöttar henne i hennes val av abort, jag har aldrig pressat henne att göra något. Varför är folk så himla mot mig!?


    Du är på FL nu och du kan väl FL:s gyllene regel 1A?

    1A. Allt är mannens fel.

    1B. Om något mot förmodan inte är mannens fel inträder med automatik regel 1A.

    Vad gäller tjejens agerande ska du ligga lågt och se tiden an. Inte vara klängig och jobbig utan finnas där när hon vill och behöver dig. Men ha inte för stora förhoppningar.
  • Anonym (Maybe)

    Men gud vad dryga svar Ts får. Fast han inte gjort något fel ÖHT.
    Är folk frustrerade och missnöjda med livet, och behöver sparka lite på andra som ligger? 


    Konstigt att någon vågar skriva inlägg nuförtiden.

  • Anonym (Lis)

    Det låter som att det kan vara hormonerna som spökar rejält för henne. Kanske även ångest kring graviditet och abort.

    Det låter även som att du hanterat det superfint, du stöttar, ger henne space, låter henne ha sista ordet över sin kropp, men finns där trots att hon nu stänger ute dig av okänd anledning. Väldigt fint att läsa att du tar sånt ansvar och stöttar och inte bara drar, eller tar på dig offerkoftan för att hon inte hör av sig.
    Fortsätt så. Bra att du har kontakt med hennes vänner och familj och kan få lite info därifrån också.
    Tror du hon skulle uppskatta en liten blomma? eller så kan du kolla med hennes föräldrar om hon behöver något.

  • Lilleskuttserru

    TS - skit i alla taskiga svar.
    Fruktansvärt onödiga och oväsentliga svar.
    Du vet bäst vad din tjej kan tänkas känna/behöva.
    Strunta i alla negativa kommentarer från just TROLL.
    Ge henne space, var tillgänglig om hon behöver dig och respektera hennes beslut.
    Jag är själv i en tidig graviditet och kan bara säga att mina hormoner spökar som tusan fastän jag är i ett väldigt lyckligt förhållande Tungan ute
    Det kan som sagt bero på många faktorer, att hon beter sig såhär, men i största ärlighet - hon kanske inte riktigt vet det själv ännu. Därav ännu viktigare att ge henne utrymme så hon inte tar beslut av vad hon kan uppleva som "press".

Svar på tråden Sambon ville ha uppehåll och göra abort