Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Rädd för vår dotter på 5 år!

Känner igen vissa delar hos min son men inte fullt ut. Vi har misstankar om adhd. Dock visar han ofta ånger efter att han har gjort något och har alltid tyckt om närhet. Men det rastlösa känner jag igen mycket.

• Anonym (A)

Min son kan förresten också säga sådant om att han ska döda oss eller hoppas vi dör, när han blir riktigt arg. Jag har såklart pratat med honom om att man aldrig får säga så, men jag tar det ändå inte på jättestort allvar. Sen visar han ju ånger efteråt och kan även vara hur gullig som helst och säga att han älskar oss och att han inte menade det han sa. Så jag tolkar det som att han säger det värsta han kan komma på för att uttrycka sin ilska, men det brukar också gå över ganska snabbt. 

• Anonym (A)
    Cox Orange skrev 2024-06-14 23:06:38 följande:
    Jag skulle vara observant. Absolut inte normalt någonstans. Du har flyttat gränsen för vad som är normalt .
    Nej jag vet inte om det är "normalt" eller inte. Som sagt misstänker vi adhd. Han är snart 6 år och har svårt med impulskontrollen. Och självklart låter jag honom veta att det inte är okej, jag har verkligen pratat allvar med honom om att man absolut inte får säga så. Det jag menar är mer att jag inte tolkar det som att han faktiskt vill döda oss eller att det tyder på psykopatiska drag eller liknande. Han visar ju ånger efteråt och kan vara väldigt empatisk och gullig i andra lägen.
Svar på tråden Rädd för vår dotter på 5 år!