Inlägg från: Anonym (Känns igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Känns igen)

Sluta vara överviktig

Anonym (K) skrev 2024-06-12 23:21:11 följande:
    Jag ska verkligen försöka. Nu har jag lagt mig utan kvällsmackan. Är helt klart hungrig. Drack ett stort glas fun light för att försöka dämpa suget lite?
    men fy tusan att det ska behöva vara så hårt/ svårt att hålla vikten! Man borde ju åtminstone få vara mätt utan att vara tjock.. men jag hade ju säkert kunnat vara mätt i större utsträckning om jag typ aldrig åt pizza eller drack vin.. och måste jag välja vill jag hellre var mätt.. tror jag 
    Jag kan inte sova utan att ha ätit precis innan. Byt mackan mot en skiva rostbiff, några mandlar eller jordnötter, ett par pepparkakor eller något annat litet. 

Se över lördagsgodiset. Köp eget antingen med mindre kalorier som exempelvis Tweek eller som är dyrt som tusan så du inte kan köpa så mycket. Mitt val är fin choklad. Inte från mataffärerna utan från någon av alla Sveriges chokladfabriker och hantverkare. Jag äter också mindre av exempelvis kakor om jag gjort det själv. Det är som att jag har en inbyggd respekt för jobbet. 

Dricka light saft eller lightläsk hjälper inte mig ett dugg. För mig triggar det bara hunger och sötsug, vilket riktig saft och juice inte gör för mig. Så hellre ett litet glas riktig saft för mig med 50 kcal än ett stort glas lightsaft plus en halv chokladkaka på 250 kcal.
Svar på tråden Sluta vara överviktig