• Anonym (Anonymtjej)

Äter jag för lite?

Hej 
    Äter jag för lite? 

Exempel kan vara såhär: 
    Frukost - Havregrynsgröt och frukt 
    Mellanmål - Frukt 
    Lunch - Mackor med ost 
    Middag - Kött, potatis och grönsaker 

Det jag mest funderar på är lunchen. Känner flera som äter på det viset och klarar det utan problem. Jag har dock utmattning / ME och kanske kräver mer då, gissar jag på. Men jag jämför mig med andra och tänker att om de klarar det så borde väl jag också göra det. Men jag tror att när jag ätit iallafall en liten portion lunch med riktig mat så blir jag piggare. Ska bara finns orken att göra lite lådor också , och inspiration. 

Hur gör ni? Är detta för lite? Eller ska det räcka? Jag är 176 cm och väger 69 kg, vägde innan 58. är 30 är. Vore intressant att höra era åsikter. 

• Svar på tråden Äter jag för lite?
  • Anonym (?)

Går du upp eller ner i vikt?
    Orkar du göra vad du vill?

• Anonym (gg)

Hur många mackor äter du?

• Anonym (gg)

Och hur mycket kött och potatis?

• Anonym (Mia)

Du äter ungefär som jag, fast det är ju svårt att veta portionsstorlekar. Kanske kan du testa att stoppa in ett eller två mellanmål, bestående av en näve nötter eller grönsaksstavar, och se om det skulle ge dig mer energi och ork? Kolla också av att du dricker tillräckligt.

• Anonym (gg)

Man mår ju bättre av lagad mat än mackor, men äter själv ännu mindre än vad du gr skulle jag tro, då jag hoppar över frukost.

• Anonym (r)

Jag äter mycket mackor då jag inte orkar laga mat jämt men känner också att orkar mer på bättre mat än så.

• Lynx123
    Anonym (Anonymtjej) skrev 2024-06-12 17:41:43 följande:
    Äter jag för lite?

Hej 
    Äter jag för lite? 

Exempel kan vara såhär: 
    Frukost - Havregrynsgröt och frukt 
    Mellanmål - Frukt 
    Lunch - Mackor med ost 
    Middag - Kött, potatis och grönsaker 

Det jag mest funderar på är lunchen. Känner flera som äter på det viset och klarar det utan problem. Jag har dock utmattning / ME och kanske kräver mer då, gissar jag på. Men jag jämför mig med andra och tänker att om de klarar det så borde väl jag också göra det. Men jag tror att när jag ätit iallafall en liten portion lunch med riktig mat så blir jag piggare. Ska bara finns orken att göra lite lådor också , och inspiration. 

Hur gör ni? Är detta för lite? Eller ska det räcka? Jag är 176 cm och väger 69 kg, vägde innan 58. är 30 är. Vore intressant att höra era åsikter. 

Du vöger normalt så nej, inte alls för lite.
  • Anonym (Anonymtjej)
    Lynx123 skrev 2024-06-12 20:33:30 följande:
    Jag frågade inte om vikten. 
  • Anonym (Anonymtjej)
    Lynx123 skrev 2024-06-12 20:33:30 följande:
    Jag är så oerhört trött emellanåt så jag tror det kan bero på att jag äter för lite. Det känns som att när jag äter lunch så blir jag piggare , ibland äter jag bara mackor. Men jag vet ju inte om det är det som är problemet ändå. Det var det jag menade att tråden handlar om. Vikten struntar jag i, jag tycker snarare jag väger för mycket 
Svar på tråden Äter jag för lite?