• EpicF

Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller

Cathariiina skrev 2024-06-13 06:41:10 följande:
    Det inser du väl själv? Chocken skulle bli mycket större om man var ensamboende, och ändå plötsligt vaknade av att någon man höll på med en... Han skulle ju till och med kunna döda en, man vet inte vad det är för galning som gör sådant. 

Dessutom finns det inget samtycke alls med en främmande, med en make eller sambo finns det i alla fall ett "generellt" samtycke till att man har sex med varandra. 
    Nej, det fanns faktiskt enligt lagen inget generellt sa tycke mellan människor i en relation. 

Så någon skillnad finns det inte. Våldtäkt är våldtäkt oavsett vem förövaren är. Och det gäller även oavsett kön. 
  • EpicF
    Cathariiina skrev 2024-06-13 06:57:41 följande:
    Reaktionen skulle bli mer förvåning och besvikelse än skräck.
    Kanske för dig, men inte generellt. 
  • EpicF
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-06-13 11:16:15 följande:
    Mycket bra!!

Vad säger dina föräldrar gällande polisanmälan?

Hemsk människa du levt med, fruktansvärd Demon
    Varför ska hennes föräldrar säga något speciellt om en eventuell polisanmälan? 
  • EpicF
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-06-13 11:21:28 följande:
    Jag bara undrar om ts har bollat den frågan med sina föräldrar som jag antar vet allt eftersom hon sov hos dem.

Beslutet tar hon självklart helt på egen hand.

Var det konstigt sagt/skrivet?
    Ja, det lät som att du menade att de skulle vara med arr bestämma. 
  • EpicF
    Cathariiina skrev 2024-06-13 16:46:39 följande:
    Det är du som inte förstår liknelser för att du är autistisk.
    Jag förstår vad du är ute efter men det är en helt idiotisk liknelse. 

Och nej, autistisk är jag inte. 

Och ja, man ska faktiskt kunna ställa sin Porsche olåst och med nyckeln i utan att riskera att få den stulen. 
  • EpicF
    Cathariiina skrev 2024-06-13 16:45:47 följande:
    Fast en sådan intim händelse i förhållandet berättar man väl inte för sina föräldrar, när man är vuxen?
    Beror på vad man har för relation med sina föräldrar. Och en våldtäkt hade nog många berättar för sina föräldrar, även som vuxen. 
  • EpicF
    Cathariiina skrev 2024-06-13 16:47:31 följande:
    Så skulle inte ens en domstol resonera. 
    Jo, eftersom det fortfarande ÄR en våldtäkt. 
  • EpicF
    Anonym (T) skrev 2024-06-13 17:18:05 följande:
    I Sverige är våldtäkt inom äktenskapet olagligt..Bara för att man är gift/sambo/tillsammans kan man inte kräva sex. Samtycke måste finnas. 
    Precis, och ska man vara ytterst petig så ska samtycke avklars innan vid varje tillfälle. 
  • EpicF
    Anonym (J. Mascis) skrev 2024-06-13 19:23:58 följande:
    Skillnad när det händer i en etablerad relation.
    En våldtäkt är en våldtäkt oavsett. Är ingen skillnad alls. Det är ett brott även i en etablerad relation. Däremot är det nog endel som tyvärr inte anmäler. 
  • EpicF
    Cathariiina skrev 2024-06-14 03:42:47 följande:
    Som sagt, det finns ett generellt samtycke inom en fast relation, att man har sex med varandra. Självklart behöver detta inte avhandlas inför varje samlag. Vore ju märkligt. Och jag upprepar att jag också anser att den här mannen har varit fruktansvärt respektlös, och att TS bör lämna honom. JAG skulle inte dra in polis och domstolar i det, men det är jag det. 
    Något generellt samtycke finns inte. Och självklart ger man samtycke varje gång man har sex med varandra, även i en relation. 
Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller