• Cathariiina

Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller

Lynx123 skrev 2024-06-13 06:30:16 följande:
    Intressant! Vad är skillnaden?
    Det inser du väl själv? Chocken skulle bli mycket större om man var ensamboende, och ändå plötsligt vaknade av att någon man höll på med en... Han skulle ju till och med kunna döda en, man vet inte vad det är för galning som gör sådant. 

Dessutom finns det inget samtycke alls med en främmande, med en make eller sambo finns det i alla fall ett "generellt" samtycke till att man har sex med varandra. 
  • Cathariiina
    Lynx123 skrev 2024-06-13 06:44:07 följande:
    Chocken av att bli våldtagen av en person man trodde att man kunde lita på är väl ännu större?
    Reaktionen skulle bli mer förvåning och besvikelse än skräck.
  • Cathariiina
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-06-13 11:21:28 följande:
    Jag bara undrar om ts har bollat den frågan med sina föräldrar som jag antar vet allt eftersom hon sov hos dem.

Beslutet tar hon självklart helt på egen hand.

Var det konstigt sagt/skrivet?
    Fast en sådan intim händelse i förhållandet berättar man väl inte för sina föräldrar, när man är vuxen?
  • Cathariiina
    EpicF skrev 2024-06-13 10:50:38 följande:
    Du jämför en Porsche stöld med en våldtäkt? 

Du verkar inte alla hästar hagen. 
    Det är du som inte förstår liknelser för att du är autistisk.
  • Cathariiina
    EpicF skrev 2024-06-13 10:51:41 följande:
    Nej, det är ingen skillnad. Våldtäkt är våldtäkt, oavsett om förövaren är ens man sedan 20 år tillbaka eller en totalt främmande man. 
    Så skulle inte ens en domstol resonera. 
  • Cathariiina
    molly50 skrev 2024-06-13 22:27:47 följande:
    Men har man tagit sömntabletter och inte kan ge samtycke så spelar det ju ingen roll vad man har kommit överens om tidigare.
    Som sagt, det finns ett generellt samtycke inom en fast relation, att man har sex med varandra. Självklart behöver detta inte avhandlas inför varje samlag. Vore ju märkligt. Och jag upprepar att jag också anser att den här mannen har varit fruktansvärt respektlös, och att TS bör lämna honom. JAG skulle inte dra in polis och domstolar i det, men det är jag det. 
  • Cathariiina
    olof 45 skrev 2024-06-14 11:04:30 följande:

Så om TS vill dra det hela till polis/domsol så är det hennes fulla rätt. Och det beslutet måste hon få fatta - och det gör mig irriterad att sådana som du försöker manipulera henne till att tänka "det här är inte så farligt!", för det är precis så farligt som TS känner att det är! 

Så vad DU Cathariina skulle göra känns synnerligen icke-relevant i frågan. Även om detta är ett diskussionsforum, så kan man skada andra människor med icke genomtänka "råd". Tänk på det är du snäll!
    Jag tror att skadan även för henne själv blir större, om allt detta ska avhandlas inför åhörare i en rättssal, och hamna i offentliga handlingar som vem som helst kan få tag i bara genom att söka på hennes personnummer, samt diskuteras på diverse forum. Jag skulle som sagt själv inte tycka att det var värt det. Huvudsaken är att killen försvinner ur hennes liv. 
  • Cathariiina
    molly50 skrev 2024-06-14 12:49:45 följande:
    Ja,men oavsett detta så har man inte sex med sin partner om h*n har tagit sömntabletter och knappt är vid medvetande.
    Det måste du väl ändå hålla med om?

Jag tycker inte man ska slippa undan med sådana här saker.
    Därför tycker jag att man ska anmäla.
    Det är något som kan förstöra hela ens liv,om man blir utsatt för ett övergrepp.
    Jag har själv blivit det en gång och ångrar att jag aldrig anmälde.
    Speciellt när jag fick veta hur han har behandlat andra tjejer efter den händelsen.
    Även om min anmälan inte hade lett till en fällande dom så hade den kanske kunnat hjälpa någon annan.
    Och hur vet du att han inte hämnas på något sätt, om hon anmäler? Ibland måste man vara lite fiffig. Feministerna skriker alltid "anmäl!", men sedan vill de inte ta något ansvar för följderna.

Jag hade t.ex. en arbetskamrat ett tag, vi kom nära varandra då vi ofta arbetade tillsammans ensamma på nätterna. Hon berättade att hon hade blivit misshandlad av sin exman, rätt länge sedan då. Hon ville bara ut ur förhållandet. Men då hade alla hennes väninnor skrikit "anmäl!", pratat med henne om att det är viktigt för alla kvinnors skull att sådana brott anmäls, att det är osolidariskt mot hela kvinnosaken att inte anmäla o.s.v..

Detta slutade med att min arbetskamrat mycket motvilligt anmälde. Mannen blev som galen och misshandlade henne värre än någonsin tidigare. Och då fanns det INTE EN ENDA av dessa väninnor som uppmanat henne att anmäla, som erbjöd henne att komma och bo hos henne, tills hon hittade en egen bostad. INTE EN ENDA. Då var det plötsligt inte viktigt med solidaritet kvinnor emellan längre... Min arbetskamrat sa, att hon aldrig kommit över det sveket.
  • Cathariiina
    olof 45 skrev 2024-06-14 15:07:45 följande:
    Men herregud, du fortsätter...

Ibland finns åsikter som man bör hålla för sig själv. 

Att få en fällande dom mot våldtäcksmannen kan också ha en positiv effekt! Det är BARA upp till TS att avgöra. 
    Fast du är ju inte kvinna att döma av ditt nick. Du fattar inte hur det är att behöva få det mest intima, som rör underlivet, uthängt till alla människor. Du kanske kan närma dig att förstå det, om det skulle vara DU som blev utsatt för en homosexuell våldtäkt? Och alla människor du känner fick reda på detta, läste FUP:en med alla dess smaskiga detaljer och pratade, skrattade, hånade och var skadeglada?
  • Cathariiina
    Anonym (men va) skrev 2024-06-14 15:10:44 följande:
    Sluta med skrämselpropaganda! 

TS har bett om råd. Det har hon fått. Folk här har validerat (!) hennes känslor av att det killen gjorde var grovt FEL. Det räcker så.

Hon behöver inte manipuleras till att tro att anmälan är dumt, farligt etc., eller att "det räcker" med att göra slut.

Du är helt enkelt INTE hjälpsam! 
    Hur kan du garantera att killen inte hämnas, menar du? Du känner ju inte honom. Det är dessutom väldigt svårt att få skyddad identitet, skyddad bostad eller ens ett larmpaket idag. Och allting ska utredas och tar väldigt lång tid. 

Vi vet inte ens om killen är svensk. Är han inte det, så kan han skicka hela klanens män att misshandla och staffkn*lla henne som hämnd. 
  • Cathariiina
    molly50 skrev 2024-06-14 20:55:09 följande:
    Men det är väl knappast något som händer alla som vågar anmäla?
    Så varför försöka skrämma TS?
    Tycker du verkligen att sådana svin ska komma undan straff?
    Det är förstås aldrig bra att brottslingar kommer undan straff, men ibland måste man tänka på sig själv också, och vara lite fiffig. Jag kan t.ex. förstå människor som gör vad de kan för att komma undan att vittna i en rättssal, t.ex. genom att spela psykiatriska diagnoser för att få läkarintyg på att de inte kan närvara vid rättegången. Det är inte BRA - men om alternativet är att den dömdes klanmedlemmar misshandlar, straffkn*llar eller mördar dem eller deras barn eller mor om de vittnar, eller spränger deras hus i luften? Hur mycket ska man offra för den goda sakens skull?

Det är ju också lätt att säga att man alltid ska offra allt, men när det är en själv eller ens egna anhöriga det gäller, så är man ofta inte lika kaxig...
  • Cathariiina
    EpicF skrev 2024-06-15 14:11:44 följande:
    Det tillhör knappast vanligheterna i Sverige. 

Offra för den goda sakens skull? Man offrar ingenting. Man anmäler gör att man själv har blivit utsatt för Ett brott. Man anmäler för sin egen skull. Om personen, ex våldtäktsmannen sedan blir dömd så har man förmodligen indirekt även räddad många andra kvinnor (/män) från att utsättas för samma sak. 

Även i misshandelsfall, där förövaren blir dömd. 

Det du håller på med är skrämselpropaganda och så långt ifrån vanligheterna man kan komma. 
    Läser du aldrig tidningarna? Detta har jag för övrigt ofta undrat när det gäller dig. Det är ju ett JÄTTEproblem vi har i Sverige nu, med kriminella klaner. De skjuter och spränger varenda natt, även anhöriga mördas och inte bara de personer som de har något otalt med. Medelålders mammor och pappor, systrar och bröder, barn i magen på gravida kvinnor som mördas.

Det är ju därför det har varit uppe med anonyma vittnen t.ex., men hittills har remissinstanserna sagt nej, då det kan missbrukas åt andra hållet i stället. Dessutom har det förekommit en massa "fel", där man trott att man skjutit en anhörig, men det varit någon helt oskyldig person med samma namn. Samma med bostadssprängningarna, många oskyldiga har drabbats. Dessa klaner är inavlade (kusiner gifts bort med varandra generation efter generation) och har därför en IQ långt under genomsnittet.

Nu vet vi inte om TS' kille tillhör en sådan klan, men jag får sådana vibbar. 
  • Cathariiina
    molly50 skrev 2024-06-15 16:21:52 följande:
    Precis. Vi vet inte om TS kille tillhör något kriminellt gäng.
    Så varför dra det till sådana ytterligheter?
    Ska man resonera på samma sätt när det gäller alla slags brott,tycker du?
    Att man ska inte anmäla för att förövaren kan vara en gängkriminell?
    Vilket samhälle kommer vi att få då,tror du?
    Det samhälle vi redan har. Och skyll inte på mig, jag har röstat på det parti som försökte stoppa förvandlingen av vårt öppna rättssamhälle i över 20 år...
  • Cathariiina
    Anonym (Sara) skrev 2024-06-16 00:27:59 följande:

Vilket parti är det? Hoppas det inte är SD du menar för det går inte riktigt ihop med vad du skriver här ..

Jag röstar på SD och jag skulle aldrig uppmana nån att inte anmäla en våldtäkt..  En av anledningarna till att jag röstar på dom är att jag själv har varit utsatt för saker och att jag har döttrar. De pratar ju mycket om hårdare straff och hårdare tag mot kriminella osv, det går verkligen absolut inte ihop med att en våldstäktsman ska gå fri för att man är rädd för att det ska diskuteras på Flashback.. eller att man ska låta bli att anmäla för att nån kan ha kriminella kompisar (vilket vi iförsej inte har fått några indikationer på att TS kompis har). 

Att våldstäktsmän ska gå fria låter faktiskt mer som vänsterpolitik.. 

Ja, men vänsterfolkets ingång är ju att det är synd om brottslingen. DET är inte MIN ingång, utan jag oroar mig för att TS ska råka illa ut, om det är så att killen är gängkriminell eller tillhör en sådan klan. Jag har nämligen lite svårt att tänka mig att en svensk kille skulle vara så respektlös, behandla sin tjej så. Det kräver i så fall en känslokyla utöver det vanliga, förmodligen en psykisk störning (typ anti-social personlighetsstörning) för det hör absolut inte till vår kultur. I så fall kan han bli farlig även om han är svensk och inte tillhör något kriminellt gäng.

Men som jag har sagt flera gånger nu, det är bara TS som kan göra bedömningen om det är värt riskerna att anmäla. Hon har ju inte ens kommit tillbaka hit och berättat om killen är svensk eller ej...
  • Cathariiina
    Anonym (Sara) skrev 2024-06-16 00:56:26 följande:

Ja vänsterfolk brukar ju ofta tycka att det ska daltas med kriminella och att förövarna också är offer.. och du har ju skrivit flera gånger i princip att det här inte är så farligt för de är tillsammans och en massa sånt. 

Det finns inget som tyder på att han är gängkriminell eller tillhör nån klan.
    Och ja det du säger går helt emot vad SD och andra högerpartier tycker. Att man ska låta bli att anmäla brott vilket alltså leder till att brottslingar går fria för att man är rädd för gängkriminella. Isåfall kan man ju vara rädd för det om man blir rånad eller misshandlad också, då tycker du alltså att ingen nånsin ska anmäla något brott och vi ska ha ett helt laglöst samhälle där alla får göra precis som de vill? Det låter ju verkligen som nått SD skulle skriva under på.. eller absolut inte. 

Kanske du är anarkist då helt enkelt? 

Snarare så här: jag tror att det i förlängningen kommer att bli nödvändigt med anonyma vittnen, samt även att den öppna folkbokföringen, bilregistret och liknande som vem som helst kan titta i, måste tas bort. Det fungerar inte längre, när vi har så många element i det här landet som inte ställer upp på samhällskontraktet, inte följer normala regler (som att låta domstolar döma och sedan acceptera den domen och det straffet), och helt enkelt inte går att ha i ett öppet samhälle.

Nu är just detta inte relevant för den här tråden, då TS' sambo skulle förstå att det var hon som hade anmält, även om det gick att göra anonymt. Och självklart vet han redan vad hon heter och var hon bor...

Jag kan för övrigt även berätta för dig och andra, att detta brott inte skulle ses som så allvarligt av en åklagare, att TS' sambo skulle bli häktad fram till en ev. rättegång. Utan det som skulle hända, är att han skulle få en kallelse att inställa sig till polisförhör, där skulle han få veta varför och vem som anmält, och efter förhöret skulle han släppas. Troligen i rosenrasande tillstånd. Det är många som inte vet det här, de har bara sett polisarbete på film, och de tror att personen de anmäler omedelbart kommer att hämtas av polis, och sedan hållas inlåst många år framöver utan avbrott. Många säger också att de inte skulle ha anmält, om de hade vetat om detta.
  • Cathariiina
    EpicF skrev 2024-06-16 01:43:39 följande:
    Det är rätt många som vet det. Men det kan förövrigt också bli så att han blir häktad, om ts har tur. Brott i relationer tas faktiskt på allvar av både polis och åklagare. 

Och nej, han behöver inte få veta vem som anmält men förmodligen är han inte dum och förstår att det är ts. 
    Ja men det finns ju inga bevis. TS har vad jag har förstått inte ens varit på sjukhus och fått läkarintyg. Och fanns det inga skador, så fanns det inte heller något för en läkare att dokumentera. Om det fanns sperma, är det inte konstigt när de bodde ihop och delade säng, liksom... Bevisläget (alltså obefintliga bevis) räcker inte för att hålla karl'n inlåst fram till en eventuell rättegång. Och tur är väl det, då skulle folk kunna påstå vad som helst, och få sina partners inlåsta i månader och år bara för att jävlas...
  • Cathariiina
    EpicF skrev 2024-06-16 02:54:37 följande:
    Inte ens säkert det hade uppkommit skador. Kondom, hört talas om det? 

Våldtäkter i nära relationer tas på stort allvar i rättsväsendet och det kan visst leda till att förövaren är häktad i väntan på rättegång. Och man kan bli dömt utan konkreta bevis.

Tror du på allvar att folk anmäler sina partners för att jävlas? 

Finns fler som INTE anmäler våld/våldtäkt i nära relationer för att de helt enkelt inte vågar eller har blivit så manipulerade att de tror de förtjänar det. Och din skrämselpropaganda hjälper inte direkt till att få folk att anmäla. 
    Kan du länka till något sådant rättsfall, eller uppge domstol och målnummer? Jag vill kolla in det i så fall, för det är väldigt illa om det går att få en partner dömd för våldtäkt utan konkreta bevis. Det är illa nog att det numera p.g.a. samtyckeslagen går att få en vän som sover över dömd för våldtäkt utan konkreta bevis. När ord står mot ord och ingen utomstående kan veta vad som hände i lägenheten. Det är inte rättssäkert. 
  • Cathariiina
    EpicF skrev 2024-06-16 15:17:43 följande:
    Naiv? 

Snarare naivt att tro att svenska killar aldrig skulle kunna misshandla och våldta sin kvinnor, och om det gud förbjude skulle förekomma så är det pga de har en psykisk störning. 

Då finna det många svenska killar därute med en "psykisk störning". 

För jo, de män som misshandlar och våldtar kvinnor gör detta oberoende av vilken etnisk tillhörighet det har. 
    Som jag skrev i den andra tråden dit du flyttade det här ämnet anonymt (Skrattande), så har jag aldrig någonsin sagt att svenska män inte kan våldta kvinnor. Men jag är intresserad av kriminalfall, och brukar roa mig (missförstå mig rätt, jag menar inte att själva brottet är något roligt) med att gissa vilken del av världen gärningsmannen kommer ifrån, och jag får nästan alltid rätt sedan när uppgiften kommer ut.

Man lär sig att känna igen de olika motiven och tillvägagångssätten. Och att utnyttja en kvinna som är sövd är inte vanligt i vår kultur. Jag säger dock inte att det inte förekommer, det var t.ex. en infödd skånsk kirurg som utnyttjade sina patienter under narkos till och med på sin privatklinik, där han kunde bli ensam med patienterna medan de var sövda.

Men att utnyttja sin egen partner, som man bor ihop med till och med... Det är BÅDE så respektlöst och utom vår kultur, att jag misstänker att det finns en "svenska kvinnor är inte värda mer för de är ändå horor alliihopa"-aspekt här. Invandrarmän kan ha svenska kvinnor, som de inte respekterar, som flickvänner och till och med sambos, i väntan på att få gifta sig med en kysk, beslöjad 14-15-årig flicka från hemlandet. Men TS vägrar ju konsekvent att komma tillbaka och berätta hur det ligger till med pojkvännens ursprung.
  • Cathariiina
    molly50 skrev 2024-06-16 21:17:08 följande:
    Men vad har det för betydelse vilket ursprung TS kille har?
    Menar du att det är värre om han råkar ha ett utländskt ursprung?
    Jag tycker inte att ursprunget spelar någon roll i det här sammanhanget då handlingen i sig är lika illa oavsett
    Och TS fråga i trådstarten var vad hon skulle göra.
    Så att dra upp ursprunget tycker jag bara är onödigt och OT.
    Vill du diskutera olika våldsbrukares ursprung så kan du väl starta en egen tråd om det.
    Jag tycker inte att det är OT, eftersom det är vanligt att män från kulturer där flickor måste vara oskulder när de gifts bort, i stället utnyttjar svenska flickor och kvinnor sexuellt. De kan maskera det som att det handlar om ett förhållande, och lura den svenska kvinnan att de är på väg mot drömbröllop-drömhus-och-babybarn. Fastän killen redan är trolovad, till och med, med en oskyldig flicka i hemlandet.

...och de är ofta inte snälla mot den svenska älskarinnan (det är ju det hon är fast hon inte vet om det) heller, utan fruktansvärt respektlösa, då bara det faktum att hon gått med på sex utan äktenskap har gjort henne till en värdelös hora i mannens ögon. Med hennes kropp kan han leva ut alla fantasier från porrens värld. Det här samhällsproblemet måste vi börja prata om, och varna våra döttrar.

Vidare är det relevant för att det kan vara farligare att anmäla en sådan kille, då han kan skicka hela klanens män att hämnas. Det gör ju en svensk man ytterst sällan - om ens någonsin - i ett sexualmål.
  • Cathariiina
    EpicF skrev 2024-06-18 21:43:07 följande:
    Det är lika illa att bli sexuellt utsatt oavsett mannens etniska härkomst. 
    Det vete Fan om jag skulle tycka. Den svenske mannen har i alla fall rätt att leva sitt liv här, han har inte bett om att bli född. Men den utländske mannen hade aldrig ens befunnit sig här, om vi inte hade haft hjärndöd migrationspolitik i flera decennier. Men nu är vi OT.
Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller