• molly50

Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller

Cathariiina skrev 2024-06-15 13:56:49 följande:
    Det är förstås aldrig bra att brottslingar kommer undan straff, men ibland måste man tänka på sig själv också, och vara lite fiffig. Jag kan t.ex. förstå människor som gör vad de kan för att komma undan att vittna i en rättssal, t.ex. genom att spela psykiatriska diagnoser för att få läkarintyg på att de inte kan närvara vid rättegången. Det är inte BRA - men om alternativet är att den dömdes klanmedlemmar misshandlar, straffkn*llar eller mördar dem eller deras barn eller mor om de vittnar, eller spränger deras hus i luften? Hur mycket ska man offra för den goda sakens skull?

Det är ju också lätt att säga att man alltid ska offra allt, men när det är en själv eller ens egna anhöriga det gäller, så är man ofta inte lika kaxig...
    Jag tycker du drar det till ytterligheter.
    Hur vanligt är det egentligen att allt detta händer?
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-15 14:18:17 följande:
    Läser du aldrig tidningarna? Detta har jag för övrigt ofta undrat när det gäller dig. Det är ju ett JÄTTEproblem vi har i Sverige nu, med kriminella klaner. De skjuter och spränger varenda natt, även anhöriga mördas och inte bara de personer som de har något otalt med. Medelålders mammor och pappor, systrar och bröder, barn i magen på gravida kvinnor som mördas.

Det är ju därför det har varit uppe med anonyma vittnen t.ex., men hittills har remissinstanserna sagt nej, då det kan missbrukas åt andra hållet i stället. Dessutom har det förekommit en massa "fel", där man trott att man skjutit en anhörig, men det varit någon helt oskyldig person med samma namn. Samma med bostadssprängningarna, många oskyldiga har drabbats. Dessa klaner är inavlade (kusiner gifts bort med varandra generation efter generation) och har därför en IQ långt under genomsnittet.

Nu vet vi inte om TS' kille tillhör en sådan klan, men jag får sådana vibbar. 
    Precis. Vi vet inte om TS kille tillhör något kriminellt gäng.
    Så varför dra det till sådana ytterligheter?
    Ska man resonera på samma sätt när det gäller alla slags brott,tycker du?
    Att man ska inte anmäla för att förövaren kan vara en gängkriminell?
    Vilket samhälle kommer vi att få då,tror du?
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-15 23:01:29 följande:
    Det samhälle vi redan har. Och skyll inte på mig, jag har röstat på det parti som försökte stoppa förvandlingen av vårt öppna rättssamhälle i över 20 år...
    Men tror du det kommer att bli bättre om vi slutar anmäla alla brott?
    Och har du någon bättre lösning på problemet?

Och du svarade inte på frågan. Tycker du vi ska sluta anmäla andra slags brott också? För förövaren "kan" ju vara en gängkriminell.
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-16 00:33:30 följande:
    Ja, men vänsterfolkets ingång är ju att det är synd om brottslingen. DET är inte MIN ingång, utan jag oroar mig för att TS ska råka illa ut, om det är så att killen är gängkriminell eller tillhör en sådan klan. Jag har nämligen lite svårt att tänka mig att en svensk kille skulle vara så respektlös, behandla sin tjej så. Det kräver i så fall en känslokyla utöver det vanliga, förmodligen en psykisk störning (typ anti-social personlighetsstörning) för det hör absolut inte till vår kultur. I så fall kan han bli farlig även om han är svensk och inte tillhör något kriminellt gäng.

Men som jag har sagt flera gånger nu, det är bara TS som kan göra bedömningen om det är värt riskerna att anmäla. Hon har ju inte ens kommit tillbaka hit och berättat om killen är svensk eller ej...
    Där har du fel.
    Jag har själv varit tillsammans med en svensk kille som misshandlade och försökte strypa mig.
    Jag har även råkat ut för ett sexuellt övergrepp av en svensk kille.
    Så jo,det finns även svenska killar som beter sig som svin.
    Ska inte heller dessa anmälas,tycker du?
  • molly50
    EpicF skrev 2024-06-16 14:19:44 följande:
    Jag hoppas du var stark och anmälde. 

Mina förövare var också svenskar. Våldtäktsdom, svensk kille, var lite bekant med honom. Misshandelsdom/mordförsök, svensk kille, var i relation med honom (tyvärr). 
    Nej,jag var tyvärr inte det.
    Och det är något jag ångrar.
    Speciellt som jag fick veta att de båda har betett sig på liknande,eller t om värre,sätt med andra tjejer efter mig.
    Man kan bara hoppas att andra har varit starkare än vad jag var och att ingen försökte skrämma dem till tystnad.

Jag kan ha förståelse för att man väljer att inte anmäla om man inte har några bevis.
    Men att inte våga anmäla pga att någon har använt ssig av skrämselpropaganda tycker jag är hemskt.
  • molly50
    EpicF skrev 2024-06-16 15:19:40 följande:
    Vi får hoppas att inte ts eller andra utsatta kvinnor lyssnar på Cathariiinas idiotiska skrämselpropaganda. 
    Det senaste TS skrev var att hon tänkte lämna,men inte anmäla,om jag förstod det rätt.
    Sen varför hon väljer att inte anmäla vet jag inte.
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-16 15:42:39 följande:
    Som jag skrev i den andra tråden dit du flyttade det här ämnet anonymt (Skrattande), så har jag aldrig någonsin sagt att svenska män inte kan våldta kvinnor. Men jag är intresserad av kriminalfall, och brukar roa mig (missförstå mig rätt, jag menar inte att själva brottet är något roligt) med att gissa vilken del av världen gärningsmannen kommer ifrån, och jag får nästan alltid rätt sedan när uppgiften kommer ut.

Man lär sig att känna igen de olika motiven och tillvägagångssätten. Och att utnyttja en kvinna som är sövd är inte vanligt i vår kultur. Jag säger dock inte att det inte förekommer, det var t.ex. en infödd skånsk kirurg som utnyttjade sina patienter under narkos till och med på sin privatklinik, där han kunde bli ensam med patienterna medan de var sövda.

Men att utnyttja sin egen partner, som man bor ihop med till och med... Det är BÅDE så respektlöst och utom vår kultur, att jag misstänker att det finns en "svenska kvinnor är inte värda mer för de är ändå horor alliihopa"-aspekt här. Invandrarmän kan ha svenska kvinnor, som de inte respekterar, som flickvänner och till och med sambos, i väntan på att få gifta sig med en kysk, beslöjad 14-15-årig flicka från hemlandet. Men TS vägrar ju konsekvent att komma tillbaka och berätta hur det ligger till med pojkvännens ursprung.
    Men vad har det för betydelse vilket ursprung TS kille har?
    Menar du att det är värre om han råkar ha ett utländskt ursprung?
    Jag tycker inte att ursprunget spelar någon roll i det här sammanhanget då handlingen i sig är lika illa oavsett
    Och TS fråga i trådstarten var vad hon skulle göra.
    Så att dra upp ursprunget tycker jag bara är onödigt och OT.
    Vill du diskutera olika våldsbrukares ursprung så kan du väl starta en egen tråd om det.
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-16 15:42:39 följande:
    Som jag skrev i den andra tråden dit du flyttade det här ämnet anonymt (Skrattande), så har jag aldrig någonsin sagt att svenska män inte kan våldta kvinnor. Men jag är intresserad av kriminalfall, och brukar roa mig (missförstå mig rätt, jag menar inte att själva brottet är något roligt) med att gissa vilken del av världen gärningsmannen kommer ifrån, och jag får nästan alltid rätt sedan när uppgiften kommer ut.

Man lär sig att känna igen de olika motiven och tillvägagångssätten. Och att utnyttja en kvinna som är sövd är inte vanligt i vår kultur. Jag säger dock inte att det inte förekommer, det var t.ex. en infödd skånsk kirurg som utnyttjade sina patienter under narkos till och med på sin privatklinik, där han kunde bli ensam med patienterna medan de var sövda.

Men att utnyttja sin egen partner, som man bor ihop med till och med... Det är BÅDE så respektlöst och utom vår kultur, att jag misstänker att det finns en "svenska kvinnor är inte värda mer för de är ändå horor alliihopa"-aspekt här. Invandrarmän kan ha svenska kvinnor, som de inte respekterar, som flickvänner och till och med sambos, i väntan på att få gifta sig med en kysk, beslöjad 14-15-årig flicka från hemlandet. Men TS vägrar ju konsekvent att komma tillbaka och berätta hur det ligger till med pojkvännens ursprung.
    Ändå var det just det som hände mig.
    Jag blev utsatt för övergrepp när jag var berusad och hade somnat.
    Av en etniskt svensk man. Tro det eller ej.
  • molly50
    EpicF skrev 2024-06-16 21:40:33 följande:
    Är iallfall bra att hon lämnar. 
    Ja,absolut! 
  • molly50
    Anonym (Liknande) skrev 2024-06-18 15:23:11 följande:
    Jobbig upplevelse. Min fru råkade ut för liknande. Pojkvännen tog henne när hon var berusad och sov. Hon var vuxen men oskuld.
    I mitt fall var det inte ens en pojkvän utan en vän.
    Och han hade visserligen berättat att han var kär i mig,men det ursäktar ju inte hans handling.
  • molly50
    Anonym (Liknande) skrev 2024-06-18 15:58:02 följande:
    Tråkigt. Var du ung? Ställde du honom till svars på något vis? Hade ni någon kontakt efteråt?
    Ja,jag var bara 20 år.

Ja,det gjorde jag. Och jag var dum nog att säga att jag funderade på att anmäla honom för det han gjorde.
    Hans svar var att han mådde så dåligt över det att han tog till flaskan.
    Så han fick mig att känna skuld.

Vi hade inte så mycket mer kontakt efter det.
    Jag kunde inte fortsätta vara vän med honom efter det.
    Och han var dessutom svartsjuk mot mina andra killkompisar.
    Och sådant orkar jag inte med.
    I synnerhet inte när man bara är vänner och är och har varit tydlig med det hela tiden.
  • molly50
    Anonym (Liknande) skrev 2024-06-18 16:15:12 följande:
    Ok. Frun var äldre. Men hon fortsatte att vara tillsammans med honom en tid. Hon skuldbelade sig själv för det som hänt. Först småningom växte insikten hos henne om hur fel han hade gjort.
    Var det jobbigt för dig att träffa någon "ny" efter dettta?
    Ok. Ja,det gjorde ju jag med. Till en början.
    Framförallt när jag såg hur dåligt han mådde och när han började dricka.
    Men jag insåg till slut att jag inte hade gjort något fel.

Ja,jag hade ju svårt att lita på män ganska lång tid efter det.
    Det är egentligen först nu,med min nuvarande man,som jag känner mig helt trygg och har full tillit.
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-18 19:59:52 följande:
    Jag tycker inte att det är OT, eftersom det är vanligt att män från kulturer där flickor måste vara oskulder när de gifts bort, i stället utnyttjar svenska flickor och kvinnor sexuellt. De kan maskera det som att det handlar om ett förhållande, och lura den svenska kvinnan att de är på väg mot drömbröllop-drömhus-och-babybarn. Fastän killen redan är trolovad, till och med, med en oskyldig flicka i hemlandet.

...och de är ofta inte snälla mot den svenska älskarinnan (det är ju det hon är fast hon inte vet om det) heller, utan fruktansvärt respektlösa, då bara det faktum att hon gått med på sex utan äktenskap har gjort henne till en värdelös hora i mannens ögon. Med hennes kropp kan han leva ut alla fantasier från porrens värld. Det här samhällsproblemet måste vi börja prata om, och varna våra döttrar.

Vidare är det relevant för att det kan vara farligare att anmäla en sådan kille, då han kan skicka hela klanens män att hämnas. Det gör ju en svensk man ytterst sällan - om ens någonsin - i ett sexualmål.
    Men vi vet ju inte vilket ursprung han har!
    Och handlingen i sig är ju lika illa oavsett vilken etnicitet han har. Tycker du inte det?
    Därför tycker jag att det är både onödigt och OT att ens dra upp det kortet.

Om du läser mina senaste inlägg här i tråden så ser du att jag blev utsatt för övergrepp av en etniskt svensk man. När jag var berusad och hade somnat.
    (Just det du påstår att svenska män inte gör.)
    Och jag tycker att du resonerar på ett sätt som att det är värre att bli utsatt av en utländsk man än av en svensk.
    Och det tycker jag känns som ett hån mot oss som blivit utsatta,ärligt talat.
  • molly50
    EpicF skrev 2024-06-18 21:43:07 följande:
    Det är lika illa att bli sexuellt utsatt oavsett mannens etniska härkomst. 
    Ja,precis. 
Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller