• EpicF

Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller

Du gör slut och polisanmäler för våldtäkt. Det du varit med om ÄR våldtäkt. 

• EpicF
    Cathariiina skrev 2024-06-12 12:20:45 följande:

Fruktansvärt respektlöst. Han använder din kropp som en "uppblåsbara Barbara". Jag skulle göra slut direkt i ditt läge.

Om du ska polisanmäla är en annan sak. Det han har gjort räknas som våldtäkt, och du skulle troligen kunna få honom fälld. Men det blir en obehaglig process för dig också, där du måste berätta allting inför en domstol, FUP.en blir offentlig handling tillsammans med dina personuppgifter och kommer att dissekeras på Flashback, o.s.v.. Jag skulle inte göra det men det är upp till dig.

Varför skulle det diskuteras på flashbacks? 

I många sexualmål kan sekretessen vara även efter att åtal har väckts och då är inte FUP eller domen offentlig. 
  • EpicF
    Cathariiina skrev 2024-06-12 12:34:01 följande:
    För att detta skulle bli just ett sådant smaskigt kriminalfall som de älskar att diskutera på Flashback.

Så gör domstolarna nästan bara när det gäller minderåriga brottsoffer (och förövare), och TS är troligen vuxen. Det är även så, att våldtäkt är ett brott som faller under allmänt åtal. Det gör att man inte själv kan dra tillbaka sin anmälan, när man upptäcker att det inte går som man vill. Utan man måste medverka - och sedan blir domen och FUP troligen offentliga.
    Nei, det kan även bli så när målsägande lämnarut intima detaljer. 

Vet många våldtäktsdomar som inte är offentliga och inte heller FUP är offentlig. 

Prövade att ta ut min egen här för några år sedan men den var inte offentlig så det gick inte, tack och lov. Hade velat att den diskuterades på Flashback. Jag har mina papper från dommen, men jagvar nyfiken på om den var offentlig eller inte. Btw, jag var inte minderårig. 

Ja, våldtäkt faller under allmänt åtal. Men det ikkebär faktiskt inte att man måste medverka. Man kan sitta helt tyst under rättegången. Och jo, man kan ta tillbaka sin anmälan men till ingen nytta.
  • EpicF
    Anonym (Soca) skrev 2024-06-12 18:25:20 följande:
    Han kan ju sova också. 

Ligger man i samma säng som en annan kvinna får man räkna med att det kan sluta med sex. Allt annat är oerhört naivt att tro. Vaken eller i sömn är inte svart eller vitt utan det finns en stor gråzon. Har själv haft sex med min flickvän när jag halvsovit men hon varit vaken.
    Om den ena parten sover och inte kan ge samtycke till sex så är det våldtäkt.

Och nej, man ska verkligen inte behöva räkna med att bli utsatt för våldtäkt eller sexuellt ofredande bara för att man sover med en man eller en kvinna.

Och nej, det är absolut ingen gråzon att ha sex med sin sovande partner, det ÄR våldtäkt om det är fullbordat och som lägst sexuellt ofredande. 
  • EpicF
    Cathariiina skrev 2024-06-12 20:32:15 följande:
    Klart att det har, sexig klädsel väcker lustar hos män, det är därför man har sexiga kläder när man vill förföra en man. På hemväg från krogen ensam är det mindre lyckat... På min tid lämnade jag alltid in en stor väska med löparskor, jeans och en tjock, lös tröja (som inte visar former) i garderoben, och behövde jag gå hem ensam genom stan så bytte jag om till detta först.
    Det rättfärdigar inte en våldtäkt!

En kvinna ska kunna få gå helt naken utan att riskera att bli våldtagen. Så nej, kläder spelar ingen roll. 
  • EpicF
    Cathariiina skrev 2024-06-12 20:35:21 följande:
    Nu var ju detta inom en relation, TS låg i samma säng som killen frivilligt. Vi vet inte om han är kapabel att göra något mot en kvinna han inte är i relation med, och där det inte föreligger någon frivillighet alls från kvinnans sida. Jag säger inte att TS INTE ska anmäla, jag säger bara att det är bra att tänka igenom konsekvenserna för en själv först. För till skillnad från t.ex. ett ekonomiskt brott, så kan man inte ta tillbaka sin anmälan om man ångrar sig, då våldtäkt faller inom allmänt åtal.  
    Att ligga i en säng frivilligt med sin kille/partner eller kompis, tillfällig bekant etc ska en kvinna (man) kunna göra utan att riskera att bli våldtagen i sömnen. 

Vad är det du inte förstår?

Vilka konsekvenser tänker att ts eller andra kvinnor som anmäler våldtäkt kan få? 
  • EpicF
    Anonym (J. Mascis) skrev 2024-06-12 20:55:55 följande:

En gång är ingen gång och två gånger är en gång för mycket, eller hur man brukar säga.

Det faktum att detta hänt flera gånger känns verkligen inte bra. Man kan fråga sig om detta är något han tänder på, vänta tills du blir utslagen av tabletten och sen stoppa in snoppen.

Gör inte slut för att ngn här tycker det, men kanske dags att verkjligen analysera vad som hänt. Det där känns inte ok.

Inte fall så är redan en gång för mycket. 
  • EpicF
    Anonym (J. Mascis) skrev 2024-06-12 21:39:43 följande:
    som sagt, ha de han gjort det en gång hade det varit något jävligt dumt, men när et förekommit flera gånger blir det något helt annat.

Obehagligt.
    Även om han bara hade gjort det en gång så är det fortfarande en våldtäkt, ett brott och inte bara "något jävla dumt". 
  • EpicF
    Cathariiina skrev 2024-06-13 04:11:22 följande:
    Klart att det inte "rättfärdigar" en våldtäkt. Men man lämnar inte sin Porsche olåst och med nycklarna i tändninglåset över natten på en gata i Rinkeby heller. Inte för att det "rättfärdigar" att någon snor den, men för att det ökar riskerna tusenfalt, jämfört med om man ställer den i låst tillstånd i ett parkeringsgarage med kameraövervakning.
    Du jämför en Porsche stöld med en våldtäkt? 

Du verkar inte alla hästar hagen. 
  • EpicF
    Cathariiina skrev 2024-06-13 04:13:00 följande:
    Absolut, men det är ändå en gradskillnad mot om en främmande man skulle klättra in genom fönstret...
    Nej, det är ingen skillnad. Våldtäkt är våldtäkt, oavsett om förövaren är ens man sedan 20 år tillbaka eller en totalt främmande man. 
Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller