Jag blev orättvist behandlad som valfunktionär, ska jag anmäla detta till Valnämnden?
Ja det var ju onekligen inte så schysst men inte så mycket att göra i efterhand mer än att inför nästa val be om att inte vara där hon är.
Och ett tips inför framtiden är att stå på dig mer. När jag läser det du skriver så dyker det upp många ansikten på kvinnor som arbetat med administration på olika kommuner som jag stött på när jag arbetat som konsult som varit födda typ 50-60-tal som varit alldeles för undflyende och medgörliga för sitt eget bästa och inte sett sin egen kompetens och betydelse.
Om du hamnar i en liknande situation så ta kommandot. Om hon säger "kanske senare" så svarar du med att du har arbetat många val och det normala är att man delar på arbetsuppgifterna och det är din tur att sitta lika länge som de fått göra. Och om någon ska få sitta längre än någon annan ska det såklart baseras på fysiska anledningar kopplat till att vissa har svårare att stå än andra och inte att hon som ordförande kan para det hon helst vill.