• Anonym (Trött och ledsen)

    Bränna ut sig/må psykiskt dåligt

    Sedan jag började på mitt nuvarande jobb för 2,5 år sedan har saker och ting känts konstiga. 
    Jag vågar inte gå in på detaljer för det finns en risk att folk känner igen sig. 

    En chef försvann under mystiska förhållanden. Jag blir utfryst av mina kollegor. De tisslar och rasslar om arbetsrelaterade frågor sen får jag skit för att jag inte "lyssnade". Jag visste in att jag sak sitta i ett annat rum och försöka lyssna genom en vägg för att veta vad som gäller under eftermiddagen eller dagen efter osv.
    Det pratas mycket skit om folk på arbetsplatsen också. 

    För lite drygt 1 år sedan började jag må kasst. Men som den "duktiga flickan" jag är så bet jag ihop och fortsatte.
    Njbsobe jag dåligt. Jag har börjat hetsäta (ett bekymmer som jag int ejafg problem med på. 15 år). Jag klara Intr av att hålla två tankar i gång samtidigt. Jag glömmer saker. Allt jag gör behöver jag tänka 20ngpnger pom på för att det ska bli rätt. Alltså listan kan göras sjukt lång.

    Jag kan inte fortsätta så här. På Keds testet hade jag över 30! Har man över 18 rekommenderas man att söka vård! Jag mår skumt. Får nästan ångest när jag kör till jobb. 

    Mina vänner bönar och ber att jag ska boka tid hos läkare. Jag tvekar för vad kan en läkare göra? 

  • Svar på tråden Bränna ut sig/må psykiskt dåligt
  • Anonym (Trött och ledsen)

    Varje gång jag ska göra någon ny arbetsuppgift känner jag paniken komma krypande. Jag har sakta men säkert med hjälp av mina kollegor känt att jag "krymper" som person och förlorar tron på mig själv.

    Varje gång telefonen ringer dunkar hjärtat till. 

    Jag sover dåligt. Vaknar jag på nätterna kan jag inte somna om. Eller så kan jag inte somna. 

    Jag har huvudvärk var och varannan morgon nuförtiden också. 

    Jag känner att jag behöver bort härifrån men jag känner mig bokstavligen talat handlingsförlamad.

    Känns som att jag håller på att bli knäpp! 

  • Tow2Mater

    Omdu inte vill sökavård, söker du väl iallafall nytt jobb?

    tror du skrivit om detta förr, har du pratat med chefen?

  • Anonym (Una)

    Ring din VC och säg det du skrivit här. 
    Resten kommer dom sköta det är inget du behöver tänka på. Du blir sjukskriven så att du får komma på föttet igen sen söker du nytt jobb. 

  • Anonym (Lova)

    Känner igen mig. Jag körde på tills jag kraschade både fysiskt och psykiskt. Ville alltid överprestera och vara duktig flicka. Blev sjukskriven och ska i höst plugga på distans till ett lugnare yrke. Kommer aldrig komma tillbaka till mitt gamla yrke och jag har fortfarande inte återhämtat mig helt. Var rädd om dig, nu vet jag att hälsan alltid går först. Pressa dig inte, det kan stå dig dyrt. 

  • Anonym (Trött och ledsen)
    Tow2Mater skrev 2024-06-11 10:55:25 följande:

    Omdu inte vill sökavård, söker du väl iallafall nytt jobb?

    tror du skrivit om detta förr, har du pratat med chefen?


    Nej, jag har inte skrivit här om detta tidigare. 
    Låter som att det finns fler som sitter i liknande situation som mig. 

    Jag har absolut inget förtroende för min chef. Så nej.
  • Anonym (Trött och ledsen)

    Min största skräck är just att läkaren på vc inte kommer att ta mig på allvar för jag har en jäkla för pga att klistra på ett leende och utåt verka må hur bra som helst 


    Anonym (Una) skrev 2024-06-11 12:27:00 följande:

    Ring din VC och säg det du skrivit här. 
    Resten kommer dom sköta det är inget du behöver tänka på. Du blir sjukskriven så att du får komma på föttet igen sen söker du nytt jobb. 


  • Anonym (Joki)
    Anonym (Trött och ledsen) skrev 2024-06-11 18:33:09 följande:

    Min största skräck är just att läkaren på vc inte kommer att ta mig på allvar för jag har en jäkla för pga att klistra på ett leende och utåt verka må hur bra som helst 


    Det kan hända men alternativet är värre.

    Du måste ta tag i ditt liv. Byt jobb och förändra de delar i ditt liv som inte fungerar.
  • Anonym (Skuggan)
    Anonym (Trött och ledsen) skrev 2024-06-11 10:41:17 följande:
    Bränna ut sig/må psykiskt dåligt

    Sedan jag började på mitt nuvarande jobb för 2,5 år sedan har saker och ting känts konstiga. 
    Jag vågar inte gå in på detaljer för det finns en risk att folk känner igen sig. 

    En chef försvann under mystiska förhållanden. Jag blir utfryst av mina kollegor. De tisslar och rasslar om arbetsrelaterade frågor sen får jag skit för att jag inte "lyssnade". Jag visste in att jag sak sitta i ett annat rum och försöka lyssna genom en vägg för att veta vad som gäller under eftermiddagen eller dagen efter osv.
    Det pratas mycket skit om folk på arbetsplatsen också. 

    För lite drygt 1 år sedan började jag må kasst. Men som den "duktiga flickan" jag är så bet jag ihop och fortsatte.
    Njbsobe jag dåligt. Jag har börjat hetsäta (ett bekymmer som jag int ejafg problem med på. 15 år). Jag klara Intr av att hålla två tankar i gång samtidigt. Jag glömmer saker. Allt jag gör behöver jag tänka 20ngpnger pom på för att det ska bli rätt. Alltså listan kan göras sjukt lång.

    Jag kan inte fortsätta så här. På Keds testet hade jag över 30! Har man över 18 rekommenderas man att söka vård! Jag mår skumt. Får nästan ångest när jag kör till jobb. 

    Mina vänner bönar och ber att jag ska boka tid hos läkare. Jag tvekar för vad kan en läkare göra? 


    Boka tid på Mindler eller någon liknande tjänst, kostar bara 100 kr per session. Du skulle må bra av att prata med någon kunnig.
Svar på tråden Bränna ut sig/må psykiskt dåligt