Problem med stånd
Som de andra skriver så är det nästan alltid pga stress som ståndet sviker i din ålder. Det bästa är att prata med tjejen så att det inte blir en så stor grej. Använder du kondom är det bra att kolla att du har en storlek som passar din omkrets. Själv hade jag problem med att jag snabbt tappade ståndet efter att kondomen kom på tills jag insåg att jag behövde en störe storlek och sen funkade det bra.
T ex skulle du kunna säga något i stil med det här: Jag skulle behöva prata med dig om det hör med sexet.... Som du bet har jag haft svårt att behålla ståndet .... Det beror inte på dig.... Jag tycker du är jättesnygg, attraktiv och sexig och jag vill ha sex med dig .... Jag har läst på och har förstått att det är väldigt vanligt att man i min ålder kan ha svårt att behålla ståndet pga stress och prestationsångest .... För att lösa problemet är det viktigt för mig att veta att du inte dömer mig när det händer och att vi kan fortsätta sexet på annat sätt innan vi förösker igen....
Tappar du ståndet och har svårt att bli hård igen föreslår jag att du slickar och pullar henne en stund istället. Om du kan behålla ståndet då hon suger eller runkar av dig så kan man ju fortsätta så också.
När det gåller porrberoende så är det också en vanlig anledning till erektionsproblem. Både pga att man kan få en ökad prestationsångest för att det är svårt att prestera som en porrstjärna och att verkligt sex ofta är annorlunda än det som man ser på film. Som jag förstått det så är det många känt att de behöver sluta kolla på porr helt och hållet för att lösa problemet. Oavsett kan det vara bra att dra ner på porrkonsumtionen och välja att se på klipp med vanliga par som har sex istället för regiserad porr med porrstjärnor.
Man behöver inte vakna med morgonstånd men ska ha det under natten under vissa sömncykler. Du kan kanske ställa klockan några nätter och kolla läget. Har du inte stånd då bör du gå till ungdomsmottagningen elelr boka en tid till din husläkare. Det är mycket ovanligt med testosteronbrist. Har du stånd på natten och manlig behåring ör risken mycket liten. Har du stån och får utlösning när du runkar till porren så behöver du inte vara orolig.
Har du fler frågor kan du skriva här eller skicka ett PM.
Lycka till!
ZZ22ZZ
Legitimerad läkare