• Anonym (Nattispattis)

    För lågt hcg??

    Hej! 


    Jag är gravid nu efter 2 missfall sedan innan. Jag borde vara i vecka 5 något. Jag har haft lite bruna flytningar typ samma dag som mensen skulle komma och även haft väldigt ont i magen. Så åkte in till gynakuten i fredags 7/6. Då såg dom bara att slemhinnan va tjockare och hade ett hcg på 111!?!? Dom sa att de va väldigt lågt. Nästan 48h efter tog jag ett nytt, då visade de 272 vilket hon sa va bra men fortfarande lågt för denna vecka..  Vad hade ni såhär tidigt i graviditeten?? Jag borde vara i vecka 4+4 nu typ. 

  • Svar på tråden För lågt hcg??
  • Anonym (Jag)

    Tycker det låter som bra värden. Grejen är ju att det ska fördubblas varannan dag och det har ju mer än fördubblats. När det gäller värdet i sig är det väldigt olika från person till person men tror absolut ditt ligger inom det normala för den veckan. 


    Jag har bara tagit HCG-prov under en graviditet som slutade med missfall, har inte tagit det vid graviditeterna som blev barn men den gången hade mitt sjunkit litegrann från 300 nånting, då var jag i vecka 5+ någon dag tror jag. 


    Att det inte syns något alls utom tjock slemhinna är också helt normalt så tidigt. Därför brukar de helst inte göra VUL ens egentligen så tidigt för det skapar bara onödig oro och det går inte att bekräfta eller utesluta nånting. 


     

  • Anonym (Nattispattis)

    Ja känner mig ändå lugnare då de har mer än fördubblats och har tagit gravtest nu igen som visar myyyyycket starkare än i onsdags när jag fick positivt första gången.. 
    Men får åka till gyn om ish 2 veckor och göra ett vul till, borde visa något då iallafall! 


    Dom sa först att dom inte skulle vul i fredags men dom gjorde de ändå, oklart varför för jag förstod att de inte skulle visa något 😅

  • Anonym (Jag)
    Anonym (Nattispattis) skrev 2024-06-10 13:22:53 följande:

    Ja känner mig ändå lugnare då de har mer än fördubblats och har tagit gravtest nu igen som visar myyyyycket starkare än i onsdags när jag fick positivt första gången.. 
    Men får åka till gyn om ish 2 veckor och göra ett vul till, borde visa något då iallafall! 


    Dom sa först att dom inte skulle vul i fredags men dom gjorde de ändå, oklart varför för jag förstod att de inte skulle visa något 😅


    Ja det går nog bra :) Blödningar i tidig graviditet är ju också vanligt , jag blödde flera gånger när jag väntade mitt andra barn, inte bara bruna flytningar utan färskt blod men det gick bra ändå :)
  • Anonym (Nattispattis)

    Ja de är ju vanligt! Men blev så nojig bara då jag haft 2 missfall varav ett var ett fördröjt missfall.
    Så nu när jag hade sååå ont och blödde så blev man väldigt orolig 😅. Men än så länge verkar de lugnt då 


    Anonym (Jag) skrev 2024-06-10 13:37:03 följande:
    Ja det går nog bra :) Blödningar i tidig graviditet är ju också vanligt , jag blödde flera gånger när jag väntade mitt andra barn, inte bara bruna flytningar utan färskt blod men det gick bra ändå :)
  • Anonym (Lycka tiöö)

    Det är superbra att de mer än dubblas på 48 h, vet du när du hade ägglossning? Hur långt är efter när du skulle haft mens är du nu? Håller tummarna att du slipper mer oro 🙏🤞

  • Anonym (Nattispattis)

    Vad bra!! Ja jag hade 111 kl 16 sen två dagar efter vid kl 13 så hade de mer än fördubblats så typ 48h mellan 😍


    Jag fick positivt ägglossningstest den 22/5 så borde haft de 23/5 typ då. Nu för tiden har jag haft 30 dagars cyklar, så enligt mina mensappar skulle jag haft mens i onsdag/torsdags.  Så typ 4-5 dagar dagar efter typ då! Tack så mycket! Hoppas jag slipper nu 😝 Tog gravtest i onsdags som visade gravid
    1-2 och sen idag 5 dagar senare fick jag gravid 3+ så har ju onekligen gått upp 🥰


    Anonym (Lycka tiöö) skrev 2024-06-10 15:18:01 följande:

    Det är superbra att de mer än dubblas på 48 h, vet du när du hade ägglossning? Hur långt är efter när du skulle haft mens är du nu? Håller tummarna att du slipper mer oro 🙏🤞


  • Anonym (Lycka tiöö)
    Anonym (Nattispattis) skrev 2024-06-10 16:13:40 följande:

    Vad bra!! Ja jag hade 111 kl 16 sen två dagar efter vid kl 13 så hade de mer än fördubblats så typ 48h mellan 😍


    Jag fick positivt ägglossningstest den 22/5 så borde haft de 23/5 typ då. Nu för tiden har jag haft 30 dagars cyklar, så enligt mina mensappar skulle jag haft mens i onsdag/torsdags.  Så typ 4-5 dagar dagar efter typ då! Tack så mycket! Hoppas jag slipper nu 😝 Tog gravtest i onsdags som visade gravid
    1-2 och sen idag 5 dagar senare fick jag gravid 3+ så har ju onekligen gått upp 🥰


    Det är superbra nivåer 😊 om du tog första blodprovet i fredags så borde du vart 15 dpo ungefär och 111 är vanlig nivå vid så många dagar efter ägglossning 😀 tog en skärmbild på vad andra rapporterat på 15dpo. du kan hitta intervaller och vad andra har haft de olika dagarna efter ägglossning om du trycker på dem, http://www.betabase.info/chart/basic/single

    j
    ag tog privata blodprov i början på min graviditet så var researchat en hel del 🙈 
  • Anonym (Nattispattis)

    Vad bra, då kan jag va lugn! sen kan ju såklart allt hända men lugnt just nu då iallafall ju. 


    Tack, de där ska jag läsa 😍 Känner mig lättad nu 
    åtminstone🥰 


    Tack!! 15 dpo fattar jag som 15 dagar efter ägglossning?🙈


    Anonym (Lycka tiöö) skrev 2024-06-10 16:37:18 följande:
    //Det är superbra nivåer 😊 om du tog första blodprovet i fredags så borde du vart 15 dpo ungefär och 111 är vanlig nivå vid så många dagar efter ägglossning 😀 tog en skärmbild på vad andra rapporterat på 15dpo. du kan hitta intervaller och vad andra har haft de olika dagarna efter ägglossning om du trycker på dem, http://www.betabase.info/chart/basic/single

    j
    ag tog privata blodprov i början på min graviditet så var researchat en hel del 🙈 


  • Anonym (Lycka tiöö)
    Anonym (Nattispattis) skrev 2024-06-10 16:50:35 följande:

    Vad bra, då kan jag va lugn! sen kan ju såklart allt hända men lugnt just nu då iallafall ju. 


    Tack, de där ska jag läsa 😍 Känner mig lättad nu 
    åtminstone🥰 


    Tack!! 15 dpo fattar jag som 15 dagar efter ägglossning?🙈


     


    precis dpo är dagar efter ägglossning 😊 

    Vad glad jag blir att det fick dig lugnare 🥰 vet hur nojig man är efter missfall, man får försöka komma ihåg att det trots allt är större delen som blir bebisar 🥰. hoppas på att allt går som det ska framåt 🙏
  • Anonym (Nattispattis)

    Verkligen 😍 Ja man blir väldigt nojig, nu får framtiden utvisa vad som händer. Nytt ultraljud om typ 2 veckor iallafall 😍


    Anonym (Lycka tiöö) skrev 2024-06-10 17:03:04 följande:
    precis dpo är dagar efter ägglossning 😊 

    Vad glad jag blir att det fick dig lugnare 🥰 vet hur nojig man är efter missfall, man får försöka komma ihåg att det trots allt är större delen som blir bebisar 🥰. hoppas på att allt går som det ska framåt 🙏
  • Anonym (Lycka tiöö)
    Anonym (Nattispattis) skrev 2024-06-10 17:44:17 följande:

    Verkligen 😍 Ja man blir väldigt nojig, nu får framtiden utvisa vad som händer. Nytt ultraljud om typ 2 veckor iallafall 😍


    Håller tummarna att ni får se en liten böna med tickande hjärta då 🙏🥰
Svar på tråden För lågt hcg??