Rättegång , ingen barnvakt till 2-åring
Kommer säkert få massa arga kommentarer nu men vet ärligt talat inte vad jag ska göra.
Jag är målsägande , jag ville verkligen inte det här.. pappan är misstänkt. Vill inte gå in mer på vad det handlar om. Vi är inte tillsamamns längre men vänner nu , det har gått nästan 1,5 år sen händelsen. Nästan hela familjen och min bästa vän kommer också att vara där och vittna. Sonen har bara tid på förskolan från 9-14.45 (jag jobbar inte nu men ska börja plugga i höst) och rättegången är mellan 9-16.30 (men jag kan få gå tidigare , inte säkert dock).
Farmor som är den enda som skulle kunnat ta honom förutom de som är där jobbar till 15. Jag vill verkligen inte berätta det här för förskolan, vill liksom inte att sonen ska bli ?stämplad? som att han kommer från en problemfamilj. Socialtjänsten gjorde såklart utredning men det blev klart långt innan han började på förskola , vi går fortfarande i familjebehandling och allt är lugnt när det gäller den biten.
Vad gör jag? Måste jag ta med honom? Det känna ju inte som att det blir så bra.. Eller ska jag hitta på nån annan anledning till förskolan, behöver både lämna tidigare och hämta senare då (farmor kan hämta vid 16)?