• Anonym (Befallningen)

Din ensak vilka andra vill ligga med?

Tycker du att det är din sak att avgöra vilka andra bör ligga med?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din ensak vilka andra vill ligga med?
  • Anonym (Georg)

Det var en konstig liten fråga. Det beror väl alldeles på vem det är. Jag kan ha synpunkter på vem min fru ska ligga med, till exempel. Men inte Magdalena Andersson.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Georg) skrev 2024-06-10 10:24:01 följande:

Det var en konstig liten fråga. Det beror väl alldeles på vem det är. Jag kan ha synpunkter på vem min fru ska ligga med, till exempel. Men inte Magdalena Andersson.

Ja det var en lite konstig fråga. Handlar det om nån som vill ligga mer minderåriga till exempel så ja då är det något jag bryr mig om. Och handlar det om att min kille vill ligga med nån annan så ja då är det min ensak också.
    Handlar det däremot om två random vuxna människor som vill ligga med varandra oavsett ålder, kön osv så är det inte min ensak. Om båda vill alltså.
  • Anonym (Juni)

Om en väninna har fått kontakt med någon som visar sig vara dömd för kvinnomisshandel eller sexualbrott, då lägger jag mig i. Okej, han kanske har tjänat av sitt straff, men det finns alltid en risk för återfall och jag vill inte låta en vän hamna i en sådan mans våld.
    Om någon över femton års ålder försöker få en minderårig i säng så lägger jag mig i.
    Om någon jag känner är på väg att vara otrogen lägger jag mig i.
    Om någon berättar att hen har köpt sex så tycker jag att det var sunkigt gjort, för det går inte att garantera att någon säljer sex av fri vilja.

Men om det handlar om myndiga människor som gett medgivande? Inte min ensak.

• Anonym (Befallningen)

Ni som svarar här, varför utgår ni från att det handlar om barn eller människor som misshandlar andra?

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Befallningen) skrev 2024-06-10 10:42:33 följande:

Ni som svarar här, varför utgår ni från att det handlar om barn eller människor som misshandlar andra?

Därför att du inte preciserat vad du avser. Om du uttalar dig vitt och brett och ospecificerat får du räkna med svar därefter. 
  • Anonym (Jag)

Ja du hade kanske kunnat skriva att det gäller två vuxna som har samtyckt isåfall.

Men även där finns det undantag , dels när det gäller min partner då men om till exempel min syster eller min bästa vän skulle säga att hon vill ha oskyddat sex med nån som är HIV-positiv (bara ett exempel) skulle jag definitivt lägga mig i kan jag lova. Ja även om personen tar medicin. 
  • Anonym (Georg)

Vi gissar vad du menar, eftersom du inte berättar vad du menar.
  • Anonym

Så länge min man bara ligger med mig så skiter jag i resten.

• Anonym (Juni)

Jag utgår inte från det, jag tog det som extremfall.

Ja, jag skulle lägga mig i om någon ville ha sex på ett sätt där någon riskerar att komma till skada.
    Nej, jag lägger mig inte i om två eller fler byxmyndiga människor har sex som alla inblandade parter gett samtycke till.
  • Anonym (Befallningen)

Jag är förvånad. Hade jag sett den här tråden så hade jag direkt tänkt att det handlar om vuxna som vill ligga med varann. Att det är det vanligaste.

Svar på tråden Din ensak vilka andra vill ligga med?