• Anonym (Anonym och så)

23 år oskuld och inga ex

Vad hade ni tänkt om en person som var 23 år gammal aldrig haft något förhållande och oskuld? hade ni reagerat lite på det? Vad skulle anledningen till det kunna vara? 

• Svar på tråden 23 år oskuld och inga ex
  • Anonym (Eller hur)

Det har nog olika men ändå något gemensamt om det är man eller kvinna.

Generellt ser jag det inte som konstigt.
    Jag hade inte reagerat att det var konstigt.

Har man inte hittat sin part man vill ha förhållande med behöver det inte vara att man skall ha lösa förbindelser.

Det finns lika många varför som personer alla har sin historia. En dag så bara händer det.
    För eller senare.

• Anonym (r)

Nej, jag hade inte brytt mig alls

• Anonym (Linnea)

Finns väl massa anledningar. Tuff uppväxt och inte emotionellt redo. Religiös. Vill inte ligga runt men inte redo för förhållanden. Mycket Oattraktiv. Asocial. Problem med det sociala. Attraherad av samma kön men inte kommit ut. Finns säkert mer.

Hade inte reagerat på det men möjligtvis blivit intresserad av varför.

• Anonym (T)

Finns massor med anledningar så varför skulle jag ens spekulera? Jag bryr mig inte alls även om jag aldrig skulle välja en sådan man själv.

• Anonym (24)

Jag var 24 när jag hade sex första gången. Jag hade aldrig träffat någon som det kändes naturligt med innan. Önskar jag att jag hade haft sex tidigare, både ja och nej. Jag hade inte varit där jag är idag om jag vågat tidigare och vet ju inte om det varit bättre eller sämre.

• Anonym (Man 53 år)
    Anonym (Anonym och så) skrev 2024-06-07 20:48:19 följande:
    23 år oskuld och inga ex

Vad hade ni tänkt om en person som var 23 år gammal aldrig haft något förhållande och oskuld? hade ni reagerat lite på det? Vad skulle anledningen till det kunna vara? 

Jag är en gammal gubbe på 50+ och lever i en relation sedan många år och har stora barn.
    Men - jag blev av med oskulden som 22 åring tror jag att det var, eller möjligen nyss fyllda 23.

Då var det en stor grej, båda att det dröjde och känslan när det var gjort och man inte längre var oskuld. 
    Idag minns jag inte mycket mer än så.

Får jag skicka med nåt till dig så är det att försöka avdramatisera det hela. Det är ingen stor grej och inget som har nån anledning att veta så mycket om heller. 

Den jag var med den gången då det var första gången för mig är den person som jag lever ihop med än idag sen mer än 30 år!
  • Anonym (The 35 Year Old Virgin)
    Anonym (Man 53 år) skrev 2024-06-07 21:15:50 följande:
    Jag är en gammal gubbe på 50+ och lever i en relation sedan många år och har stora barn.
    Men - jag blev av med oskulden som 22 åring tror jag att det var, eller möjligen nyss fyllda 23.

Då var det en stor grej, båda att det dröjde och känslan när det var gjort och man inte längre var oskuld. 
    Idag minns jag inte mycket mer än så.

Får jag skicka med nåt till dig så är det att försöka avdramatisera det hela. Det är ingen stor grej och inget som har nån anledning att veta så mycket om heller. 

Den jag var med den gången då det var första gången för mig är den person som jag lever ihop med än idag sen mer än 30 år!
    Också 50+ och har aldrig haft en relation. Jag blev av med oskulden vid 35 och det var en stor grej. Minns att det kändes overkligt och så skönt att jag äntligen gjort det. Jag vet att jag hade chansen åtminstone en gång tidigare, då var jag 26. Men ingen av oss vågade ta initiativ.
    Jag trodde det skulle lossna när jag väl blivit av med oskulden men det gjorde det inte. Om man kan avdramatisera det så är det jättebra. För mig var det inte så lätt att göra det.
  • Pixxel

23 år är faktiskt ingen ålder. När du passerat 30 kan det bli jobbigt däremot.

• Anonym (Och?)

Jag var 27 när jag hade sex första gången och hade aldrig haft ett förhållande innan Och knappt kysst någon på riktigt. 

aldrig träffat någon på det viset, bara dejtat en del som aldrig lett till något mer. 

sexet vid 27 år ledde till mitt livs relation och äktenskap som består 20 år senare. 

• Anonym (-)
    Pixxel skrev 2024-06-07 21:31:23 följande:

23 år är faktiskt ingen ålder. När du passerat 30 kan det bli jobbigt däremot.

Varför just vid 30? Och hur ser det då ut för män och kvinnor över 40 som ännu inte haft en relation undrar jag.
Svar på tråden 23 år oskuld och inga ex