-
Hej! Jag är nyfiken på vilka emojis som har orsakat flest/störst missförstånd för er? Eller som får er att undra vad den andra personen egentligen menar? Skriver en artikel för Svenska Dagbladet om emojis och missförstånd.Allt gott /Jennie
-
Svar på tråden Vilka emojis som har orsakat flest/störst missförstånd för er?
-
skulle hem till en tjej på dejt och hon skrev ?ta med 🍆 🙂? Trodde det skulle bli åka av men hon skulle göra moussaka. Swdan blev det iofs knullning också samma kväll så inget missförstånd egentligen kanske
-
Jag var ca. igår år gammal när jag lärde mig att de där bedjande händerna som ofta används som "tack så mycket!" är ju för fan high five
-
Shit, va verkligen? Jag som trodde det var please.Dr Nail skrev 2024-06-06 17:17:15 följande:
Jag var ca. igår år gammal när jag lärde mig att de där bedjande händerna som ofta används som "tack så mycket!" är ju för fan high five
-
Haha vad roligtAnonym (Dejt) skrev 2024-06-06 15:52:50 följande:
skulle hem till en tjej på dejt och hon skrev ?ta med 🍆 🙂? Trodde det skulle bli åka av men hon skulle göra moussaka. Swdan blev det iofs knullning också samma kväll så inget missförstånd egentligen kanske
-
Det ska vara bedjande/tack som jag förstår det, och att det tolkas som high five ganska nytt.Dr Nail skrev 2024-06-06 17:17:15 följande:
-
Enligt emojipedia är det i första hand tänkt som please/thank you och används även som bedjande händer. Används ibland eller ganska sällan som high five.Tow2Mater skrev 2024-06-06 17:46:34 följande:Shit, va verkligen? Jag som trodde det var please.
-
Man känner sig väldigt gammal som medelålders man när man träffat en yngre kvinna som kommunicerar mycket med bilder i text. Kombinationer av bilder, skillnader på ett frågetecken och tre i följd, kombinationer av frågetecken och utropstecken.
-
Verkligen! Min yngre kollega har berättat att fullständiga meningar och användande av punkt och stor bokstav uppfattas som otrevligt, rent av aggressivt!Anonym (Alla?) skrev 2024-06-10 12:54:28 följande:
Man känner sig väldigt gammal som medelålders man när man träffat en yngre kvinna som kommunicerar mycket med bilder i text. Kombinationer av bilder, skillnader på ett frågetecken och tre i följd, kombinationer av frågetecken och utropstecken.