• Anonym (Toker)

    När kommer polisen?

    Om jag är misstänkt för ett brott, hur lång tid tar det innan polisen kommer? Hade väntat mig att de skulle vara här men de verkar dröja.

    Trodde att de ska komma farande med sirener och lyfta in mig i bilen med handbojor... Men det har gått en vecka nu och jag har inte hört några sirener...

  • Svar på tråden När kommer polisen?
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Hej) skrev 2024-06-05 18:55:09 följande:

    Vad är du misstänkt för då?


    Vet inte allt, men våldtäkt bland annat.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Man) skrev 2024-06-05 23:07:10 följande:

    Om det gäller våldtäkt är signaturen Toker helt missvisande namn. Byt till sjukihuvidet i stället.


    Jag gjorde slut. Sa att hon skulle söka en studentlägenhet med kort inflyttning och så skulle jag hjälpa henne flytta, sen skulle vi skiljas åt.

    Hon begärde att jag skulle ordna en finare lägenhet åt henne och betala 3st månadshyror. Annars skulle hon polisanmäla mig för våldtäkt.

  • Anonym (Toker)
    Anonym (1234) skrev 2024-06-06 00:10:41 följande:
    Givetvis är storyn inte sann.TS bara ett troll som vill skapa debatt. 
    Det är ju helt omöjligt för dig att veta. Det är sant, och jag är undrande till varför jag ännu inte hört något av dem? Hur lång tid behöver man vänta?
  • Anonym (Toker)
    Anonym (...) skrev 2024-06-06 18:09:01 följande:
    Jag har en anhörig som blev anmäld för våldtäkt, tjejen berättade sen att det inte var sant, det var i tonåren och efteråt hade hon sagt till en kompis att hon ångrade att hon låg med honom och anmälde, hur som helst, polisen kom samma dag, någon timme efter anmälan, förmodligen är det bara tomma hot
    Trodde också att det var tomma hot. Men hon blev upplockad av en bil morgonen efter. Hon sa att hon ringt polisen att de vill prata med mig. Hon bor på något sådant här skyddat boende nu.

    Har inte hört något av henne sedan dess. Hon kom en dag när jag var på jobbet och hämtade sina tillhörigheter som inte är möbler. Tog en router för femtusen spänn också, istället för sin egna gamla. Men kan leva utan den antar jag.

    Hade väntat mig att det skulle komma samma morgon ärligt talat.
  • Anonym (Toker)

    Vet lite mer nu, det fanns inte tillräckligt med bevis för att gripa mig. Därför kom inte polisen och knackade på den dagen. De ringde och berättade det för min tjej samma kväll, men det kunde ju inte jag veta då.

  • Anonym (Toker)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-06-23 12:41:39 följande:
    Hon är garanterat inte på skyddat boende pga detta. Möjligen om du även har misshandlat henne grovt, men då hade du varit häktad nu.

    Spelar väl ingen roll, ni slipper varandra nu.
    Hon var på ett skyddat boende. Hämtade henne där, hon ville tillbaka.

    Jag tror att de styrkt henne medhårs verbalt. Därav att jag fick intrycket av att läget var juridiskt värre än vad det i verkligheten var.

    Utredningen är pågående men utan samarbetande målsägare. Skulle tro att den läggs ner inom kort. Det som ligger mig lite i fatet är att jag är åtalad för en annan sak också.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-06-23 14:22:23 följande:
    Möjligen på nåt kvinnohem men inte skyddat boende.  Då hade du såklart inte kunnat hämta henne. Fattar du väl själv?

    Vad är du åtalad för?
    Vad ska jag fatta? Jag har ingen aning. Det jag vet om skyddade boenden ryms i en fingerborg.

    Det var en vanlig lägenhet som var sparsamt möblerad i en annan del av kommunen. Soc som hade den fick jag berättat för mig. Jag hittade den eftersom hon visade mig. Mötte henne vid en angränsande butik. Vi pratade lite, sen åkte vi dit och hämtade hennes grejer.

    Hmmm, vill inte säga åtalspunkten men brottet jag är åtalad för kan ge 1 år i fängelse men ger oftast böter. Tror att den egentliga orsaken var att jag skrämde upp en kille lite.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (X) skrev 2024-06-23 14:55:59 följande:

    Men varför hämtade du henne?!


    Vet inte, saknade henne? Hon har bra sidor också.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (X) skrev 2024-06-23 14:56:36 följande:
    Olaga hot?
    Nej, det var något annat. Jag hotade honom inte. Jag var missnöjd med hans arbete och lät honom veta det. Han blev rädd och ringde polisen.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (E) skrev 2024-06-23 15:18:10 följande:

    Är det inte lite märkligt att du bara ?råkar? bli anmäld och även åtalad för sådana här brott? Normala människor blir inte det. Vad lever du för liv och hur beter du dig egentligen? Det borde du oroa dig mer för än när/om polisen dyker upp. 


    Lev skötsamt och behandla andra människor väl så slipper du noja över att åka dit. 


    Ja, jag blev uppriktigt förvånad över det första åtalet. Blev förvånad över den andra anmälan också. Vet inte vad jag ska säga... Hon är väldigt speciell och lynnig.

    Jag lever ett rätt normalt liv. Välutbildad, har bra jobb. Har några sidor som är lite ovanliga.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (X) skrev 2024-06-23 16:03:06 följande:
    Vad är du då anmäld för?
    Vill inte gå in på det, vill vara anonym.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (E) skrev 2024-06-23 16:36:06 följande:

    Ja du, om det har väckts åtal så klagade du uppenbarligen inte bara på hans arbete. Då finns det någon form av bevis. 

    Du tycker inte att du har problem själv? Varför tar du tillbaka en tjej som, enligt dig, falskeligen polisanmälde dig för våldtäkt? Det låter som en extremt destruktiv relation. 


    Nej, du lever inte ett normalt liv. Inget av det du beskriver är normalt, oavsett om du är högutbildad och har ett bra jobb. 

    Hur gammal är du egentligen? 


    Inte mycket till bevis enligt mig. Men det är en annan femma.

    Har en förhoppning om att relationen ska bli bättre, hon är lite lynnig. Ena stunden kärleksfull och go. Sen blir hon sur tvärt. Vi ska gå i terapi. Min förhoppning är att det ska hjälpa, de bra egenskaperna hon har är väldigt bra.

    Blev inte så upprörd över anklagelsen. Mest förvånad över att inget hände. Jag är mellan 35 och 39.

    Vet att jag inte lever ett normalt liv.
Svar på tråden När kommer polisen?