Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Har legat med min systers kille

Mia04 skrev 2024-07-20 05:48:31 följande:

Dom kanske inte vågar hålla med men egentligen tycker dom nog att du är det. Eller så är det så att varken du eller jag är någon barnrumpa och är lika mogna. 

kan dock garantera att jag är mer mogen en dig och det var inte jag som gjorde tummen upp

Jag är mer mogen en vad flesta av er här är och om ni var i mina kläder så skulle ni gjort precis likadant. 

så lilla gumman jag är vuxen men om det är,så att du inte tror mig så kan väl jag ställa/ göra en undersökning om mig själv med tycker att jag är en barnrumpa om du villl de? 

Men du får ju inte rösta eftersom jag inte gjorde de mot dig

Att vara vuxen på pappret, och att vara vuxen i beteendet är två skilda saker.

Det hade du vetat om du var vuxen och mogen.

Sedan försök till provokationer i resten av inlägget.. 😏

Du får 1 stjärna för försöket till provokationer, och 5 stjärnor för dåligt utförande. 🤣🤣🤣

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-07-20 11:29:17 följande:
    Du har så fel. Jag menar att hon har skyddat mig för normala dumheter tidigare
    Och så väljer du att knulla hennes kille....

• EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-07-20 20:09:49 följande:
    Eh, enligt dig så är det så. Min syster måste lita på mig
    Varför "måste" din syster lita på dig?

Du har givit henne en stor anledning som bevisar att det inte går att lita på dig alls.

• EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-07-21 16:30:57 följande:
    Du verkar vara väldigt glömsk. Jag valde inte utan det var bara ett stort misstag
    Nej jag är inte glömsk..
    Men du verkar ju inte fatta att ingen "köper" dina olika förklaringar som du har haft kring ditt knullande med din syrras kille.

Och även om det var ett misstag,
    så tar inte misstaget bort att du har valt att knulla din syrras kille.

• EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-07-21 17:02:38 följande:
    Nu får det att låta som man är ett stort svin på riktigt. Det var som sagt ett misstag som jag ångrar 
    Ja du kan ångra dig hur mycket du vill.

Dock så fråntar det inte bort fakta, d.v.s att du kunde välja att inte knulla din syrras kille.

Men nu gjorde du inte detta, utan du valde frivilligt att knulla din syrras kille.

• EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-07-22 10:08:31 följande:
    Sluta kalla mig lilla. Det tror inte jag att ni kan svara på utan nu försvarar ni er bara. Hur gammal är du?
    Du har ju den fula egenheten att  ta för givet att vi skulle gjort samma som dig när vi var i din ålder.
    Du sitter ju för fasiken och kom mer med grova anklagelser som du saknar helt grund att komma med mot oss.

Klart som fan att man bemöter din a anklagelser med fakta om att så skulle vi inte alls göra. Då det vi såg det som fel och man skadar inte en vän och/eller sina familjemedlemmar.

Att bemöta anklagelser som saknar verklighets grund är knappast att försvara sig. Hur mycket du försöker upprepa det falska påståendet så kommer det aldrig att bli en sanning.

• EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-07-22 10:16:15 följande:
    Nej, jag vill komma undan så mycket det bara går. Jag vet att det var fel men att hon ska vara så långsint är tråkigt. Hon kastade ju ut mig
    I vilken dröm värld lever du i?
    Det är knappast att vara långsint när det bara gått en månad. De flesta,. d.v.s alla utom du skulle kunna kalla det för att vara långsint.

Sedan så får du ju hoppas att din syster kanske lugnar ned sig om några månader och behandlar dig enbart artigt. Men du har ingen rätt att kräva av din syrra att hon skall behandla dig som hon gjorde innan du valde att knulla hennes kille och såra henne.

Fast det är du som har hela ansvaret för att reparera förhållandet mellan dig och din syster, då det var du som betedde dig illa.

Men du vill heller ta den fegas utväg och försöka göra allt för att slippa ta ansvar för dina handlingar.
  • EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-07-23 22:08:31 följande:
    Det var ett misstag
    Så hart du fortfarande gjort ett aktivt val att knulla din syrras kille. 
    Det krävs nämligen att man gör ett aktivt val först, för att sedan i efterhand kunna avgöra om man gjorde ett misstag eller inte.

Så det spelar ingen roll hur mycket du gapar och skriker, och tjatar att det var ett misstag. Du har fortfarande aktivt valt att knulla din syrras kille.

Du kunde ha gjort ett aktivt val att låta bli.  Men nu gjorde du inte detta och sedan så försöker du skylla på att "du var full" och "du behövde ett knull".  Två icke ursäkter i sammanhanget.
    Du har ansvar för dina handlingar även om du är full.

• EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-07-23 22:29:10 följande:
    Som sagt konsekvenser är obehagliga och då gör man allt för att komma undan dom.

jo, hon är långsint. Hon måste börja lita på mig igen för att våran relation ska gå framåt.

du är glömsk? Jag valde inte det var ett misstag som sagt.

Jag ångrar visst mig
    Du vill komma undan konsekvenserna, det är samma sak som att du vill slippa att ta ansvar för dina handlingar.

Nej hon är inte alls långsint. Det har för fasiken bara gått  4+ veckor. Du hade kunnat  komma och bjäbba  om långsinthet om det gått 4+år.
    Och hon måste inget alls. Hon blev bedragen av sin syrra (DIG) så hon skall aldrig har sådan orimliga krav på sig från din sida om att hon "måste lita" på dig..  Det är du som skall bevisa för henne (utan några motkrav) på att man kan kanske lita på dig igen.
    Så bara sluta upp med din dumhet att lägga ansvar och krav på din syrra så som du gör. Du har fan ingen rätt att göra det. Hon är inte skyldig dig heller efter att du bedrog henne genom att aktivt välja att knulla hennes kille.

Misstag kan man aldrig göra utan att man har gjort ett aktivt val först. Man måste göra ett aktivt val först för att sedan avgöra om valet var ett misstag eller inte. Så ingen är glömsk bara för att du vägrar att fatta att man måste göra valen först för att sedan avgöra om det var ett misstag eller inte. Man kan aldrig göra bara misstag utan aktiva val först. 
    Så jo du valde att knulla din syrras kille.

Hade du haft äkta ånger så hade du aldrig lagt ansvar på din syrra om att hon måste lita på dig igen. Hade du ångrat dig så hade du rakryggat tagit konsekvensetiska för ditt handlande du gjort utan att gnälla och lipa. 
    Så ingen kommer att köpa att du ångrar dig, när du upprepat skriver att du vill slippa konsekvenser och lägger orimliga krav på din syrra, som att hon måste lita på dig.

• EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-07-23 22:24:51 följande:
    Hon har varit riktigt otrevlig och borde skärpa till sig. Väder är bådas ansvar att detta ska funka
    Nej det är inte din syrras sak att skärpa till sig. Hon har knappast skyldighet att skärpa till sig.

Du valde att förstöra er relation i samma ögonblick som du valde att knulla din syrras kille.

Svar på tråden Har legat med min systers kille