EnAnonumius skrev 2024-07-31 01:52:42 följande:
Nej det är inte synd om dig.
Inte det minsta faktiskt.
Det är din syrra som har blivit bedragen, på två olika sätt, en via otrohet och en via att hennes syrra skulle knulla killen.
Det är enbart din syrra det är synd om, INTE du.
Vad är det för kris du går igenom? Den enda som går igenom en kris är din syrra, hon skall bearbeta att hon blev utsatt för otrohet, och hon skall även bearbeta att DU, hennes syrra, knullade hennes kille.
Vad är det som är så svårt för dig att fatta? Att människor är olika?
Din syrra går igenom en extrem djup kris nu, och det kan faktiskt ta längre tid än 2 veckor. Det är direkt empatistört av dig att gnälla om "det har ju gått fyra veckor nu".
Det som är märkligt är att du aldrig i ett endaste inlägg har visat empati för din syrra.
Jo, det är synd om mig. Hur tror du det känns för mg när man vid varje samtal blir kallad för äckel,svin eller kräk? hon har även gjort så våra gemensamma vänner har kallat mig det också.
Jag hade fullt förståelse i början då hon kanske var chockad och inte visste vad hon sa till mig. Men nu har det gått en tid och hon borde ha insett att det enda äcklet,svinet/kräket är hennes ex.
Hon behöver nog en spark i baken för att vakna upp och se hur hon behandlar mig.
Lite svårt att visa empati till någon som kallar mig för saker som jag definitivt inte är