• Mia04

Har legat med min systers kille

molly50 skrev 2024-07-23 22:43:04 följande:
    Har du ändrat dig nu? Det har du ju skrivit tidigare.
    Nej, jag har inte ändrat mig
    Tixter
  • Mia04
    molly50 skrev 2024-07-23 22:46:27 följande:
    Men du ska ha skulden för att du betedde dig som ett svin och låg med syrrans kille.
    Och om han är ett äckel,.vad säger då det om dig som ändå valde att ligga med honom?

Jag har fått hur mycket skuld för det så det räcker. 

Vadå säger om mig? Vad menar du

Tixter
  • Mia04
    molly50 skrev 2024-07-23 22:49:38 följande:
    Hade du verkligen ångrat dig så hade du tagit ansvar för dina handlingar.

Det är väl bara att läsa svaren du har fått här i tråden så ser du att jag inte är ensam.

Jo.
    Bara för jag ångrar mig eroderar det inte att jag vill ta konsekvenser bättre att slippa dom

nej.
    Tixter
  • Mia04
    molly50 skrev 2024-07-23 22:50:14 följande:
    Det är vad du säger,ja. Men det är inte vad du visar.
    Jo,det är ett misstag
    Tixter
  • Mia04
    molly50 skrev 2024-07-23 22:51:38 följande:
    Haha! Nej,vet du vad. Det är jag verkligen inte.
    Och jag är mer än dubbelt så gammal som dig,vad det nu har med saken att göra.

Nej,det är du inte.
    Du är visst en snusk-tant. Fler som tycker det här.

Ja, du är gammal

det är jag visst
    Tixter
  • Mia04
    molly50 skrev 2024-07-23 22:55:56 följande:
    Eftersom du är den som har ställt till det och sårat henne och förstört er relation så är det ditt ansvar att försöka reparera den.
    Du kan inte förvänta dig att hon ska kunna släppa och gå vidare efter bara några veckor efter det du har gjort.
    Hon har all rätt att vara otrevlig mot dig,

Men till mitt försvar så var det tack vare mig hon fick reda på att hon var ihop med ett äckel. Så småningom lite tacksamhet också. 

nej hon får skärpa till sig med bemötandet.

Tixter
  • Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-07-23 23:01:52 följande:
    Du vill komma undan konsekvenserna, det är samma sak som att du vill slippa att ta ansvar för dina handlingar.

Nej hon är inte alls långsint. Det har för fasiken bara gått  4+ veckor. Du hade kunnat  komma och bjäbba  om långsinthet om det gått 4+år.
    Och hon måste inget alls. Hon blev bedragen av sin syrra (DIG) så hon skall aldrig har sådan orimliga krav på sig från din sida om att hon "måste lita" på dig..  Det är du som skall bevisa för henne (utan några motkrav) på att man kan kanske lita på dig igen.
    Så bara sluta upp med din dumhet att lägga ansvar och krav på din syrra så som du gör. Du har fan ingen rätt att göra det. Hon är inte skyldig dig heller efter att du bedrog henne genom att aktivt välja att knulla hennes kille.

Misstag kan man aldrig göra utan att man har gjort ett aktivt val först. Man måste göra ett aktivt val först för att sedan avgöra om valet var ett misstag eller inte. Så ingen är glömsk bara för att du vägrar att fatta att man måste göra valen först för att sedan avgöra om det var ett misstag eller inte. Man kan aldrig göra bara misstag utan aktiva val först. 
    Så jo du valde att knulla din syrras kille.

Hade du haft äkta ånger så hade du aldrig lagt ansvar på din syrra om att hon måste lita på dig igen. Hade du ångrat dig så hade du rakryggat tagit konsekvensetiska för ditt handlande du gjort utan att gnälla och lipa. 
    Så ingen kommer att köpa att du ångrar dig, när du upprepat skriver att du vill slippa konsekvenser och lägger orimliga krav på din syrra, som att hon måste lita på dig.

Jag vill komma undan för det är väldigt obehagligt. 

Hon är visst långsint, hade tänkt mig att hon behandlade mig såhär i 2 veckor. Hon borde kunna lita på mig jag har aldrig ljugit för henne.

jag har ånger men för att det ska bli bra så måste båda anstränga oss. Bara förmåga vill komma undan konsekvenser så betyder det inte att jag inte ångrar mig. Jag är kanske lite feg bara

Tixter
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-23 23:02:30 följande:
    Det är inget litet snedsteg att knulla syrrans pojkvän. 
    Mia04 skrev 2024-07-23 21:46:24 följande:

Jag sa inte nej och Inger motstånd heller. Men jag ska inte få skulden för att syrran var ihop med ett äckel. Det är inte mitt fel att han är ett svin. 

Det var inte planerat och inget medvetet val från min sida. Som sagt konsekvenser har jag fått tillräckligt

Det spelar ingen roll att han är ett äckel. Du är minst lika illa som knullar syrrans pojkvän som han är som knullar flickvännens syrra. 

Det var ett medvetet val. Du hade kunnat be honom dra åt helvete som en normal människa hade gjort. Istället VALDE du att klä av dig naken och sätta på honom. Ett val! I efterhand ett "misstag" men för att kunna göra misstag behöver man göra ett VAL.
    Men det var ett snedsteg. Vadå jag visade att han är ett äckel han skulle förmodligen vart otrogen förr eller senare. Min syster förtjänar bättre än att vara ihop med just äckel.

nej, det var ett misstag. Vi klädde av varandra men att vi knullade var ett misstag
    Tixter
  • Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-07-23 23:06:36 följande:
    Nej det är inte din syrras sak att skärpa till sig. Hon har knappast skyldighet att skärpa till sig.

Du valde att förstöra er relation i samma ögonblick som du valde att knulla din syrras kille.
    Hon borde skärpa sig för att det ska bli bra.

det var ett knull som inte betydde något som jag ångrar. Kommer ju inte ske igen
    Tixter
  • Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-07-24 19:43:51 följande:
    Nej, du hade flera tillfällen att avbryta.
    Så jo det var medvetet.

Fortfarande, varken du gillar fakta eller inte.

Fakta om misstag:
    För att kunna begå ett misstag så måste man göra ett aktivt val först. Man kan aldrig göra misstag utan att man har gjort ett aktivt val. det krävs nämligen att man gör ett val först, och sedan när valet är gjort så kan man avgöra om man gjorde ett misstag eller inte.

Du kan skylla hur mycket du vill på att du är ung och att du var full och "då tänker man inte så mycket".
    Här är något din mamma och pappa glömde att lära dig. Man har alltid ansvar för sina handlingar man gör även då man är ung och full.

Eh, nej man dissar inte en person i sista stund. 

Det finns val och omedvetna val då man inte riktigt har tänkt.Detta var ett omedvetet val?

Som sagt klaga inte på min uppfostran

Tixter
Svar på tråden Har legat med min systers kille