• Mia04

Har legat med min systers kille

Anonym (Anna) skrev 2024-06-06 00:18:24 följande:

Visa att hon älskar dig!?.......det har hon gjort.

Att bli sviken av en pojkvän gör ont, men man överlever.

Att bli sviken av en vän gör ondare, men att bli sviken av sin syster...som man är nära och gett allt för....DET är SVEK.

Om jag hade varit du så hade jag gjort allt för att fixa detta.
    Ge utrymme och ta ansvar för vad du gjort.
    Har du tur kanske hon förlåter dig...men glömmer..nja

Hon har redan straffat mig och kastat ut mig i förväg. Hon kallar mig massa elaka saker ska jag verkligen tåla de? Nej, inte hur mycket som helst.
  • Mia04
    Anonym (sandy) skrev 2024-06-06 00:23:38 följande:
    Ni har alltid varit nära så ligga med hennes kille är inte snällt.
    Blod är tjockare än vatten. Du ska väl visa att du älskar henne också.

"Me myself and I, Jag Jag och Jag". TS totalt ego, ser bara saken från sitt perspektiv, oerhört omogen både intellektuellt och emotionellt, lär nog förbli så pga lågt IQ. Stackars syster och stackars mor som dragit en sån nitlott.
    Jag gjorde ett rejält övertramp och ångrar det. Du får gärna tycka att jag är omogen men hoppa inte på mig
  • Mia04
    Anonym skrev 2024-06-06 00:37:59 följande:
    Har du? Vad var det för straff som du tog då?
    Hon kastade ut mig i förväg 
  • Mia04
    Anonym skrev 2024-06-06 00:43:30 följande:
    Extremt konstigt svar.
    Du hade ju din chans men valde som sagt mellan en handling och dess konsekvens, eller att låta bli. Du ansåg att handlingen var värd det, och ska ta konsekvenserna: att du åker ut. Det var ditt VAL.

Nu försöker du få ett andra val för att du var DUM?!?! Det är väl för fan den sämsta tänkbara anledningen? Om du är "ung och dum" och inte tillför något så är väl det bästa för alla att du överlever max två meter ut på gatan, eller?
    Det är väl MÖJLIGEN om du inte varit dum och faktiskt hade tillfört något som du kunde ha fått en andra chans?
    Varför skulle omvärlden ge en andra chans till någon som redan gjort bort sig och dessutom är "ung och dum"?
    Nej, jag ångrar vad jag har gjort
  • Mia04
    Anonym (Hedda) skrev 2024-06-06 00:55:59 följande:
    Du måste driva med oss TS!? Man kan inte ens förstå så lite som du verkar förstå och ff andas som en levande människa!? Är du en zombie kanske?
    Du låter med andra ord som om du bara hittar på allting, eller så är det något allvarligt fel med din hjärna. 

Om du verkligen tyckte att blod var tjockare än vatten så skulle du ju inte ha legat med din syrras kille alls.. 

Då skulle du veta att man låter bli sin syrrans kille, sin mammas kille, sin kusins kille och även sin pappas kille.haha.
    Men eftersom att du verkar tycka det är helt ok att ligga med någon av din familjs partner så kan du ju inte veta vad "blod är tjockare än vatten" ens betyder.

Det beror iaf inte på din ålder att du betett dig illa! Men du fortsätter och skylla på din ålder fast det inte har med ditt vidriga beteende att göra alls..Är du verkligen 19 år? Njeeee...För mig så låter det mer som om du är 11 år..
    Jag ångrar vad jag har gjort och har fått mitt straff. Blod är tjockare ön vatten men jag gjorde ett misstag. Jag är 19 så påstå gansna omg kommentar av dig
  • Mia04
    Ms anybody skrev 2024-06-06 03:03:20 följande:

Du är en riktigt dålig syster och hon gör rätt i att kasta ut dig. Kanske du skulle ha tänkt på konsekvenserna innan du låg med hennes kille. Just saying..

Tack, ska du trycka ner mig mer?
  • Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-06-06 05:32:22 följande:
    För att man skall förtjäna en andra chans så skall man också visa att man är beredd att stå för sina handlingar och ta konsekvenserna av sitt dåliga beteende.

Fast du vill ju inte ta konsekvenserna för vad du har gjort, det har du själv skrivit. Och när du inte vill ta konsekvenserna för din handling då förtjänar inte du en andra chans heller.

Bevisa att du förtjänar en andra chans genom att ta konsekvenserna för vd du gjort.

Ung och dum är en sak, dock så finns det gränser för vad man kan skylla ifrån sig på "ung och dum".  Man kan ju undra hur du som 19åriung inte fattar att syrrans kille är ingen man knullar med. Till och med 14åringar fattar det.

Även om du drack så är det ingen förklaring eller ursäkt. Du ansvara för hur mycket du dricker och du ansvarar också för dina egna handlingar under fyllan.
    Jag har ju fått ta mitt straff nu så då förtnar jag en andra chans. När man är 19 så tänker man inte på hur mycket man dricker
  • Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-06-06 05:41:39 följande:
    Du skall inte komma med ursäkter heller. För det finns inga ursäkter att komma med när man sviker sin syster så grovt som du har gjort med att knulla hennes kille.

Varför sitter du och hittar på vad jag har skrivit..
    Jag har inge skrivit att du skall tacka henne för att hon skickar ut dig (vilket är förståeligt.)
    Du skall tacka henna för att du har fått bo där ett tag innan du svek henne grovt.

Ursäkter kan leda till lindrigare straff. 

Men nej, jag kommer inte tacka henne

• Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-06-06 05:52:31 följande:
    Du valde att knulla hennes kille.
    Det är både slarvigt och egoistiskt.

Sedan så är du så otrolig egoistisk och anser att din syrra skall låta det vara och förlåta dig och grova svek.

Det var ju inte direkt planerat. 

Ja, men tyck då att jag är egoitisk och slarvig då. 

Ja, som sagt älskar hon mig så vill hon inte vara ovän med mig.

• Mia04
    Anonym (Flytta nu!) skrev 2024-06-06 10:18:56 följande:

Ts verkar leva i sin egen lilla naiva bubbla, och hon tror att hela världen snurrar runt henne. Detta var helt oförlåtligt. Nu är systerns trygga hem (och säng?) en ständig påminnelse om vad hon såg. Det dröjer nog länge innan bilden på näthinnan försvinner vad hon upptäckte när hon kom hem.

Vill inte flytta hem till sin mamma därför att hon är en latmask? Det är bara att packa. Nu!!

Jag vill bara inte att jag och syrran är ovänner utan vill att det ska vara som vanligt.

På vilket sätt är jag en latmask menar du?
Svar på tråden Har legat med min systers kille