• Mia04

Har legat med min systers kille

EnAnonumius skrev 2024-07-11 20:01:38 följande:
    Den offerkoftan är bekväm va?
    Nej, det är inte synd om dig alls. Inte ens "lite".

Den enda, ENDA, det är synd om är din syster.
    Jag har ingen som sagt. ja det finns gott om kalla människor här som sagt.
    Tixter
  • Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-07-11 20:06:07 följande:
    Jaha och?
    Fysisk smärta går över, det gör inte själslig smärta.

Din syster får ju leva resten av sitt liv med att du har sårat henne själsligt djupt, och har en syster som man inte kan lita på.

Som sagt otrohet är ett form av bedrägeri. Att bedra sina vänner och/eller någon/några familjemedlemmar är ett av det lägsta man kan göra som människa.

Det Sätter sina spår att bli misshandlad av en familjemedlem också. 

Man måste kunna glömma och förlåta också. Detta även för mammas skull

Tixter
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-11 21:05:28 följande:
    Nej, det "måste" man inte. Inte ens för mammas skull. 
    Mia04 skrev 2024-07-11 19:02:47 följande:
    För att jag får utan fysiskt smärta
    Och?! Vad tror du ditt "tilltag" har gjort med din syster? Hon tycker att allt är rosa fluff och sockervadd? "Åh vad bra att lillsyrran knullade med min pojkvän så jag fick veta att de båda är idioter som inte går att lita på och vad stolt jag känner mig över att jag släppt in henne i mitt hem när hon inte mådde bra hemma hos mamma. Vilket underbart snällt sätt att visa att hon verkligen bryr sig om mig" Eller inte.... 
    Men jag tror inte syrran mår bra av att vara arg på mig för länge. Jag har ju gjort fel och det står jag för. Men verkar som ingen tror på mig
    Tixter
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-11 21:05:28 följande:
    Nej, det "måste" man inte. Inte ens för mammas skull. 
    Mia04 skrev 2024-07-11 19:02:47 följande:
    För att jag får utan fysiskt smärta
    Och?! Vad tror du ditt "tilltag" har gjort med din syster? Hon tycker att allt är rosa fluff och sockervadd? "Åh vad bra att lillsyrran knullade med min pojkvän så jag fick veta att de båda är idioter som inte går att lita på och vad stolt jag känner mig över att jag släppt in henne i mitt hem när hon inte mådde bra hemma hos mamma. Vilket underbart snällt sätt att visa att hon verkligen bryr sig om mig" Eller inte.... 
    Jag förstår att hon är ledsen/besviken men jag kan ju inte göra så mycket. Hon behöver inte ta offerkofftan förtycker heller 
    Tixter
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-11 22:28:44 följande:
    Vad har du gjort och sagt för att visa henne att du vet att du gjort fel och ångrar dig och ditt beslut? Vad har du gjort för åtgärder för att det inte ska ske igen? På vilka sätt har du ärligt bett om ursäkt (utan orden "jag var full", "det bara blev så", "ny vet du ju att han är en skithög" etc)? 
    Jag har bett om ursäkt flera ggr, sagt att jag skäms och lovat att jag har aldrig kommer göra
    så igen.
    Tixter
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-11 22:37:33 följande:
    Vad du säger och vad du gör är två helt skilda saker. Du har ju redan visat din syster att hon inte kan lita på dina ord så vad GÖR du för att visa att du ångrar dig? 
    Vadå gör? Vad ska jag göra? jag kan inte göra något
    mera en att säga att jag ångrar mig
    Tixter
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-11 22:41:42 följande:
    Har du tagit ansvar för dina val och handlingar i dina ursäkter tex? Eller har du skyllt ifrån dig som du gjort i tråden? "Jag var full". "Jag är ung och då tar man dåliga beslut". "Jag var kåt och behövde knulla". "Din pojkvän gjorde närmanden jag inte kunde motstå". 
    Ja,jag har förklarat att vi var för fulla och att det inte var
    meningen. Jag har inte sagt ordagrant att jag va kåt men samtalet led till ungefär samma sak
    Tixter
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-11 22:51:13 följande:
    Göra? Tja, bortsett från ord (som du ändå knappt verkar mena eftersom allt är omständigheternas fel istället för dina egna val) så finns det många sätt man kan visa att man ångrar sig genom att tex vilja hjälpa till med saker, göra så livet blir lite lättare för henne, visa med handlingar att du faktiskt bryr dig om henne till skillnad mot vad ditt beteende hittills visat. Genom att ligga med hennes kille och sen inte ta ansvar för dina egna handlingar utan skylla på helt oväsentliga saker så har du ju visat hur otroligt lite hon betydde för dig. Du har en lång uppförsbacke nu för att visa att du faktiskt bryr dig om henne. 
    Jag försökte fixa en mysig middag och kom men en vinflaska, men hon hellre vinet över mig och bad mig dra åt helvete
    Tixter
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-11 22:52:47 följande:
    Du har med andra ord inte tagit ansvar för fem öre för dina handlingar utan skyllt på omständigheterna.
    Jag har fått ta emot som äckel, svin, skitstövel mm. Då detta har skett dagligen så har jag satt ner foten och bett henne sluta kalla mig saker som hon egentligen inte menar
    Tixter
  • Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-07-12 05:52:21 följande:
    Det enda du visar upp i denna tråden är att du är en jävla egocentrisk person. Allting skall bara handla om hur jobbigt och syn det är om dig. Fast det egentligen inte är det alls.
    Du saknar ju även intresse att ta ansvar för dina handlingar.

Det var ju du som inte ville flytta hem till mamma bara för att hon var så jävla tjatigt mot dig, ENLIGT DIG.
    Nej, man måste inte förlåta inte ens för mammas skull. 
    Du känner inte mig. jag skyddar bara lite mig själv av det som har hänt.

Som sagt saknar intresse för mina handlingar? Nej försöker bara komma undan dom. Ja, mamma är tjatig men jag kan även mina knep mot henne också
    Tixter
Svar på tråden Har legat med min systers kille