-
Nej,och det är inte din syster heller.Mia04 skrev 2024-07-30 00:19:51 följande:Jag är inte långsint iallafall
-
Om du verkligen älskar din syster så ska du låta henne bearbeta det här på det sätt som passar henne bäst.Mia04 skrev 2024-07-30 00:44:33 följande:Du har ingen aning om hur mycketbjag älskar min syster, så snacka inte skit.
nej, men min syster ska inte älta då hon inte mår bra av det. Utan gå vidare så allt blir bra istället.
Inte det som passar dig bäst.
Det här handlar inte om dig utan om henne. -
Jo,det kan man. Bara man vill. Men du ville inte.Mia04 skrev 2024-07-31 00:03:00 följande:Som sagt man kan inte göra så dö det är lättare sagt än gjort.
-
Jag kan bara tala för mig själv,och för min del så handlar det då inte om någon avundsjuka.Anonym (Man) skrev 2024-07-31 01:02:51 följande:
Som man har jag fått uppfattningen att tjejer mycket oftare är avundsjuka på sina tjejkompisar/syrror som har en pojkvän/man o därför "provar" att ha sex med sina tjejkompisars / syrrors pojkvänner/män, mycket oftare än vad män gör. Jag blir som man förvånad hur ofta man hör o läser om detta. Hör inte alls lika ofta om killkompisar som gör så eller pratar bakom ryggen på varandra som kvinnor gör.
Så en undran: kanske flera av er kvinnor som skriver här OXÅ varit sugna o lite avundsjuka på era väninnors pojkvänner o män o velat pröva o få sex av den mannen, men inte vågat ta steget?
Så egentligen kanske vissa kvinnor här är upprörda på Mia... fast ni egentligen innerst inne (enligt Freudianskt tänkande) faktiskt är AVUNDSJUKA på att Mia vågade ta ett steg som ni inte vågar? (På samma sätt som påklädda tanter ofta är avundsjuka på unga tjejer som vågar klä sig sexigt? Upprördheten bottnar egentligen ofta i avundsjuka?
Bara en tanke...
//en man
Jag har dock varit i en liknande situation som TS syster och kan därför sätta mig in i hennes situation.
Det och att TS inte verkar fatta vad hon har utsatt sin syster för gör att jag reagerar.
Själv skulle jag aldrig kunna ha samvete nog att göra så mot varken min syster eller någon vän.
Men jag hoppas att TS trollar. -
Hade du verkligen velat så hade du inte gjort det misstaget.Mia04 skrev 2024-07-31 01:15:59 följande:Även om man vill så kan man göra misstag och det var precis det som händeNej. Jag är inte taskig. Jag är bara ärlig.Mia04 skrev 2024-07-31 01:19:05 följande:Jo det är du.
jag näbbar inte.
Jo, det gör jag.
vårda språket, jag har inte betett mig som ett rövhål. Jag har all rätt att bestämma de
Jo,det gör du. Och det har du gjort genom hela tråden.
Och mot din syster också,enligt dig själv.
Jo,du har betett dig som ett rövhål. Det gör man när man ligger med sin systers kille.
Nej,du har ingen rätt att bestämma hur din syster ska hantera sveket du har utsatt henne för.Nej,det är inte det minsta synd om dig.Mia04 skrev 2024-07-31 01:25:21 följande:Det är synd om oss båda fast på olika sätt.
Bara för jag inte har någon erfarenhet att gå igenom en kris så kallar man mig inte för korkad. Du är verkligen en riktig barnrumpa.
Men som sagt man vill väl inte vara ledsen mer en 2 veckor i streck? nu har det gått 4 +
Du har själv försatt dig i den här situationen.
Du är inte korkad för att du inte vet vad det innebär att gå igenom en kris/sorg.
Du är korkad för att du har försatt dig själv,och din syster i den här situationen.
Det är inget man kan styra över. Så det avgör inte du.
-
Du är ett minst lika stort svin som din syrras ex.Mia04 skrev 2024-07-31 01:27:42 följande:Men jag är inget svin utan mer klantig. Det är det otrogna äcklet som är ett svin? så sluta skratta
Så sluta försöka framställa dig som något annat än du är.Jo.Mia04 skrev 2024-07-31 01:30:05 följande:NejMen då skulle du väl ha gått till din kk då. Eller raggat upp någon på krogen.Mia04 skrev 2024-07-31 01:33:48 följande:Nej, men ibland så behöver man förut sina snuskiga sidor . Men va inte tanken att skada någon
Eller tagit saken i egna händer.
Inte gett dig på din systers kille!
Jag tror inte du fattar hur egotrippad din handling faktiskt är.Nej,det måste hon inte alls. Du bestämmer fortfarande inte hur hon ska behandla dig,efter vad du har gjort.Mia04 skrev 2024-07-31 01:35:26 följande:Jo, det måste hon. Jag funderar ärligt att kicka henne i röven om hon inte skärper sig
Gör du det så hoppas jag på att du aldrig blir förlåten av henne.
Det är inte hon som har gjort fel här utan det är du.Nej,du har ingen som helst rätt att ställa några krav på henne nu.Mia04 skrev 2024-07-31 01:37:37 följande:Du det är inte så det funkar nu. Jag är trött att känna nästan att man har ?byxorna ner? för att hon ska bestämma. Jag måste kunna få ställa krav också
Du ska ta ansvar för dina handlingar. Inget annat!Den enda som inte förstår hennes bästa är ju du.Mia04 skrev 2024-07-31 01:40:06 följande:Jag älskar henne men just nu förstår hon inte sitt egna bästa och så får jag styra henne lite.
Du knullar hennes kille och sen förväntar dig dig att hon ska vara glad och förlåta dig.
Hur du ens hur korkat tänkt det är?
-
Ja,jag har sett flera trådar med liknande ämnen där ts skriver på liknande sätt.Anonym (Lotta) skrev 2024-07-31 10:59:49 följande:En till här som hoppas TS trollar
De har alltid handlat om otrohet eller att hon legat med bästa vännens kille eller som nu,systerns.
Eller att hon har blivit gravid.
Men samma stil i alla trådar.
Så vi får väl se hur länge denna varar. -
Jag tänkte likadant när jag var i din ålder också.Mia04 skrev 2024-07-31 11:13:24 följande:Man kanske tänker annorlunda när man är äldre och mer ?förnuftig?. jag ville visst.
Du ville knulla ja,det vet vi alla. -
Men om du,för en sekund,försöker sätta dig in i din systers situation.Mia04 skrev 2024-07-31 11:22:50 följande:Jag ville, hela denna situationen är så jävla snuskig och jag kunde inte stoppa den. Men jag du är taskig
Jag men jag står för vad jag har sagt/skrivit.
Nej, det har jag inte gjort, bara lite klantigt åt. Det var ett klantigt misstag. Jo, för vissa saker säger man inte även om man är sviken av sin syster. Det var inte meningen.
jag är inte korkad för det bara lite klumpig/klantig.
Förstår du hur mycket du har sårat henne?
Hon har blivit utsatt för dubbla svek.
Dels otrohet av sin kille och så sveket från dig.
Ska hon inte ha rätt att känna sig ledsen och sviken för det?
Hade du själv skrattat och ryckt på axlarna om hon betett sig på samma sätt mot dig?
I så fall är du verkligen empatistörd. -
Om jag hade gjort en sådan sak så skulle jag ta konsekvenserna,ja.Mia04 skrev 2024-07-31 11:30:36 följande:
Skulle du själv vilja bli kallad för svin utan att ha vart otrogen? Jag var klantig men inget svin.
Jag hade ju tänkt att ta min kk, men klantade till det tidigare på kvällen. Ta saken i egna händer? Att pulla hjälper inte alltid.
Men hon ska inte behöva behandla mig såhär hur länge som helst.
Jasså, hon har ju kickat mig i röven och det var tydligen ok? Men om jag kickar henne i röven så hoppas du inte hon förlåter mig?
Som sagt jag är trött på att stå med ?byxorna nere? för att hon ska bestämma mina konsekvenser som jag redan har tagit tillräckligt av
Även om jag inte skulle tycka att det var särskilt kul.
Det är så man gör när man har betett sig illa.
Skillnaden är att hon,till skillnad från dig, inte har gjort något fel.
Det räcker med att du har knullat hennes kille. Tycker du inte det?
Hon ska inte behöva utstå att bli kickad i baken också.
Du har redan gjort henne tillräckligt illa.
Det skulle du ha tänkt på innan du drog ner byxorna från första början.