Anonym (Hedda) skrev 2024-06-13 02:13:14 följande:
Älta? Det har knappt gått 2 veckor och du tycker att din syster ältar?
När du käftade emot henne så hade det bara gått NGR DAGAR och om du inte tyckte att hon hade all rätt i världen att skälla på dig så länge du var kvar i hennes lägenhet utan att käfta tillbaka så NEJ då förstår du ju inte alls att du har gjort fel..
Vet du hur man visar ånger!? Nej, men det är antagligen en av ALLA saker som din stackars syster och familj vill lära dig. Förutom alla andra uppenbara saker som
t.om hundar o småbarn förstår bättre....Som- att man inte rör andras killar, att man ska vara tacksam, att man inte Biter den hand som göder en, att man inte ska vara nonchalant, att man inte kan vara lat och bortskämd hela livet.
.
Ångrar man något som man VET var ett fruktansvärt misstag och dessutom sårande så svarar man iaf inte personen med att själv vräka ur sig nonchalanta saker..Men du verkar bortom all räddning för att någonsin bli vuxen på riktigt.
Ja, när det är dagligen dessutom flera ggr per dag så kallar jag det för älta. Vadå, så du menar att jag bara sak ta emot allt hon säger? Det är inte jättemycket vettigt nämligen utan mer att hon kallar mig för svin, skitstövel, äckel, lögnare mm. Menar du på allvar att jag bara ska ta emot detta? Så fort jag förklara eller något så är det just dessa ord som kommer ifrån henne och detta
flera ggr dagligen.
Som sagt jag kan vara lite lat och bortskämd
men det är inte mitt fel.