Mia04 skrev 2024-06-07 00:13:15 följande:
Tycker killen kommer lindrigt undan.
Jag beter mig inte som ett svin nu mot syrran men hon straffar mig fortfarande. att hon är arg och besviken förstår jag, men att skvallra till morsan är både fegt, omoget och taskigt.
För mig känns det som hon njuter att straffa mig och andra också.
Ja, morsan har skällt ut mig ordentlig och har bråkat med henne. Jävla jobbig kärring.
Måste man kalla mig massa saker?
På vilket sätt kommer killen undan? Hon gjorde slut med honom, vad mer kan hon göra?
Ditt svek mot din syster år så stort så du kan inte räkna med att hon ska förlåta och glömma direkt, även om det vore bekvämast för dig.
Vad tycker du att hon skulle ha sagt till er mamma som förklaring till att hon kastar ut dig? Skulle hon hittat på en lögn för att skydda dig? Du är inte värd att skyddas och inte värd att ljuga för mamma för. Det kallas inte allt "skvallra", ni är inte barn längre och det handlar inte om att hon skvallrat om att du stulit mammans chokladgodis. På vilket sätt är det fegt?
Gör man sådant som du gjort så har det
konsekvenser. Tänk efter före nästa gång, är det värt detta? Var knullet med hennes kille värt det?
Du kallar gärna både din syster och din mamma för fula saker som "elak" resp "jobbig käring", men dig får man inte kalla saker? Du har en jävla
dubbelmoral.
Om din mamma är jobbig så beror det säkert på att du är jobbig. Du låter genomsjälvisk. Du har svikit din syster på det grövsta men du ångrar dig inte på riktigt. Då skulle du insett att du bara får vad du förtjänar. Det enda du ångrar är att du åkte fast. Vad hade hänt om ni inte åkt fast? Jo, ni hade förstås gjort om det så fort ni fått chansen.