• Xenia

Har legat med min systers kille

Mia04 skrev 2024-06-04 23:49:24 följande:
    Ja, determinerat ju sista alternativet. Men att man slänger ut sin egen syster som man är nära, svider. Hon vet hur dåligt jag har mått över morsans tjat
    Man knullar inte heller sin systers kille. Att din mamma tjatar mycket på dig har säkert sina orsaker. Du verkar vara slarvig och egoistisk och ha noll självdisciplin.

Du kan inte skylla på att du "är ung och dum". Även om man bara är 15 år så vet man att systerns kille är "off limits". Och du är säkert äldre än 15 år.

Så svälj det sura äpplet och flytta hem till din mamma tillfälligt.
  • Xenia
    Mia04 skrev 2024-06-06 00:35:43 följande:
    På vilket sätt verkar jag vara slarvig och egoistisk?
    "Blod är tjockare än vatten" ska tydligen bara gälla din syster, inte dig? Din lojalitet mot din syster borde har vägt mer än att du var kåt på hennes kille.

Din syster har hjälpt dig med bostad och säkert med många fler saker om du tänker efter. Vad har du gjort för din syster? Du utnyttjar hennes gästfrihet och betalar med att knulla med hennes kille? Är inte det höjden av egoism?

Att du är slarvig läser jag mellan raderna. Vad tjatar din mamma om? Troligen att du ska städa ditt rum och hjälpa till hemma. Men du struntar i det, du tänker bara på dig själv. Men det är förstås bara fel på din mamma, aldrig på dig själv. Du resonerar som värsta fjortisen. Du tar bara emot, du ger inget.

Du kräver att din syster ska visa sin kärlek genom att genast förlåta dig. På vilket sätt visar du kärlek mot din syster? Du har inte rätt att ställa några krav alls.

Jag skulle aldrig förlåtit dig (eller åtminstone skulle det tagit lång tid). Varje gång hon ser dig blir hon påmind om vad du gjort mot henne. Kanske ser hon för sig hur du och hennes kille vältrade er tillsammans i bingen. Eller i soffan eller på golvet, hela hemmet är besudlat.
  • Xenia
    Mia04 skrev 2024-06-07 00:13:15 följande:

Tycker killen kommer lindrigt undan. 

Jag beter mig inte som ett svin nu mot syrran men hon straffar mig fortfarande. att hon är arg och besviken förstår jag, men att skvallra till morsan är både fegt, omoget och taskigt. 

För mig känns det som hon njuter att straffa mig och andra också.

Ja, morsan har skällt ut mig ordentlig och har bråkat med henne. Jävla jobbig kärring.

Måste man kalla mig massa saker?

På vilket sätt kommer killen undan? Hon gjorde slut med honom, vad mer kan hon göra?

Ditt svek mot din syster år så stort så du kan inte räkna med att hon ska förlåta och glömma direkt, även om det vore bekvämast för dig. 

Vad tycker du att hon skulle ha sagt till er mamma som förklaring till att hon kastar ut dig? Skulle hon hittat på en lögn för att skydda dig? Du är inte värd att skyddas och inte värd att ljuga för mamma för. Det kallas inte allt "skvallra", ni är inte barn längre och det handlar inte om att hon skvallrat om att du stulit mammans chokladgodis. På vilket sätt är det fegt?

Gör man sådant som du gjort så har det konsekvenser. Tänk efter före nästa gång, är det värt detta? Var knullet med hennes kille värt det?

Du kallar gärna både din syster och din mamma för fula saker som "elak" resp "jobbig käring", men dig får man inte kalla saker? Du har en jävla dubbelmoral.

Om din mamma är jobbig så beror det säkert på att du är jobbig. Du låter genomsjälvisk. Du har svikit din syster på det grövsta men du ångrar dig inte på riktigt. Då skulle du insett att du  bara får vad du förtjänar. Det enda du ångrar är att du åkte fast. Vad hade hänt om ni inte åkt fast? Jo, ni hade förstås gjort om det så fort ni fått chansen.
  • Xenia
    Mia04 skrev 2024-06-07 01:49:23 följande:

Ja, hon har inte sagt direkt till honom att han är ett svin & äckel mm. Det har hon sagt flera ggr till mig att jag är. 

Hon straffar mig rejält hade önskat att hon inte kom på oss.

Hon kunde ha ljugit eller bara sagt till morsan att det är bara mellan oss. Som sagt full = kåt = knulla. Jag är inte den ända som gör det i fyllan tyvärr var knullet ett misstag.

Men det beror väl på vad man blir kallad för? Jag kallar dom inte för svin, äckel, kräk mm. Det kallar min surra mig just nu och det är väldigt ohyfsat av henne. Om hon bara kalla mig för skitstövel eller liknade så skulle jag tagit det, men nu är hon bara hård.

Jag är inte jobbig men orkar inte hennes tjat att plocka iordning . Bor man hemma så är det föräldrarna som plockar iordning oavsett hur gamla deras barn är.

Skillnaden är att killen inte bor hos henne. Så länge du bor kvar så blir hon ju bara påmind om vad du har gjort. Som jag skrev du ångrar bara att du blev påkommen.

Vad har du för moral egenligen? Knulla är skönt, supa sig full är skönt, och då är allt tillåtet? Din mor och din syster ska älska och hjälpa dig, men du bryr dig inte om dem. Du struntar i deras känslor.

Eftersom din syster är så arg och sårad så behöver hon förklara varför för sin mor. Är det någon man ska kunna anförtro sig åt så är det sin mor. Varför ska hon ljuga? Du ljuger säkert utan problem men alla är inte som du.

Du verkar leva som en parasit hos sin mamma. Du betalar inte för dig, då borde du åtminstone hjälpa till i hushållet. Du är ju myndig, dags att bete dig som en vuxen då. Din inställning är tydligen att dina föräldrar ska passa upp på dig som oavlönade tjänare trots att du är ung och frisk. Man baxnar!

Du är inte mogen, varför tror du det? Inget av det du skrivit visar på att du är ens lika mogen som en 14-åring. Antingen så trollar du eller så kan du få priset som "årets sämsta syster och dotter".
  • Xenia

TS har ju inte skrivit att hon blivit nykterist efter detta. Alltså kan man räkna ut att hon fortsätter med sitt beteende, dvs ligga med vemsomhelst när hon är full och kåt. Vem som än råkar finnas till hands. Bästa kompisens kille, sin egen killes bästis eller brorsa etc.

Vad var värst för syrran, att hennes kille svek henne eller att hennes syster gjorde det? Väljer man fel kille så gör man slut. Efter en tid gör det inte lika ont längre och man kan skaffa en ny och bättre killle.

Men man kan inte skaffa en ny och bättre syster. Hon är kvar och man kommer alltid att bli påmind om sveket. "Jag var snäll och lät min syster bo hos mig och till tack knullade hon min kille." Varje gång hon råkar i gräl med dig kommer hon tänka på det och antingen bita sig i tungan eller säga typ "Ja, jag vet ju hur självisk och opålitlig du är, du knullade min kille år 2024". Ja, när man blivit pensionär och har barn och barnbarn att tänka på kanske man glömt det.

Med tanke på TS bristande självdisciplin undrar jag över hennes framtid. Har hon några planer på att studera till ngt yrke/att leta jobb? Jag har fått intrycket att hon mest vill ha kul (dvs festa, vilket innebär supa och knulla runt) och att hon förväntar sig att bli försörjd av sina föräldrar.

Eller så är allt bara hopfantiserat för att reta upp oss här.

• Xenia
    Mia04 skrev 2024-07-04 21:14:19 följande:
    Jag är ingen alkis, jag är ung, så festa och leva lite ?buslivet? tillhör. Med det sagt så beter jag mig inte som om jag vore ett äckel.

Men du har rätt, jag är lat när det gäller plugg och jobb och mina föräldrar ger mig pengar så fort jag ber om det. Som sagt jag är ung och ärligt det är kul att festa så ut och slarva på kvällar/nätter är viktigt ja som sagt lit busliv just nu men naturligt pga ålder
    Det är delvis dina föräldrars fel att du saknar självdisciplin. De ger dig allt vad du pekar på och kräver ingenting. 

Min dotter hade mycket mera driv och stolthet än du. En enda lat sommar efter gymnasiet men med klara framtidsplaner. Vid 19 års ålder pluggade hon. Hon har aldrig latat sig utan antingen pluggat eller jobbat. Och hon super sig inte full. Hon kan ha kul och vara hämningslös utan alkohol. Så hämningslös som du är hon förstås inte.

Hur länge tycker du att det är "naturligt" att leva "busliv" utan att varken studera eller arbeta? Ärligt talat tycker jag det låter som WT-beteende.
  • Xenia
    Mia04 skrev 2024-07-04 20:53:03 följande:
    Men jag har ju fått ta emot mer en vad jag ska egentligen. Syrran slängde ut mig, berättade sedan för en kille som jag dejtade vad jag hade gjort så han ville inte fortsätta. Hon har dessutom kickat mig i rumpan efter ett rejält bråk vilket var jävligt omoget av henne men även elakt då hon medvetet vill skada mig.

Jag är inte stolt över vad jag har gjort men jag kan inte hjälpa att hon var tillsammans med ett äckel. Det var ju tur att dom inte hade barn ihop. 

Eh, hon har straffat mig mer eller mindre varje dag sedan dess och dessutom slagit mig. Jag är smal så när någon kickar där bak så är det igen härlig känsla utan det blir en rejäl värk. 

Jag gjorde som sagt ett misstag men hon kan inte behandla mig hur som helst heller
    Din syster gör förstås fel om hon slår och sparkar dig. (Ännu ett WT-beteende, must run in the family.)

Men hon är tydligen fortfarande för upprörd. Ni bör helt enkelt inte träffas förrän hon lugnat sig (glömmer gör hon säkert aldrig). Du behöver inse hur illa du betett dig och ånga dig på allvar, hon behöver komma över det.
  • Xenia
    Mia04 skrev 2024-07-05 15:14:56 följande:

Ja, det är väl deras fel så jag kan inte hjälpa det.

Ja vad vill du ha sagt mera en att försöka trycka ner mig? Du får det att folk ska tror jag är en slarver och en latmask. Vad tjänar du på det? 

Men vad bra att din dotter är så oskyldigt och ordentlig flicka. 

Ja, ?busliv? kan man leva med typ till 21-22 år så ett litet tag till.

Jo, nu är det ditt fel. Du är vuxen och myndig och har ansvar för ditt liv och dina handlingar.

Det handlar inte om vad jag tjänar på det utan vad du kan tjäna på att ta till vad vi påpekar. Du har inte svarat på frågan vad du vill med ditt liv? Vad vill du jobba med? Vad vill du ev studera? Eller hoppas du att hitta en kille som sa försörja dig?

Ja, antingen var vi bättre förädrar än dina, eller så berodde det på bra genetik eller så hade vi bara tur. Men jag skulle tro att de andra tjejerna i hennes klass var mer lika henne än dig. Hade hon betett sig som du gjort hade jag blivit jättebesviken.

Och hur kommer det att se ut på ditt CV, att leva busliv tre år till?
    - Vad gjorde du efter du slutat skolan för tre år sedan då?
    - Jag festade.
  • Xenia
    Mia04 skrev 2024-07-05 19:08:13 följande:
    Jag kan ju fortfarande inte hjälpa att dom har gjort mig bortskämd. Jag tar ju mina handlingar men sätter stopp hur långt det får gå.

Men det spelar ju ingen roll vad jag skulle skriva för dig/er är jag ju bara en bortskämd, slarvig odåga. Jag kommer plugga till läkare, men just nu är det nycket festande och resor mm. det är väl bättre synkrav ett buslv nu än senare?

Jag får väl ljuga ihop något på mitt cv då. Jag kommer ju inte direkt skriva att jag levde buslivet på mitt cv.
    Så det är så du fixar problem och dåliga beslut? Du ljuger. Du låter verkligen inte som någon perfekt anställd utan som en sådan som fuskar ifrån sig. Och som ljuger när hon blir påkommen och skyller ifrån sig.

Hur vore det att tänka efter före i stället? Det går att både plugga/arbeta  och roa sig. Att roa sig behöver inte betyda att vara uppe hela nätterna och sova hela dagarna.
  • Xenia
    Mia04 skrev 2024-07-05 23:16:33 följande:
    Du är en fegis som inte ens vill säga ditt kön
    Alltså tråden handlar om vad du har gjort och framförallt om vad du ska göra i framtiden. Det är löjligt av dig att komma med förolämpningar och skällsord på andra.

Har du inte hört uttrycket "man ska inte kasta sten när   sitter i glashus"? Mtp vad du har gjort är det ingen av oss som behöver bry sig om att du försöker sätta dig på höga hästar.

Man är ingen fegis för att man vägrar svara på dina frågor om en själv. Det är DU som behöver ändra på ditt beteende. Försök inte att dra uppmärksamheten till oss andra, det är inte vi som har problem.
  • Xenia
    Mia04 skrev 2024-07-06 20:02:26 följande:
    Men orkar inte just, väldigt bekvämt att ha det som jag har det nu. Som sagt jag ska bli läkare och då jobbar jag.
    Har du så höga betyg att du kommer in på läkarlinjen? Tillåt mig tvivla, du verkar inte vara typen som ägnar dig åt att plugga stenhårt för att få höga betyg.

Dessutum är det hårt pluggande för att bli läkare, lära sig en massa latinska ord  m m. Om du ägnar dig åt att festa och lata dig i flera år misstänker jag att du inte klarar av att skärpa dig när det behövs utan har blivit helt förslöad.
  • Xenia
    Mia04 skrev 2024-07-06 21:47:32 följande:
    Det är inte bara mitt fel ju. Vi var 2 om det
    Klart ni var två som gjorde fel. Men det fråntar inte dig ansvaret. DU valde att svika din syster.
  • Xenia
    Mia04 skrev 2024-07-06 21:53:31 följande:
    Jag har lätt för att lära och mina föräldrar är läkare så har fått lite gratis kunskaper.

Det märks att du inte hade det roligt som ung. 
    Nej, jag har aldrig legat med min systers eller kompis kille. Jag har aldrig varit otrogen heller. Så då kan jag inte haft kul. Din definition av "kul" är lite speciell.

Och varför startade du öht denna tråd? Bara för att provocera? Det kan då inte ha varit för att få goda råd, eftersom du hela tiden attackerar de som vågar kritisera den lilla bortskämda prinsessan. Men vet du, ingen av oss bryr sig. Det är DU som gjort fel, inte vi. Det är DU som borde ändra på ditt beteende, inte vi.
  • Xenia

Ja, alla föräldrar borde här se vad som händer om man curlar sina barn för mycket. De lär sig inte självdisciplin, de lär sig ingen moral och de kommer att följa sina impulser och sedan försöka slippa konsekvenserna. De kommer att skylla på andra hellre än att lära sig av sina misstag.

Eller så är allt detta en enda lång trolltråd av en uttråkad medlem.

Svar på tråden Har legat med min systers kille