Inlägg från: Anonym (Eh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh)

Har legat med min systers kille

Hon borde inte ens behöva "be" dig flytta ut. Du borde omgående packa dina saker och gå frivilligt. 

Du och killen har gjort bort er rejält och borde skämmas å det grövsta. 

• Anonym (Eh)
    Mia04 skrev 2024-06-15 12:20:15 följande:
    Sluta. Du vet inte hur det känns
    Om allt detta är sant... Hur tror du det känns för din syster? 
  • Anonym (Eh)
    Mia04 skrev 2024-06-15 18:49:03 följande:
    Ja, hon mår dåligt naturligtvis. Men  hon har straffat mig tillräckligt.
    Du är visserligen ung men inte så ung att du inte ska ta ansvar för dina handlingar. Du är vuxen.

Jag är absolut inte någon som alltid tar rätt beslut men vissa saker gör man helt enkelt inte. Saker som att slå någon, stjäla saker eller att svika någon som står en nära. 
    Att killen bedrog sin flickvän (din syster) är en sak. Ja, man blir arg och kastar ut fanskapet. Men du är hennes syster, ni har antagligen vuxit upp ihop och hon blir naturligtvis väldigt sårad över att det var hennes egen syster som låg med killen. Av dig var det en oförlåtligt handling och självklart mår hon dåligt. Din syster måste ändå ha ett stort hjärta som lät dig bo kvar i någon vecka. 

Hon kan nog inte straffa dig mycket nog, du gjorde bort dig på värsta sätt och kan kanske aldrig reparera skadan som du och killen orsakade. Även om din syster kommer att minnas hans svek glöms han bort så småningom. Men dig kan hon inte glömma bort, du finns där som en ständig påminnelse därför att ni är systrar.

Ditt val att ligga med din systers kille var ett mycket dåligt val och ett sanslöst svek mot din syster. Hon har all rätt i världen att inte förlåta dig alls och kommer antagligen aldrig mer att lita på dig, oavsett hur långt tid det går.
Svar på tråden Har legat med min systers kille