Inlägg från: Anonym (qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (qwerty)

Kan man begära kejsarsnitt?

Nej du kan inte KRÄVA ett snitt. Du kan fråga men läkaren bedömer och i samband med hur sjukvården ser ut nu så är det endast livshotande operationer som görs.

Om du är så rädd så ska du inte skaffa ett barn till. Du har redan ett barn, var nöjd. Det finns en stor risk att du får ett nej av sjukvården avseende snitt och hur ska du få ut barnet då, genom magi?

• Anonym (qwerty)
    Anonym (IM) skrev 2024-06-05 11:32:33 följande:

Har läst era svar. De flesta verkar helt emot kejsarsnitt Och tycker jag är psykiskt sjuk känns det som. Och absolut inte borde ha ett till barn? ni vet absolut inte hur jag mår. Vi/jag har det stabilt men jag har förlossningsrädsla. Känns inte som att dessa svar skulle komma om ni inte visste något om bakgrunden. Vilket också är lite konstigt? 

hur som helst gällande kejsarsnitt. I USA utför de extremt många kejsarsnitt, eftersom det kan hända så mycket fel just under en vaginal förlossning. som leder till att de kan bli stämda väldigt ofta. Därför köper jag inte riktigt att ett kejsarsnitt är sååå dåligt och att vaginalt är fantastiskt. 

Innan jag ens blir gravid ska jag absolut prata med MVC för att se vad jag kan få för stöd och hjälp. 

Sverige är inte USA. I USA betalar din försäkring alla kostnader och inte skattebetalare, de utför också fler snitt för att de har ont om platser och det är lättare att planera in snitt på löpande band, samma sak i flera länder, i Brasilien föds över 90% av alla barn med snitt, det har inget mer att göra att snitt skulle vara bättre.
    I Sverige görs kejsarsnitt i väldigt liten omfattning och de ska vara till de som verkligen är i behov av dem, de som är sjuka eller där barnet måste räddas. Låt de personerna som är i behov av operationsplatserna få dem.

Om du är orolig för blodproppar ska du ABSOLUT INTE ha snitt för risken för proppar är mycket högre då, du kommer få blodförtunnande där med. 
Svar på tråden Kan man begära kejsarsnitt?