• Anonym (.)

Blivit obrydd inom politik och rent allmänt

Hej,
    jag vill understryka att detta har absolut ingenting med hat-tråd att göra och framförallt ingen rasistisk tråd att göra!

Som tonåring började jag ganska tidigt bry mig om saker rent politiskt och framförallt ville jag ha en s.k ordentlig invandring. Jag hade blivit mobbad som barn av människor med invandrarbakgrund. Som tonåring började jag helt enkelt inte ha invandrare och höll mig avstånd. Jag la också stor uppmärksamhet på att människor mmed bakgrund från Mellanöstern skapade bråk. Även på skolan. Under gymnasietiden, kom mobbningen återigen och återigen, så blev det människor med invandrarbakgrund som mobbade mig.

Jag engagerade rent politiskt. Vill inte nämna vilket parti.

Det partiet påstod att dessa inte var rasister. Men med tiden, så dök det upp, både från partimedlemmar, men mer och mer öppnade sig partiet själva över hur mycket dessa avskydde Islam, muslimer och invandrare.

Jag kände att det hatet hade jag som tonåring, men som vuxen var det mer logiskt att ha en mer ordentlig invandring. Så deras känslor, kände jag inte alls igen mig. Jag var inte en del av de och slutade som medlem.

Idag är jag helt obrydd. Det händer massa bråk och man hör överallt: ''Invandrare...''. Överallt har samma åsikt, som jag en gång hade, känns det som.

Jag har massa kompisar och alla dessa verkar bara allmänt störa sig på människor från Mellanöstern, även om dessa inte helt öppet säger något. I alla fall inte när jag är i närheten, eftersom dessa vet kanske hur mycket jag bryr mig om mänskliga rättigheter.

Jag ville bara skriva av mig...

Är det fler som är obrydda rent politiskt. D.v.s att inget parti känns bra. Allt handlar bara om makt.

Skulle ni våga erkänna om ni håller er borta ifrån människor som ni tror kommer från Mellanöstern. Jag kan erkänna att jag inte har en enda vän som kommer ifrån Mellanöstern. Jag kanske är traumatiserad från barndomen. Men jag får alltid en dålig magkänsla. Tyvärr, kan jag inte rå för det. Men jag känner absolut inget hat eller så.

• Svar på tråden Blivit obrydd inom politik och rent allmänt
  • TvillingmammaVästgöte

Jag umgås inte med några från Mellanöstern. De jag träffat har jag aldrig klickat med men jag kanske har haft otur, jag har ju inte träffat så många.

Men vi har en familjfrån Mellanöstern i vår samfällighet och de bidrar inte något frivilligt till samfälligheten som de flesta övriga familjer. En gång var det till och med en kvinna som ringde på hos dem och sa att det var städdag om de missat det. Men de ville inte vara med sa de. Mannen är läkare och kvinnan statstjänsteman så några analfabeter är de inte så de borde kunna lösa sig till vad som förvöntas av oss som  bor i detta villakvarter. 

Vi hade ett tag på jobbet en  praktikant från Mellanöstern , universitetsstuderande, men hon var ju väldigt märklig och helt oanställningsbar. Hon var 23 år men hittade knappt i stan för hon fick inte vara ute själv. Hur kan man anställa någon som inte får vara ute själv? Om hon måste åka på tjänsteresa, hur skulle de gå till? 

• Anonym (Anti-extremist)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-06-02 13:23:29 följande:

Jag umgås inte med några från Mellanöstern. De jag träffat har jag aldrig klickat med men jag kanske har haft otur, jag har ju inte träffat så många.

Men vi har en familjfrån Mellanöstern i vår samfällighet och de bidrar inte något frivilligt till samfälligheten som de flesta övriga familjer. En gång var det till och med en kvinna som ringde på hos dem och sa att det var städdag om de missat det. Men de ville inte vara med sa de. Mannen är läkare och kvinnan statstjänsteman så några analfabeter är de inte så de borde kunna lösa sig till vad som förvöntas av oss som  bor i detta villakvarter. 

Vi hade ett tag på jobbet en  praktikant från Mellanöstern , universitetsstuderande, men hon var ju väldigt märklig och helt oanställningsbar. Hon var 23 år men hittade knappt i stan för hon fick inte vara ute själv. Hur kan man anställa någon som inte får vara ute själv? Om hon måste åka på tjänsteresa, hur skulle de gå till? 

Du fortsätter att sprida fördomar och extrema åsikter om invandrare i nästan varje tråd som på något sätt handlar om politik eller invandrare. Även när invandrare är inte trådens tema försöker du få in dina extrema åsikter. 

Så tragikomiskt att du inte kommer ut ur den bubblan.
  • Anonym (Utbränd på politik)

Jag känner att jag är lite utbränd på politik och samhällsfrågor. Mina föräldrar var politiskt aktiva med lite olika åsikter så redan när jag var liten var det mycket politiska diskussioner och jag var aldrig rädd för att bli med i snack hemma eller sen i skolan och på uni. Men det hsr blivit för mycket. Och för mycket snack och gör lite verkstad. Det händer inget. Inget vettigt i alla fall. Så nu förtiden känner jag att jag inte orkar bry mig. Jg är utbränd. 

• Anonym (Läufer)

Poltiker idag gör det som är bäst för deras karriär och inte det som är bäst för Sverige.

De är fullkomligt livrädda för att säga någon som kan uppfattas som fel och som då skulle påverka deras jobb som man inte vill bli av med.

Ta det här med den skenande brottsligheten. Alla vet den uppenbara orsaken, men få vågar säga den.

Väldigt få politiker förtjänar respekt.

Alla är vi människor och individer. Jag umgås med alla oberoende av nationalitet eller bakgrund och kan konstatera att det finns bara dåliga och goda människor. Så fort du försöker generalisera så grovt att du tycker att tex folk från mellanöstern är dåliga så är det ett tecken på att du förmodligen har, mer eller mindre, rasistiska åsikter.

Alla är vi människor och individer. Jag umgås med alla oberoende av nationalitet eller bakgrund och kan konstatera att det finns bara dåliga och goda människor. Så fort du försöker generalisera så grovt att du tycker att tex folk från mellanöstern är dåliga så är det ett tecken på att du förmodligen har, mer eller mindre, rasistiska åsikter.

• Anonym (ffs)

Ja. Vilken tråd i ordningen vill du diskutera detta i? Ska vi inte börja från början, länka?

• Anonym (Läufer)
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-06-02 14:55:18 följande:

Rasistiskt att säga att MENA-kulturen inte passar här?
  • Anonym (.)
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-06-02 13:40:17 följande:
    Du fortsätter att sprida fördomar och extrema åsikter om invandrare i nästan varje tråd som på något sätt handlar om politik eller invandrare. Även när invandrare är inte trådens tema försöker du få in dina extrema åsikter. 

Så tragikomiskt att du inte kommer ut ur den bubblan.
    Anonym (ffs) skrev 2024-06-02 14:57:37 följande:

Ja. Vilken tråd i ordningen vill du diskutera detta i? Ska vi inte börja från början, länka?

Ni blandar ihop mig med någon annan.

• Anonym (Thv)

Jag bryr mig egentligen men har gett upp om man kan kalla det det. Samhället är åt helvete och politiken är en cirkus. Allt är tomma ord och teater med dolda motiv. Det spelar noll roll vad jag tycker eller röstar på så jag håller mig undan politiska ämnen generellt för jag blir ändå bara förbannad när jag ser ett gäng fåntrattar stå och mala på om sina sjuka idéer och åsikter och vet att dessa är de som bestämmer hur sjukt det än är. Att folk i allmänhet är lika stora skämt och håller med om allt de hjärntvättas till att hålla med om gör det hela ännu värre. En enda stor shitshow och jag blir förbannad av att se/höra om det eftersom det påverkar MITT och MINA barns liv och samhället VI lever i.

• Anonym (ffs)
    Anonym (.) skrev 2024-06-02 16:53:20 följande:
    Anonym (ffs) skrev 2024-06-02 14:57:37 följande:

Ni blandar ihop mig med någon annan.

Nej. Löjligt att ens påstå det.

Att du felciterar någon som citerat någon helt annan än dig själv däremot... Ditt problem.
  • Anonym (Läufer)
    Anonym (Thv) skrev 2024-06-02 17:02:44 följande:

Jag bryr mig egentligen men har gett upp om man kan kalla det det. Samhället är åt helvete och politiken är en cirkus. Allt är tomma ord och teater med dolda motiv. Det spelar noll roll vad jag tycker eller röstar på så jag håller mig undan politiska ämnen generellt för jag blir ändå bara förbannad när jag ser ett gäng fåntrattar stå och mala på om sina sjuka idéer och åsikter och vet att dessa är de som bestämmer hur sjukt det än är. Att folk i allmänhet är lika stora skämt och håller med om allt de hjärntvättas till att hålla med om gör det hela ännu värre. En enda stor shitshow och jag blir förbannad av att se/höra om det eftersom det påverkar MITT och MINA barns liv och samhället VI lever i.

Ja, räkna med att det kommer påverka ditt och framförallt dina barns liv.

Eländet vi dagligen hör talas om kommer prägla Sverige i åtskilliga decennier framöver och detta tack vare våra politiker.
Svar på tråden Blivit obrydd inom politik och rent allmänt