Blivit obrydd inom politik och rent allmänt
Hej,
jag vill understryka att detta har absolut ingenting med hat-tråd att göra och framförallt ingen rasistisk tråd att göra!
Som tonåring började jag ganska tidigt bry mig om saker rent politiskt och framförallt ville jag ha en s.k ordentlig invandring. Jag hade blivit mobbad som barn av människor med invandrarbakgrund. Som tonåring började jag helt enkelt inte ha invandrare och höll mig avstånd. Jag la också stor uppmärksamhet på att människor mmed bakgrund från Mellanöstern skapade bråk. Även på skolan. Under gymnasietiden, kom mobbningen återigen och återigen, så blev det människor med invandrarbakgrund som mobbade mig.
Jag engagerade rent politiskt. Vill inte nämna vilket parti.
Det partiet påstod att dessa inte var rasister. Men med tiden, så dök det upp, både från partimedlemmar, men mer och mer öppnade sig partiet själva över hur mycket dessa avskydde Islam, muslimer och invandrare.
Jag kände att det hatet hade jag som tonåring, men som vuxen var det mer logiskt att ha en mer ordentlig invandring. Så deras känslor, kände jag inte alls igen mig. Jag var inte en del av de och slutade som medlem.
Idag är jag helt obrydd. Det händer massa bråk och man hör överallt: ''Invandrare...''. Överallt har samma åsikt, som jag en gång hade, känns det som.
Jag har massa kompisar och alla dessa verkar bara allmänt störa sig på människor från Mellanöstern, även om dessa inte helt öppet säger något. I alla fall inte när jag är i närheten, eftersom dessa vet kanske hur mycket jag bryr mig om mänskliga rättigheter.
Jag ville bara skriva av mig...
Är det fler som är obrydda rent politiskt. D.v.s att inget parti känns bra. Allt handlar bara om makt.
Skulle ni våga erkänna om ni håller er borta ifrån människor som ni tror kommer från Mellanöstern. Jag kan erkänna att jag inte har en enda vän som kommer ifrån Mellanöstern. Jag kanske är traumatiserad från barndomen. Men jag får alltid en dålig magkänsla. Tyvärr, kan jag inte rå för det. Men jag känner absolut inget hat eller så.