Inlägg från: Anonym (Anti-extremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anti-extremist)

Blivit obrydd inom politik och rent allmänt

TvillingmammaVästgöte skrev 2024-06-02 13:23:29 följande:

Jag umgås inte med några från Mellanöstern. De jag träffat har jag aldrig klickat med men jag kanske har haft otur, jag har ju inte träffat så många.

Men vi har en familjfrån Mellanöstern i vår samfällighet och de bidrar inte något frivilligt till samfälligheten som de flesta övriga familjer. En gång var det till och med en kvinna som ringde på hos dem och sa att det var städdag om de missat det. Men de ville inte vara med sa de. Mannen är läkare och kvinnan statstjänsteman så några analfabeter är de inte så de borde kunna lösa sig till vad som förvöntas av oss som  bor i detta villakvarter. 

Vi hade ett tag på jobbet en  praktikant från Mellanöstern , universitetsstuderande, men hon var ju väldigt märklig och helt oanställningsbar. Hon var 23 år men hittade knappt i stan för hon fick inte vara ute själv. Hur kan man anställa någon som inte får vara ute själv? Om hon måste åka på tjänsteresa, hur skulle de gå till? 

Du fortsätter att sprida fördomar och extrema åsikter om invandrare i nästan varje tråd som på något sätt handlar om politik eller invandrare. Även när invandrare är inte trådens tema försöker du få in dina extrema åsikter. 

Så tragikomiskt att du inte kommer ut ur den bubblan.

Alla är vi människor och individer. Jag umgås med alla oberoende av nationalitet eller bakgrund och kan konstatera att det finns bara dåliga och goda människor. Så fort du försöker generalisera så grovt att du tycker att tex folk från mellanöstern är dåliga så är det ett tecken på att du förmodligen har, mer eller mindre, rasistiska åsikter.

Alla är vi människor och individer. Jag umgås med alla oberoende av nationalitet eller bakgrund och kan konstatera att det finns bara dåliga och goda människor. Så fort du försöker generalisera så grovt att du tycker att tex folk från mellanöstern är dåliga så är det ett tecken på att du förmodligen har, mer eller mindre, rasistiska åsikter.

Svar på tråden Blivit obrydd inom politik och rent allmänt