• 1982C

    Hur undviker man att bli kär?

    Som rubriken lyder, hur undviker man att bli kär? 
    Har varit singel i 11 år sedan min far gick bort och med åren har det varit en del dejter men utan framgång.
    Antigen blir jag attraherad i personer som inte blir det tillbaka och inte ovanligt slutar det I förkrossande händelser.
    Eller så blir människor attraherade till mig men som inte är kompatibla med mig. 

    Nyligen hände en händelse, en jag varit attraherad av på ganska djupt känslomässigt stadium kysste en annan rakt framför näsan på mig. 
    Kontakten har varit lite typ hot and cold mellan oss. Min tanke har varit, behåll lugnet och inte vara för på vilket är lätt när man har adhd. Men lättare att bromsa när jag nu är behandlad. 

    Men nu har det gått så långt att jag har bestämt mig, tänker inte låta mig bli attraherad eller ge mig in i kärleken igen. Nu vill jag bara hålla mig borta från det. Men hur gör man på nästa sätt? 
    Att det finns en för alla är vara en saga för att folk inte ska hoppa från höga byggnader. Vill aldrig mer bli kär eller intresserad

  • Svar på tråden Hur undviker man att bli kär?
  • 1982C
    Anonym (C) skrev 2024-06-01 23:54:58 följande:

    När du inser att det är en lögn.

    Tyvärr så fungerar kärlek så att när du "jagar" en person eller blir intresserad av den så blir den personen direkt totalt jäkla ointresserad...

    Lösnignen är att bli mera kär i dig själv och sätta dig först i precis allt än vad du älskar eller fumlar för någon annan.

    Fokus i den där relationen du nämnde borde alltså varit om vad du kan få, än vad du bryr dig om den andra. 
    Nu tänkte du säkert att du inte skulle visa att du var för på, eller visa "respekt" och ta det i sin egen takt.

    Därför kysste den en annan. 

    Du skulle typ ha sagt kyss mig eller far åt. 


    Ja den här gången tänkte jag till och fått en hel del goda råd från andra tjejer/kvinnor. Vara lite mer "stratetgisk" men japp det gick ju som det gick.

    Jag har skapligt bra självförtroende och uppskattar mig själv, nu mer än någonsin utan att vara överdriven. 
    Har ett positivt mindset och starkt growth mindset, men just det här är en lite öm punkt. 

    Är ganska van att inte bli sedd eller bortvald, visst det är ju knappast ett problem man kan rå över och ingen big deal. Att ge sig in i leken är en risk och det får man räkna med givetvis. 
    Har visat en del små tecken utåt så jag har nog inte varit otydlig. 
    Har varit singel i 11 år så man har ju hört och sett en del så inget gör mig förvånad längre. 

    Frågan är bara, hur undviker man att liknande situationer händer igen? Vill inte bli attraherad, känna känslor och intresse längre. Vill bara kunna bli så där kallhjärtad och hård nog att kunna stå emot frestelsen
  • 1982C

    Det har gått relativt kort tid förvisso men.
    Den andra personen som det hela hände med har ibte heller känt den andra speciellt länge.

    Ja visar man stora tecken blir det fel, visar man mindre tecken blir det också fel.
    Klippt kontakten för att gå vidare i livet. Men något mer dejtade blir det inte. 
    Klarar mig nog bäst på egen hand 

  • 1982C
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-06-02 09:04:07 följande:

    Det låter som du skulle behöva bli bättre på VEM du blir intresserad av. Och ja det går utmärkt att lära sig uppskatta andra egenskaper och bli attraherad och intresserad av andra sorters människor. Det du testat hittills har ju inte funkat så du ska ju givetvis inte fortsätta att jaga ännu en emotionell oåtkomlig person utan istället välja en som är tillgänglig.  

    När man varit singel så pass länge som du varit hamnar man oftast i det där läget att det är oåtkomliga personer man helst väljer för det är relativt säkert att bli kär i dom som man nånstans vet att det inte blir något med. Och plötsligt blir människor som finner en själv intressant såna man blir nervös kring och nej nej dom kan man ju inte välja dom är det ju alla möjliga fel på .. (fast det verkligen inte är det) 

    Kanske läsa på lite om anknytning och vilken kategori du tillhör så kanske du känner igen en del och förstår varför det ser ut som det gör. 


    Det jag har insett att ofta de som visar intresse för mig har oftast helt andra värderingar i livet och tyvärr rätt ofta problem av diverse slag. 
    Typ lever på soc och vägrar ta tag i sig själva osv.
    Jag är ganska långt ifrån dem, är rätt skapligt utbildad och det som många av dem som visar intresse för mig saknar ofta en rätt viktig egenskap "growth mindset" eller ja liknande. 
    Vet inte vad fasiken de ser hos mig. 
    Nä det bästa är ju bara om man kunde liksom stänga av. 
    Man är liksom nu lite too old for this shit liksom  
Svar på tråden Hur undviker man att bli kär?