Svågern tar för många bilder på barn
Jag och min partner är väldigt privata av oss. Vi publicerar aldrig några bilder online. Detta är motsatsen till min svåger. Han har något form av bekräftelsebehov och behöver varje dag publicera något på Facebook. Hans flöde består bara av bilder på barn. Problemet är att han inte har några egna barn. Bilderna som publiceras är alltså av andras barn. Har han inga nya bilder att publicera så återpublicerar han gamla bilder, gång på gång.
Det är inte bara i flödet. Han skickar samma bilder via Messenger till många. Jag själv har genom åren fått bilder och video skickade till mig på både familj och kompisars barn. Även barn som jag aldrig träffat. Jag tycker att det är creepy att en 34 åriga mans mobil består till 99% av bilder på andras barn och att han verkar så besatt.
Han har blivit tillsagd och det har blivit bråk flera gånger. Han tycker att folk överdriver och att han publicerar bilderna pga att han bryr sig om barnen. Ingen förändring har alltså skett.
Nu har vi fått tillskott i familjen. Vi föräldrar har inte publicerat ett enda foto. Bara igår har han publicerat 13 bilder och 2 video på mitt barn på Facebook. På varje bild skriver han texter som ?farbrors lilla älskling?, ?titta liten flicka sover?, ?ha på sig mössa hihi?, ?äta sen träna?, ?lilla ängel snäll? mm. Blir galen!!
Pratat med maken som säger att man inte kan förbjuda någon från att ta bilder och publicera. Han tycker det är ok så länge det är familj Men har varit noggrann med att poängtera att vi är privata av oss och att publicering ska isf ske med måtta. Han ser inte att det är creepy på samma sätt som jag gör. Går jag till överdrift? Är det bara att acceptera svågerns beteende eftersom maken är ok med det? :( Hade jag fått bestämma själv hade det varit noll bilder online. Blir så obekväm av detta.