Våran sjuåring lyssnar inte och bara trotsar så våran familj snart splittras
Och led honom bestämt till handfatet och tvätta hans händer om han inte gör det själv - mer som en markering än att de ska bli rena. Ni låter ju honom köra med er.
Och led honom bestämt till handfatet och tvätta hans händer om han inte gör det själv - mer som en markering än att de ska bli rena. Ni låter ju honom köra med er.
Jag får direkt upp bilden av 6års trotts som gått över styr. Som du är inne på TS är det någonting ni föräldrar gör eller inte gör som låtit det bli värre. Att det gått så långt att ni överväger att separerar tycker jag tyder på att ni behöver prata med någon professionell. Erat barn har ett stort behov av ett visst bemötande för att må bra. Det är viktigt att ni lär er varför och hur man agerar i olika situationer även för framtiden. Annars kanske beteendet återkommer. Det är ju ett gott tecken att barnet visar skuldkänslor efteråt och det tyder på att något triggar ett(även för barnet) oönskat beteende.
Någon skrev innan att ni ska fysiskt leda barnet till att tvätta händerna. När det är ett så stort barn kan detta leda till att barnet springer iväg och barnet får igen veta att "jag bestämmer". Och om man genom muskler gör detta anser jag att det kan vara lika med övergrepp, speciellt eftersom barnet i fråga verkar ha samvete och får skuldkänslor.