Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Skaffa barn eller inte

Anonym (En) skrev 2024-05-31 14:00:38 följande:
    Till att börja med är ni ju långt ifrån gamla. 

Men jag vill rekommendera att ha ett barn. Ett barn är så mycket lättare än två eller tre. Alla klagomål som folk med flera barn har upplever jag inget alls av som ettbarnsförälder. Man får det bästa av två världar. Så enkelt att lämna barnet till mormor eller vem som helst som man litar på eller till sin man eller fru. Man får egentiden tillbaka mycket fortare än om man har flera barn. Samtidigt allt det roliga med att vara förälder, en ny liten person som är unik och fantastisk. 
    Ja som har 3 barn, och alltså en gång i tiden haft 1 barn, säget tvärtom. Det var mycket mer krävande att ha 1 barn än 2 eller 3. När det var 1 barn så var barnet på mig hela tiden och behövde underhållning 24/7. Med syskon så leker de självständigt större delen av dagarna. De springer liksom på eget bevåg iväg och stänger dörren för att leka själva. Under tiden får jag tid att andas, göra sysslor ifred och till och med lite egentid att göra vad jag vill. Det existerade i stort sett inte med 1 barn. Upplever heller inga svårigheter att lämna till mormor etc. Sysslorna blir inte fler utan mat måste jag laga ändå, anpassa en del efter barnet måste man ändå, borsta tänder på barnet måste man ändå etc. så bara att laga lite mer mat, borsta två par tänder till osv. Det det blir mer av är väl tvätt då. Man skaffar de antal barn man kan och vill och det ena är inte universalt bättre än det andra. Att du, som ettbarnsförälder, med självförtroende hävdar att 1 barn är ?så mycket lättare? än 2 eller 3 är märklig eftersom du inte vet annat. Ja, vissa tycker väl det, men inte alla. Har hört många med 2, 3 eller ännu fler barn ha samma upplevelse som mig. 
Svar på tråden Skaffa barn eller inte