• Anonym (Mattias)

Komplimanger för din rumpa

Hej! Hur hade du kvinna/tjej reagerat om en man/kille på stan sagt:

?Förlåt men skulle jag kunna få ge dig en komplimang? Jag måste bara säga att du har en oerhört fin rumpa?

Bara lite nyfiken på vad du tycker. 

• Svar på tråden Komplimanger för din rumpa
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Anna) skrev 2024-05-30 22:04:47 följande:
    De flesta klär sig i tajta kläder på gymmet för att det är lättare att röra sig obehindrat i kläder som sitter där de ska
    Det tror jag också. Sen verkar det vara en oskriven regel just på gymmet att vara extra diskret om man tvunget måste kolla in någons rumpa?
  • Anonym (Skrattat hysteriskt)

Jag hade tyckt det var roligt för den ser ut som den är fylld av keso och är enorm fast inte på ett snyggt sätt.

• Anonym (Mattias)
    Anonym (Skrattat hysteriskt) skrev 2024-05-30 22:15:38 följande:

Jag hade tyckt det var roligt för den ser ut som den är fylld av keso och är enorm fast inte på ett snyggt sätt.

Kanske bara du som är väldigt självkritisk? :)
  • Anonym (Ännu mer trams)
    Anonym (Mattias) skrev 2024-05-30 21:20:50 följande:
    Jag tror inte heller det är så vanligt. Lite därför jag undrade. Varför känns det oförskämt? Känns det närgånget? Även om det inte sägs med baktanke så att säga?
    För att andras kroppar är deras ensak och inget som angår dig. Håll dina "komplimanger" till den kvinna som står dig nära istället. Om du någonsin lyckas locka till dig en sådan utan att vifta med plånboken då. 
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Ännu mer trams) skrev 2024-05-30 22:20:18 följande:
    För att andras kroppar är deras ensak och inget som angår dig. Håll dina "komplimanger" till den kvinna som står dig nära istället. Om du någonsin lyckas locka till dig en sådan utan att vifta med plånboken då. 
    Varför blir du personlig och kommer med förolämpningar? Trådstarten är fråga om ren nyfikenhet; inte exempel på hur jag brukar agera.
    Anonym (Mattias) skrev 2024-05-30 22:25:49 följande:
    Varför blir du personlig och kommer med förolämpningar? Trådstarten är fråga om ren nyfikenhet; inte exempel på hur jag brukar agera.
    För att du ställer korkade frågor. 
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Ännu mer trams) skrev 2024-05-30 22:34:08 följande:
    För att du ställer korkade frågor. 
    Spelar ingen roll vad du tycker, när du beter dig på det sättet.
    Anonym (Mattias) skrev 2024-05-30 23:07:55 följande:
    Spelar ingen roll vad du tycker, när du beter dig på det sättet.
    Den enda som beter sig illa här är du med dina dumma frågor. Man ger inte närgångna kroppskommentarer till någon man inte känner. För de flesta av oss är detta en självklarhet och inget som ens behöver diskuteras. 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Mattias) skrev 2024-05-30 22:12:14 följande:
    Brukar de säga det på ett respektfullt sätt? I vilka sammanhang?
    Kul att du är nöjd :). Då förstår jag din strategi haha.
    Det är respektlöst att kommentera min kropp om det inte är min partner.
    Jag får "komplimanger", men föredrar trakasserier , på gymmet, jobbet, affären,i elljusspåret, till och med i skidliften.
    Sen ler de och tror de gjort min dag. 
    Slisk
  • Anonym (Nej tack)

Hade upplevt det som otroligt ytligt. Har en kollega som kommenterar andras rumpor ständigt. Jävligt oattraktiv egenskap. Hade tyckt detsamma om en främmande man som sa det på stan.

• Anonym (Mattias)
    Anonym (Anna) skrev 2024-05-30 23:16:43 följande:
    Jag får "komplimanger", men föredrar trakasserier , på gymmet, jobbet, affären,i elljusspåret, till och med i skidliften.
    Slisk

Då vet jag vad du tycker.

Måste vara jobbigt när det är överallt, och du inte får vara ifred. Vad är det för typ av jobb?

• Anonym (Mattias)
    Anonym (Ännu mer trams) skrev 2024-05-30 23:14:53 följande:
    Den enda som beter sig illa här är du med dina dumma frågor. Man ger inte närgångna kroppskommentarer till någon man inte känner. För de flesta av oss är detta en självklarhet och inget som ens behöver diskuteras. 
    Nej, jag har inte betett mig illa. Det är inte mitt ansvar om du tar åt dig. Frågan var som sagt på ett allmänt plan. Även om jag har en uppfattning från början om hur man för sig, så betyder det inte att jag inte är nyfiken på hur andra resonerar och tycker. Det verkar som du vill få det till att det du anser är lag, och att alla tycker så. Alla tycker inte som du. Det har visat sig i tråden.
  • Pehrmedh
    Anonym (Mattias) skrev 2024-05-30 21:08:30 följande:
    Komplimanger för din rumpa

Hej! Hur hade du kvinna/tjej reagerat om en man/kille på stan sagt:

?Förlåt men skulle jag kunna få ge dig en komplimang? Jag måste bara säga att du har en oerhört fin rumpa?

Bara lite nyfiken på vad du tycker. 

Tror inte det räcker långt. Du behöver klappa henne på rumpan när du säger det.
    Anonym (Mattias) skrev 2024-05-30 23:29:19 följande:
    Nej, jag har inte betett mig illa. Det är inte mitt ansvar om du tar åt dig. Frågan var som sagt på ett allmänt plan. Även om jag har en uppfattning från början om hur man för sig, så betyder det inte att jag inte är nyfiken på hur andra resonerar och tycker. Det verkar som du vill få det till att det du anser är lag, och att alla tycker så. Alla tycker inte som du. Det har visat sig i tråden.
    Det är en oskriven regel att man inte kommenterar andra människors kroppar på det sätt du uttrycker det. Således meningslöst att diskutera. Creeps beter sig så.

Det jag säger delas av de flesta människor med social kompetens. Meningslös diskussion som sagt. 
  • Anonym (Xx)
    Anonym (Anna) skrev 2024-05-30 23:16:43 följande:
    Slisk
    Låter som alla killar är ute efter dig.
  • AlbaC

Jag hade blivit glad om han för övrigt var en normal person och inte obehaglig. Vet många kvinnor här uttrycket de aldrig vill bli tilltalade av män som är intresserade om det inte är i tydliga dejting sammanhang men jag uppskattar, och har alltid uppskattat en respektfull komplimang. 

• Anonym (Anna)
    Anonym (Xx) skrev 2024-05-30 23:48:14 följande:
    Låter som alla killar är ute efter dig.
    Objektifering
  • Anonym (Jessica)

Beror på, på en krog hade jag väl sagt tack och blivit glad. I affären läskigt.

• Anonym (Rumpnissen)

Det var i stort sätt vardagsmat för mig i tonåren när jag var kurvig, att både killar, tjejer, män och kvinnor, tanter och gubbar, tog sig friheten att berömma min stora välformade rumpa. Jag var ganska smal men med stor rumpa och stora bröst och pga det blev jag ganska populär bland killarna i plugget. Varje gång jag gick förbi ett gäng grabbar som satt på en bänk i skolans korridorer så stirrade de, följde mig med blicken och vred på huvudena och tittade efter att jag gått förbi. Det var inte inbillning, till och med lärarna hade noterat det och en lärare frågade mig hur jag kände över att det stirrades så. Jag svarade något i stil med: jag vet inte, jag bryr mig inte så mycket. Men det var en lögn! Jag led av ätstörningar hela tonåren och hatade min kropp. Jag fattade inte varför jag var tvungen att ha en sådan utstående och rund rumpa när alla andra tjejer, även de som var tjocka, hade platta små rumpor. När jag blev lite äldre och började gå ut på krogen visade det sig att man är inte bara allmän egendom som tonårstjej, utan som kvinna som dessutom är kurvig är man alla andras egendom hela livet!  Jag har blivit stoppad av äckliga karlar på stan som gett "komplimanger" om rumpan. En full kärring kom fram till mig på krogen och sa att jag var otroligt vacker. Tycker du det? sa jag. Ja jag hade ju såna otroliga former, och mina höfter.. Hon betonade verkligen ordet HÖFTER och gjorde en gest med armarna som om jag vore extremt stor runt höfterna. Jag blev fruktansvärt ledsen den gången, och jag har många gånger blivit så ledsen över folks "komplimanger" att jag gått hem och storgråtit. Folk kan vara fruktansvärt gränslösa och respektlösa! Hur kul är det att alla möjliga människor jämt och ständigt kommenterar en av ens kroppsdelar, även om det är positiva kommentarer??! Jag tror inte att Jennifer Lopez heller tycker det är särskilt kul att hennes rumpa jämt nämns i alla möjliga sammanhang. Hur kul kan det vara att vara mer känd och uppmärksammad för sin rumpa än för sin musik och filmer?! 
    Idag som betydligt äldre och klokare har jag för längesen släppt alla mina kroppskomplex, jag skiter i vikt och storlek och har glatt käkat upp mig från storlek 36 till 40. Så jag är mer jämntjock nu, det gör att rumpan inte ser så stor ut och smälter liksom in med min övriga kropp. Ingen som säger nåt om den längre och det är SÅ JÄVLA SKÖNT att slippa tjatet om den!  Så som svar på din fråga så skulle jag inte ta illa upp om det händer, jag skulle väl säga tack men vända på klacken och gå snabbt därifrån, jag skulle tycka att killen var konstig och undra vilken psykisk diagnos han har.

• Anonym (Timglasfigur)

Åsikter om min rumpa på stan eller på jobbet kan jag vara utan. 

En man som jag flirtar vilt med eller är i en relation med får gärna tycka den är fin.

Svar på tråden Komplimanger för din rumpa