Inlägg från: Anonym (Mattias) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mattias)

    Komplimanger för din rumpa

    Hej! Hur hade du kvinna/tjej reagerat om en man/kille på stan sagt:

    ?Förlåt men skulle jag kunna få ge dig en komplimang? Jag måste bara säga att du har en oerhört fin rumpa?

    Bara lite nyfiken på vad du tycker. 

  • Svar på tråden Komplimanger för din rumpa
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (C) skrev 2024-05-30 21:12:22 följande:

    Hade spottat honom i ansiktet. Finns ingen anledning för någon man som jag inte dejtar att kommentera min rumpa oavsett om det ska vara en sk komplimang eller inte.


    Där ser man. Vad beror det på? 
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Ännu mer trams) skrev 2024-05-30 21:15:29 följande:

    De flesta personer med vanligt socialt folkvett kommenterar inte främmande människors intima kroppsdelar. Det är ett oförskämt beteende.


    Jag tror inte heller det är så vanligt. Lite därför jag undrade. Varför känns det oförskämt? Känns det närgånget? Även om det inte sägs med baktanke så att säga?
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Anna) skrev 2024-05-30 21:18:54 följande:

    Tack jag vet


    Haha. Fått höra det mycket kanske? Eller för du är nöjd själv? Glad
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (C) skrev 2024-05-30 21:22:32 följande:
    Det säger en hel del om din sociala inkompetens att du ens behöver fråga.
    Nej, jag förstår. Frågade mest för att veta vad just du tänker. Spotta i ansiktet är sällan man hör oavsett sammanhang.
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Betty) skrev 2024-05-30 21:36:16 följande:

    Älskar att få komplimanger av män. Har också fått en spontan komplimang av en främmande man på stan angående min rumpa. Blev jätteglad eftersom jag hade komplex för den hela uppväxten. 


    Vad härligt Glad. Minns du vad han sa?
  • Anonym (Mattias)
    cosinus skrev 2024-05-30 21:42:42 följande:

    Alltså jag brukar få komplimanger för min rumpa men det är ju oftast av personer man känner, eller möjlighet träffar på någon fest och de känner sig manade att efter några öl antingen kommentera den eller klämma på den.

    kommentarer säger jag tack åt, de menar iaf väl. Nyp ignorerar jag om de inte är återkommande. 

    Oavsett säger det betydligt mer om personen i fråga än om min rumpa. 


    Jag förstår. En gång gav jag en bekant komplimang för hennes rumpa på en fest. Hon blev extremt glad. Nypa utan lov är inte ok på något sätt.
    Blir du glad för komplimangerna eller det ger dig inget? Vad brukar de säga?

    Ja, ofta när det nog så.

  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Anna) skrev 2024-05-30 22:02:18 följande:
    För att många män kommenterat den genom åren och brösten.
    Jag är nöjd själv men ger blanka F.n i om en man tycker det.
    Ett tack jag vet brukar tysta dem.
    Brukar de säga det på ett respektfullt sätt? I vilka sammanhang?
    Kul att du är nöjd :). Då förstår jag din strategi haha.
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Anna) skrev 2024-05-30 22:04:47 följande:
    De flesta klär sig i tajta kläder på gymmet för att det är lättare att röra sig obehindrat i kläder som sitter där de ska
    Det tror jag också. Sen verkar det vara en oskriven regel just på gymmet att vara extra diskret om man tvunget måste kolla in någons rumpa?
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Skrattat hysteriskt) skrev 2024-05-30 22:15:38 följande:

    Jag hade tyckt det var roligt för den ser ut som den är fylld av keso och är enorm fast inte på ett snyggt sätt.


    Kanske bara du som är väldigt självkritisk? :)
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Ännu mer trams) skrev 2024-05-30 22:20:18 följande:
    För att andras kroppar är deras ensak och inget som angår dig. Håll dina "komplimanger" till den kvinna som står dig nära istället. Om du någonsin lyckas locka till dig en sådan utan att vifta med plånboken då. 
    Varför blir du personlig och kommer med förolämpningar? Trådstarten är fråga om ren nyfikenhet; inte exempel på hur jag brukar agera.
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Ännu mer trams) skrev 2024-05-30 22:34:08 följande:
    För att du ställer korkade frågor. 
    Spelar ingen roll vad du tycker, när du beter dig på det sättet.
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Anna) skrev 2024-05-30 23:16:43 följande:
    Det är respektlöst att kommentera min kropp om det inte är min partner.
    Jag får "komplimanger", men föredrar trakasserier , på gymmet, jobbet, affären,i elljusspåret, till och med i skidliften.
    Sen ler de och tror de gjort min dag. 
    Slisk

    Då vet jag vad du tycker.


    Måste vara jobbigt när det är överallt, och du inte får vara ifred. Vad är det för typ av jobb?

  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Ännu mer trams) skrev 2024-05-30 23:14:53 följande:
    Den enda som beter sig illa här är du med dina dumma frågor. Man ger inte närgångna kroppskommentarer till någon man inte känner. För de flesta av oss är detta en självklarhet och inget som ens behöver diskuteras. 
    Nej, jag har inte betett mig illa. Det är inte mitt ansvar om du tar åt dig. Frågan var som sagt på ett allmänt plan. Även om jag har en uppfattning från början om hur man för sig, så betyder det inte att jag inte är nyfiken på hur andra resonerar och tycker. Det verkar som du vill få det till att det du anser är lag, och att alla tycker så. Alla tycker inte som du. Det har visat sig i tråden.
Svar på tråden Komplimanger för din rumpa