Inlägg från: Anonym (Ännu mer trams) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ännu mer trams)

Komplimanger för din rumpa

De flesta personer med vanligt socialt folkvett kommenterar inte främmande människors intima kroppsdelar. Det är ett oförskämt beteende.

Anonym (Mattias) skrev 2024-05-30 21:20:50 följande:
    Jag tror inte heller det är så vanligt. Lite därför jag undrade. Varför känns det oförskämt? Känns det närgånget? Även om det inte sägs med baktanke så att säga?
    För att andras kroppar är deras ensak och inget som angår dig. Håll dina "komplimanger" till den kvinna som står dig nära istället. Om du någonsin lyckas locka till dig en sådan utan att vifta med plånboken då. 
    Anonym (Mattias) skrev 2024-05-30 22:25:49 följande:
    Varför blir du personlig och kommer med förolämpningar? Trådstarten är fråga om ren nyfikenhet; inte exempel på hur jag brukar agera.
    För att du ställer korkade frågor. 
    Anonym (Mattias) skrev 2024-05-30 23:07:55 följande:
    Spelar ingen roll vad du tycker, när du beter dig på det sättet.
    Den enda som beter sig illa här är du med dina dumma frågor. Man ger inte närgångna kroppskommentarer till någon man inte känner. För de flesta av oss är detta en självklarhet och inget som ens behöver diskuteras. 
    Anonym (Mattias) skrev 2024-05-30 23:29:19 följande:
    Nej, jag har inte betett mig illa. Det är inte mitt ansvar om du tar åt dig. Frågan var som sagt på ett allmänt plan. Även om jag har en uppfattning från början om hur man för sig, så betyder det inte att jag inte är nyfiken på hur andra resonerar och tycker. Det verkar som du vill få det till att det du anser är lag, och att alla tycker så. Alla tycker inte som du. Det har visat sig i tråden.
    Det är en oskriven regel att man inte kommenterar andra människors kroppar på det sätt du uttrycker det. Således meningslöst att diskutera. Creeps beter sig så.

Det jag säger delas av de flesta människor med social kompetens. Meningslös diskussion som sagt. 
Svar på tråden Komplimanger för din rumpa