Inlägg från: Anonym (Vad är fel på mig och vart skall jag ta mig till?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad är fel på mig och vart skall jag ta mig till?)

Mitt andra jobb som jag förlorar p.g.a min inkompetens och intelligens

Jag har förlorat mitt andra jobb och bekräftelsen är den bekräftelsen som jag alltid har haft ända sedan jag var barn.

Ända sedan i mitt barndom, har jag fått bekräftelsen hur dum jag är. Vad litet jag kan.

Den enda delen som jag har fått bekräftelse för min duktighet är på teatern. Ett arbete som är en bransch som jag inte kan klara av, just för att det är en bransch där det handlar mycket gratisarbete. Men också att bli överkörd. För det är något som också följt med mig. Att bli överkörd och lurad, p.g.a min personlighet som bestått av blåögd. Jag är någorlunda mer skarpsinnade inom det området och mer framåt, p.g.a dessa jobbiga saker som jag varit med om.

Hursomhelst, så fick jag bekräftelsen som förut, när jag förlorade mitt förra jobb. Att beskrivningen om mig, låter då som om jag skulle vara så otroligt omtyckt av allt och alla. Jag lever ett ensamt liv och blir glad över bekräftelsen, men för att tänka igenom hur ensam jag är och den bekräftelsen, så går det för mig inte ihop. Anledningen till varför jag förlorade jobbet, beror på att ''Det är så mycket att ha koll på. Jobbet är inte för dig och jag vet det.'' Jag vet att vid text låter det hårt och kallt att säga. Men min TL/chef som sa det, sa inte det på ett hårt sätt. Han gav många komplimanger över hur duktig jag är med kundbemötande.

Mitt förra jobb där jag förlorade jobbet, sa samma sak i princip. ''Genomsnäll''. ''Jag har aldrig träffat någon som är så genomsnäll som du''. ''Men vi tycker inte att du passar.''.

I det fallet köpte jag lite bättre över vad min förra TL sa. Då hon bekräftade många gånger hur kul hon tyckte det var att jobba med mig. Månader innan, jag blev uppsagd.

Jag satt och var provanställd. Denna senaste jobbet var nog det jobbet som jag fick högst lön någonsin i mitt liv. Fick massor av pengar över, innan nästa lön kom. Dessutom var det provision. Jag älskade jobbet på massa olika kanter och håll.

Men jag är inkompetent vart jag än är.

Jag ville verkligen sätta stort fokus för socionom. Hjälpa människor. Men jag fick dåliga betyg i folkhögskolan (heter egentligen omdöme och inte ''betyg''). Jag märkte ändå att jag inte kan klara av Universitetet. Jag hade mängder av svarta tankar och fann denna jobb av en slump mer eller mindre. Jag fick jobbet direkt.

Jag sitter här. Det emotionella har inte riktigt slagit mig. Men rent rationellt så tänker jag hur jag misslyckas gång, på gång med allt jag gör.

Jag kan inte finna något annat jobb. Jag hade svårt att finna ett jobb överhuvudtaget.

• Svar på tråden Mitt andra jobb som jag förlorar p.g.a min inkompetens och intelligens
    Anonym (Samla pant) skrev 2024-05-30 17:14:24 följande:

Debiterade du bra, bra bonus?

Anonym (SamPant) skrev 2024-05-30 17:18:52 följande:

Samhall kanske? Annars får du väl fortsätta panta.

Men tack, vad snälla ni är.
    Anonym (SamPant) skrev 2024-05-30 17:35:35 följande:
    Ja! Eller? Är du för fin för Samhall eller?
    Det sa jag inte. Nu gör du dig till och låtsas som du inte förstår. Du vet exakt vad jag syftar på. Sluta och lägg ner med larvet.

Anonym (Suiten) skrev 2024-05-30 17:39:50 följande:

försök inte att le och vara konstigt glad hela tiden, andra känner sig inte så avslappnade då.

Detta känner jag igen mig. Eller åtminstone så gjorde jag detta mycket i början av jobbet. Trodde det uppskattades. Men jag slutade med tiden. Log kanske när jag hälsade på kollegor.

Intressant.

Jag har väl en vis dålig koll när det kommer till det sociala i alla fall. Men jag är även inte särskilt skarpsinnad i någonting.
    Tack för inlägget. :)
    Anonym (SamPant) skrev 2024-05-30 17:45:57 följande:
    Nej, förklara.
    Du och den andre anonymen som givit sig själva med nicket om ''pant''. Det var inte den delen som Samhall som jag syftade på. Utan du hånar om ''panta burkar'' delen.

Lägg  bara av.

Du kan i och för sig inte vara äldre än 18, men du får sluta. Du får tänka på att jag är en riktig människa, som precis fått ett jobb avslutat och blivit uppsagd.
    Anonym (Du fixar detta!) skrev 2024-05-30 18:19:47 följande:

Hej TS! Tycker mig känna igen din historia och ville bara skicka en stor kram. Du klarar mer än du tror! Vad jag minns, om du är samma person jag tänker på, så har du gått igenom mycket i livet. Du är en stark person, för vissa av oss tar det bara lite längre tid innan vi hittar rätt i livet. Vet att det är svårt att tänka positivt i detta läge men att du fick detta jobb enkelt tyder på att du kan hitta ett till. Har du funderat på att gå någon yh/ky-utbildning? Då får man ofta hjälp att hitta praktik och många blir anställda på praktikplatsen efter att de tagit examen. 

Man kan t ex bli socialpedagog via yh.

Och försök att inte bry dig om personer på familjeliv som skriver oschyssta saker, de mår inte bra som hackar på någon sådär.

Hej!
    Det är högst troligt mina trådar du har stött på. Jag är troligtvis den personen du tänker på.

Hursomhelst, så har jag lagt socionom och allt vad det innebär åt sidan. Snarare lagt det bakom mig. Detta jobb var mer eller mindre det enda som jag kände av att jag kunde och dessutom hade bra lön + förmåner. Nu har jag inte kvar det.

Det som hjälper är faktiskt dessa fina inlägg. Men jag är inte emotionell av mig, än i alla fall. Det kanske kommer senare.

Just nu tänker jag bara mest rationellt.

Jag har uppsägningstid i två veckor, så jag kan ju jobba, så klarar jag av mig hela sommaren. Lönen/pengarna borde räcka till fram till hösten.

Jag kan inte ha något med utbildning överhuvudtaget att göra. Jag klarar inte av det. Det handlar inte om lathet. Jag menar bokstavligen talat att jag inte klarar av det.
Svar på tråden Mitt andra jobb som jag förlorar p.g.a min inkompetens och intelligens