Mitt andra jobb som jag förlorar p.g.a min inkompetens och intelligens
Jag har förlorat mitt andra jobb och bekräftelsen är den bekräftelsen som jag alltid har haft ända sedan jag var barn.
Ända sedan i mitt barndom, har jag fått bekräftelsen hur dum jag är. Vad litet jag kan.
Den enda delen som jag har fått bekräftelse för min duktighet är på teatern. Ett arbete som är en bransch som jag inte kan klara av, just för att det är en bransch där det handlar mycket gratisarbete. Men också att bli överkörd. För det är något som också följt med mig. Att bli överkörd och lurad, p.g.a min personlighet som bestått av blåögd. Jag är någorlunda mer skarpsinnade inom det området och mer framåt, p.g.a dessa jobbiga saker som jag varit med om.
Hursomhelst, så fick jag bekräftelsen som förut, när jag förlorade mitt förra jobb. Att beskrivningen om mig, låter då som om jag skulle vara så otroligt omtyckt av allt och alla. Jag lever ett ensamt liv och blir glad över bekräftelsen, men för att tänka igenom hur ensam jag är och den bekräftelsen, så går det för mig inte ihop. Anledningen till varför jag förlorade jobbet, beror på att ''Det är så mycket att ha koll på. Jobbet är inte för dig och jag vet det.'' Jag vet att vid text låter det hårt och kallt att säga. Men min TL/chef som sa det, sa inte det på ett hårt sätt. Han gav många komplimanger över hur duktig jag är med kundbemötande.
Mitt förra jobb där jag förlorade jobbet, sa samma sak i princip. ''Genomsnäll''. ''Jag har aldrig träffat någon som är så genomsnäll som du''. ''Men vi tycker inte att du passar.''.
I det fallet köpte jag lite bättre över vad min förra TL sa. Då hon bekräftade många gånger hur kul hon tyckte det var att jobba med mig. Månader innan, jag blev uppsagd.
Jag satt och var provanställd. Denna senaste jobbet var nog det jobbet som jag fick högst lön någonsin i mitt liv. Fick massor av pengar över, innan nästa lön kom. Dessutom var det provision. Jag älskade jobbet på massa olika kanter och håll.
Men jag är inkompetent vart jag än är.
Jag ville verkligen sätta stort fokus för socionom. Hjälpa människor. Men jag fick dåliga betyg i folkhögskolan (heter egentligen omdöme och inte ''betyg''). Jag märkte ändå att jag inte kan klara av Universitetet. Jag hade mängder av svarta tankar och fann denna jobb av en slump mer eller mindre. Jag fick jobbet direkt.
Jag sitter här. Det emotionella har inte riktigt slagit mig. Men rent rationellt så tänker jag hur jag misslyckas gång, på gång med allt jag gör.
Jag kan inte finna något annat jobb. Jag hade svårt att finna ett jobb överhuvudtaget.