Inlägg från: Anonym (Suiten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suiten)

Mitt andra jobb som jag förlorar p.g.a min inkompetens och intelligens

Det kanske är lätt att känna sig dum. Jag skulle gissa att du egentligen har blivit uppsagd av andra skäl. Läser jag mellan raderna så får jag en bild av en person med dåligt självförtroende som andra i omgivningen ständigt behöver bekräfta. Den sortens dåliga självförtroendet kan sätta sig på psyket. Andra vågar inte berätta att du gjort fel för att du isf tar det personligt, om du har gjort fel så kanske ett automatiskt försvar kommer fram.

Till nästa jobb så är mitt råd: ta inte saker personligt, försök inte att le och vara konstigt glad hela tiden, andra känner sig inte så avslappnade då. Däremot behöver du inte prata om negativa saker. Låt ingen köra över dig, fråga  "vad menar du" om någon gör dig osäker. Umgås med dom du gillar, inte dom du ogillar. Välkomna kritik, betrakta det som ett tekniskt verktyg som förbättrar dig. I början av ett jobb så kanske det krävs mer än de 40 timmarna. Lägg ner den tiden då för att självförtroendet ska förbättras.

Du har hamnat på fel plats, men så småningom hittar du rätt. Lycka till!

Svar på tråden Mitt andra jobb som jag förlorar p.g.a min inkompetens och intelligens